Mezinárodní automobilová federace předloží 24. října komisi F1 úpravu pravidel pro sezonu 2006. Mail s konkrétními body zaslala týmům už nyní.
Uspořádání závodního víkendu navrhuje FIA změnit pouze v sobotu dopoledne, kdy dva volné tréninky nahradí jeden v délce 60 minut.
Kvalifikace by měla být změněna dle formátu prezentovaném už dříve Bernie Ecclestonem, tedy 60 minut ve třech dílech. Po prvním 5 nejpomalejších z kola ven a po dalších 15 minutách dalších 5. Posledních deset jezdců by bojovalo o pole position. Jezdilo by se s libovolným množstvím paliva a pro víkend by měl každý jezdec sedm sad pneumatik. Pouze je navržena podmínka, že kvalifikace a závod musí jet na stejné směsi.
Druhá polovina startovního pole by si mohla zvolit strategii až před závodem, první polovina by si ji musela zvolit už před závěrečným 30minutovým dílem kvalifikace. Projeté palivo by bylo před startem dotankováno.
V závodě by bylo možné měnit pneumatiky dle potřeby a strategie, ale tým musí vystačit pouze se 14 mechaniky a jednu pneumatiku může podle nového návrhu měnit jen jeden mechanik. FIA navrhuje zákaz předehřívání pneumatik v pláštích.
Stáje by neměly mít k dispozici náhradní vozy, pouze náhradní šasi a součástky pro případné opravy.
V pátečních volných trénincích už se nepočítá s výhodou šesti nejslabších týmů při nasazení třetích vozů.
Před závodem budou jezdci absolvovat představovací show pro diváky.
Foto: McLaren Mercedes
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.