Kevin Magnussen tvrdí, že ředitelství závodu se dá až příliš snadno ovlivnit stížnostmi během radiokomunikace. Poukazuje přitom na svůj vlastní zážitek z víkendové Velké ceny Kanady.
Dánský pilot startoval do závodu z pátého místa po velmi dobré kvalifikaci, když Mick Schumacher stál vedle něj na šesté pozici. Naděje na výborný výsledek však velmi brzy vzaly za své, když před třetí zatáčkou došlo k mírnému kontaktu s Lewisem Hamiltonem, při níž si Kevin lehce poškodil bočnici předního křídla. Tým jej o tom informoval s tím, že to má "velmi malý dopad" na výkonnost, není tedy třeba zajíždět do boxů.
Přehánění Ocona a snadná ovlivnitelnost komisařůMagnussenovo křídlo však zaujalo za ním jedoucího Estebana Ocona, který to hned hlásil své stáji: "Vidím, jak mu visí. Upadne mu. Pokud ho ztratí, tak mě trefí do tváře." Pilot Alpine dobře ví, že FIA monitoruje radiokomunikaci, která se dostala také do vysílání během závodu. A jednoduše lobboval za to, aby komisaři jeho soupeři ukázali černo-oranžovou vlajku a on měl o práci méně.
K tomu opravdu o chvíli později došlo a Magnussen musel na konci sedmého kola zamířit do boxů ke "zbytečné" výměně předního křídla. Když se dozvěděl, jak se Ocon snažil ovlivnit ředitelství závodu, byl pěkně naštvaný.
The tiniest bit of contact was enough to put K-Mag out of contention on Sunday 💥A huge shame after his P5 in qualifying#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/wFv7yTbjDc
— Formula 1 (@F1) June 20, 2022"Právě jsem teď mluvil s Oconem a dělal si legraci z toho, jak řekl FIA, že to je fakt špatné. Když víte, jak ji takto ovlivnit, tak to uděláte, ne? On to tak zkrátka udělal," popisuje jezdec Haasu, jenž potom projel cílem na 17. místě s více než minutovou ztrátou na vítěze.
"Musíte nás ale nechat jezdit s takovým krámem. Nic to není. Došlo jen k drobnému kontaktu, nešlo o nic vážného. Poškrábal jsem si trochu přední křídlo, a pak mi sdělili, abych zajel do boxů," vrací se Magnussen k událostem z úvodu Velké ceny Kanady.
A další stížnost na nekonzistentní rozhodováníVadí mu nejen to, jak se komisaři nechají snadno ovlivnit, ale i jejich nekonzistentní rozhodování: "Auto bylo v pořádku. Přední křídlo bylo bezpečné, nebylo zlomené. Vzpomeňte si na loňskou Džiddu. Lewis Hamilton vyhrál závod s polovičním křídlem, což je podle mě v pořádku. Nechte nás závodit, když to jde!"
"Přijde mi to najednou hodně odlišné. V Monaku nás nenechají startovat, protože začíná pršet. A pak mě tady odvolají do boxů, protože mám škrábanec na křídle," zlobí se zkušený Magnussen, jenž letos nasbíral stejný počet mistrovských bodů jako Daniel Ricciardo z McLarenu.
Z Montrealu nakonec po nepovedené závodní strategii s jedinou zastávkou, kterou ovlivnilo sporné rozhodnutí komisařů, odjel s prázdnou i jeho týmový kolega Schumacher kvůli závadě na pohonné jednotce Ferrari. Mladý Němec po výborných výkonech o víkend tak na své první body stále čeká.
Head up, Mick! 👊His hopes of a points finish came to an end with a power unit issue 😩#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/I5x5Ms37wt
— Formula 1 (@F1) June 20, 2022Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.