Šéf závodní stáje Ferrari po fiasku v Ázerbájdžánu promluvil o svém letošním monopostu F1-75. Raději se bude věnovat nápravě nespolehlivosti, spíše než aby se svými inženýry hledal způsoby, jak celý balík zrychlit. Jenže to nejlepší řešení stále hledá.
Katastrofální spolehlivostMinulou neděli v Baku ani jeden z rudých vozů nedojel do cíle: Carlos Sainz zastavil již v 8. kole kvůli problému s hydraulikou, vedoucí muž závodu Charles Leclerc odstoupil ve 21. kole po závadě pohonné jednotky. Jejich největší soupeř Red Bull si tak v pohodě dojel pro první a druhé místo a citelně zvýšil svůj náskok v šampionátu.
Potíže s motory se objevily také u zákaznických týmů - Guanyu Zhou s Alfou Romeo musel neplánovaně do boxů už v 23. kole a Kevin Magnussen s Haasem zůstal stát na trati v 31. kole Velké ceny Ázerbájdžánu. Spolehlivost Ferrari tak vzbuzuje rozpaky a není divu, že se stížnosti objevují ze však stran. Po skvělém vstupu do sezóny jsou zklamaní nejen fanoušci Scuderie, jelikož šampionát přichází o zápletku a dramatický náboj.
"Nejsem překvapený, rozhodně mám obavy a jsem trochu zklamaný, protože to musíme napravit a zatím se nám to nepodařilo," uvádí Binotto po sérii technických selhání. Již v Barceloně musel přitom Leclerc předčasně odstoupit po závadě turba a MGU-H.
V Monaku si na nespolehlivost pohonných jednotek nahlas postěžoval šéf Haasu Günther Steiner poté, co Magnussena vyřadila závada ERS: "V Monte Carlu jsme my a Alfa Romeo měli problémy, snad to skončí... je to zklamání, když musíte zastavit. Máme obavy - ty máte vždy, ale po Monte Carlu jsou ještě o něco větší."
Binotto: Raději rychlé než spolehlivé autoBinotto se však hájí slovy: "Nemůžu vinit tým, protože vím, jak velké úsilí vložil do navyšování výkonnosti proti minulosti. Vím, že jde o dlouhou cestu a že jsme na počátku sezóny nebyli nadšení. Vydali jsme se na ní a stále potřebujeme udělat další krok."
"Myslím, že jako tým zůstáváme jednotní a tvrdě pracujeme. Zatím dokážeme odvádět řádnou práci. Víme, že není hotová, ale zvládneme to. Raději bych dal přednost dobré výkonnosti a snažil se řešit spolehlivost než naopak," podotýká šéf Ferrari.
Ferrari s řešením zatím tápeNejhorší je podle něj to, že zatím nemají řešení příčin přetrvávající nespolehlivosti pohonných jednotek: "Dělá nám to starosti. Jsou o to větší, jelikož nemáme odpovědi. A jednu bych teď rád měl. Vím v čem byl problém. Budeme muset nasadit nový motor, to je fakt. Přitom jde o velmi ranou část sezóny."
"Někdy nemáte rychlé řešení pro potíže, s nimiž se potýkáte. Nevím tedy, jak bude vypadat strategie, kterou budeme muset přijmout: jestli půjde jednoduše o kratší vzdálenost, jiný styl využívání nebo rychlé řešení... v příštích dnech to podle mě pochopíme a snad budeme mít v Kanadě jasnou odpověď," popisuje Binotto.
Win or lose. We’re in this together ❤️#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/U30J4pP6dO
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 13, 2022"Vyhrávat zatím nemusíme"Nesouhlasí s tím, že v Montrealu teď budou muset vyhrát, aby se dostali zpět do hry o titul: "Vůbec si nemyslím si, že musíme vyhrát. Budeme se soustředit na závod po závodě, snažit se optimalizovat během víkendů náš potenciál. Něco se pokazilo a není to jen spolehlivost, musíme se podívat na spoustu detailů."
"Až budeme zpět v továrně, tak se jako obvykle naučíme nějakou lekci, budeme se to snažit pochopit, posunout se co nejdříve dopředu a zajistit, že budeme mít lepší produkt, ať už uděláme cokoliv," dodává šéf Ferrari, které po osmi podnicích ztrácí na Red Bull už 80 bodů.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.