Kevin Magnussen tvrdí, že ředitelství závodu se dá až příliš snadno ovlivnit stížnostmi během radiokomunikace. Poukazuje přitom na svůj vlastní zážitek z víkendové Velké ceny Kanady.
Dánský pilot startoval do závodu z pátého místa po velmi dobré kvalifikaci, když Mick Schumacher stál vedle něj na šesté pozici. Naděje na výborný výsledek však velmi brzy vzaly za své, když před třetí zatáčkou došlo k mírnému kontaktu s Lewisem Hamiltonem, při níž si Kevin lehce poškodil bočnici předního křídla. Tým jej o tom informoval s tím, že to má "velmi malý dopad" na výkonnost, není tedy třeba zajíždět do boxů.
Přehánění Ocona a snadná ovlivnitelnost komisařůMagnussenovo křídlo však zaujalo za ním jedoucího Estebana Ocona, který to hned hlásil své stáji: "Vidím, jak mu visí. Upadne mu. Pokud ho ztratí, tak mě trefí do tváře." Pilot Alpine dobře ví, že FIA monitoruje radiokomunikaci, která se dostala také do vysílání během závodu. A jednoduše lobboval za to, aby komisaři jeho soupeři ukázali černo-oranžovou vlajku a on měl o práci méně.
K tomu opravdu o chvíli později došlo a Magnussen musel na konci sedmého kola zamířit do boxů ke "zbytečné" výměně předního křídla. Když se dozvěděl, jak se Ocon snažil ovlivnit ředitelství závodu, byl pěkně naštvaný.
The tiniest bit of contact was enough to put K-Mag out of contention on Sunday 💥A huge shame after his P5 in qualifying#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/wFv7yTbjDc
— Formula 1 (@F1) June 20, 2022"Právě jsem teď mluvil s Oconem a dělal si legraci z toho, jak řekl FIA, že to je fakt špatné. Když víte, jak ji takto ovlivnit, tak to uděláte, ne? On to tak zkrátka udělal," popisuje jezdec Haasu, jenž potom projel cílem na 17. místě s více než minutovou ztrátou na vítěze.
"Musíte nás ale nechat jezdit s takovým krámem. Nic to není. Došlo jen k drobnému kontaktu, nešlo o nic vážného. Poškrábal jsem si trochu přední křídlo, a pak mi sdělili, abych zajel do boxů," vrací se Magnussen k událostem z úvodu Velké ceny Kanady.
A další stížnost na nekonzistentní rozhodováníVadí mu nejen to, jak se komisaři nechají snadno ovlivnit, ale i jejich nekonzistentní rozhodování: "Auto bylo v pořádku. Přední křídlo bylo bezpečné, nebylo zlomené. Vzpomeňte si na loňskou Džiddu. Lewis Hamilton vyhrál závod s polovičním křídlem, což je podle mě v pořádku. Nechte nás závodit, když to jde!"
"Přijde mi to najednou hodně odlišné. V Monaku nás nenechají startovat, protože začíná pršet. A pak mě tady odvolají do boxů, protože mám škrábanec na křídle," zlobí se zkušený Magnussen, jenž letos nasbíral stejný počet mistrovských bodů jako Daniel Ricciardo z McLarenu.
Z Montrealu nakonec po nepovedené závodní strategii s jedinou zastávkou, kterou ovlivnilo sporné rozhodnutí komisařů, odjel s prázdnou i jeho týmový kolega Schumacher kvůli závadě na pohonné jednotce Ferrari. Mladý Němec po výborných výkonech o víkend tak na své první body stále čeká.
Head up, Mick! 👊His hopes of a points finish came to an end with a power unit issue 😩#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/I5x5Ms37wt
— Formula 1 (@F1) June 20, 2022Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.