Kevin Magnussen tvrdí, že ředitelství závodu se dá až příliš snadno ovlivnit stížnostmi během radiokomunikace. Poukazuje přitom na svůj vlastní zážitek z víkendové Velké ceny Kanady.
Dánský pilot startoval do závodu z pátého místa po velmi dobré kvalifikaci, když Mick Schumacher stál vedle něj na šesté pozici. Naděje na výborný výsledek však velmi brzy vzaly za své, když před třetí zatáčkou došlo k mírnému kontaktu s Lewisem Hamiltonem, při níž si Kevin lehce poškodil bočnici předního křídla. Tým jej o tom informoval s tím, že to má "velmi malý dopad" na výkonnost, není tedy třeba zajíždět do boxů.
Přehánění Ocona a snadná ovlivnitelnost komisařůMagnussenovo křídlo však zaujalo za ním jedoucího Estebana Ocona, který to hned hlásil své stáji: "Vidím, jak mu visí. Upadne mu. Pokud ho ztratí, tak mě trefí do tváře." Pilot Alpine dobře ví, že FIA monitoruje radiokomunikaci, která se dostala také do vysílání během závodu. A jednoduše lobboval za to, aby komisaři jeho soupeři ukázali černo-oranžovou vlajku a on měl o práci méně.
K tomu opravdu o chvíli později došlo a Magnussen musel na konci sedmého kola zamířit do boxů ke "zbytečné" výměně předního křídla. Když se dozvěděl, jak se Ocon snažil ovlivnit ředitelství závodu, byl pěkně naštvaný.
The tiniest bit of contact was enough to put K-Mag out of contention on Sunday 💥A huge shame after his P5 in qualifying#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/wFv7yTbjDc
— Formula 1 (@F1) June 20, 2022"Právě jsem teď mluvil s Oconem a dělal si legraci z toho, jak řekl FIA, že to je fakt špatné. Když víte, jak ji takto ovlivnit, tak to uděláte, ne? On to tak zkrátka udělal," popisuje jezdec Haasu, jenž potom projel cílem na 17. místě s více než minutovou ztrátou na vítěze.
"Musíte nás ale nechat jezdit s takovým krámem. Nic to není. Došlo jen k drobnému kontaktu, nešlo o nic vážného. Poškrábal jsem si trochu přední křídlo, a pak mi sdělili, abych zajel do boxů," vrací se Magnussen k událostem z úvodu Velké ceny Kanady.
A další stížnost na nekonzistentní rozhodováníVadí mu nejen to, jak se komisaři nechají snadno ovlivnit, ale i jejich nekonzistentní rozhodování: "Auto bylo v pořádku. Přední křídlo bylo bezpečné, nebylo zlomené. Vzpomeňte si na loňskou Džiddu. Lewis Hamilton vyhrál závod s polovičním křídlem, což je podle mě v pořádku. Nechte nás závodit, když to jde!"
"Přijde mi to najednou hodně odlišné. V Monaku nás nenechají startovat, protože začíná pršet. A pak mě tady odvolají do boxů, protože mám škrábanec na křídle," zlobí se zkušený Magnussen, jenž letos nasbíral stejný počet mistrovských bodů jako Daniel Ricciardo z McLarenu.
Z Montrealu nakonec po nepovedené závodní strategii s jedinou zastávkou, kterou ovlivnilo sporné rozhodnutí komisařů, odjel s prázdnou i jeho týmový kolega Schumacher kvůli závadě na pohonné jednotce Ferrari. Mladý Němec po výborných výkonech o víkend tak na své první body stále čeká.
Head up, Mick! 👊His hopes of a points finish came to an end with a power unit issue 😩#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/I5x5Ms37wt
— Formula 1 (@F1) June 20, 2022Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.