Šéf závodní stáje Ferrari po fiasku v Ázerbájdžánu promluvil o svém letošním monopostu F1-75. Raději se bude věnovat nápravě nespolehlivosti, spíše než aby se svými inženýry hledal způsoby, jak celý balík zrychlit. Jenže to nejlepší řešení stále hledá.
Katastrofální spolehlivostMinulou neděli v Baku ani jeden z rudých vozů nedojel do cíle: Carlos Sainz zastavil již v 8. kole kvůli problému s hydraulikou, vedoucí muž závodu Charles Leclerc odstoupil ve 21. kole po závadě pohonné jednotky. Jejich největší soupeř Red Bull si tak v pohodě dojel pro první a druhé místo a citelně zvýšil svůj náskok v šampionátu.
Potíže s motory se objevily také u zákaznických týmů - Guanyu Zhou s Alfou Romeo musel neplánovaně do boxů už v 23. kole a Kevin Magnussen s Haasem zůstal stát na trati v 31. kole Velké ceny Ázerbájdžánu. Spolehlivost Ferrari tak vzbuzuje rozpaky a není divu, že se stížnosti objevují ze však stran. Po skvělém vstupu do sezóny jsou zklamaní nejen fanoušci Scuderie, jelikož šampionát přichází o zápletku a dramatický náboj.
"Nejsem překvapený, rozhodně mám obavy a jsem trochu zklamaný, protože to musíme napravit a zatím se nám to nepodařilo," uvádí Binotto po sérii technických selhání. Již v Barceloně musel přitom Leclerc předčasně odstoupit po závadě turba a MGU-H.
V Monaku si na nespolehlivost pohonných jednotek nahlas postěžoval šéf Haasu Günther Steiner poté, co Magnussena vyřadila závada ERS: "V Monte Carlu jsme my a Alfa Romeo měli problémy, snad to skončí... je to zklamání, když musíte zastavit. Máme obavy - ty máte vždy, ale po Monte Carlu jsou ještě o něco větší."
Binotto: Raději rychlé než spolehlivé autoBinotto se však hájí slovy: "Nemůžu vinit tým, protože vím, jak velké úsilí vložil do navyšování výkonnosti proti minulosti. Vím, že jde o dlouhou cestu a že jsme na počátku sezóny nebyli nadšení. Vydali jsme se na ní a stále potřebujeme udělat další krok."
"Myslím, že jako tým zůstáváme jednotní a tvrdě pracujeme. Zatím dokážeme odvádět řádnou práci. Víme, že není hotová, ale zvládneme to. Raději bych dal přednost dobré výkonnosti a snažil se řešit spolehlivost než naopak," podotýká šéf Ferrari.
Ferrari s řešením zatím tápeNejhorší je podle něj to, že zatím nemají řešení příčin přetrvávající nespolehlivosti pohonných jednotek: "Dělá nám to starosti. Jsou o to větší, jelikož nemáme odpovědi. A jednu bych teď rád měl. Vím v čem byl problém. Budeme muset nasadit nový motor, to je fakt. Přitom jde o velmi ranou část sezóny."
"Někdy nemáte rychlé řešení pro potíže, s nimiž se potýkáte. Nevím tedy, jak bude vypadat strategie, kterou budeme muset přijmout: jestli půjde jednoduše o kratší vzdálenost, jiný styl využívání nebo rychlé řešení... v příštích dnech to podle mě pochopíme a snad budeme mít v Kanadě jasnou odpověď," popisuje Binotto.
Win or lose. We’re in this together ❤️#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/U30J4pP6dO
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 13, 2022"Vyhrávat zatím nemusíme"Nesouhlasí s tím, že v Montrealu teď budou muset vyhrát, aby se dostali zpět do hry o titul: "Vůbec si nemyslím si, že musíme vyhrát. Budeme se soustředit na závod po závodě, snažit se optimalizovat během víkendů náš potenciál. Něco se pokazilo a není to jen spolehlivost, musíme se podívat na spoustu detailů."
"Až budeme zpět v továrně, tak se jako obvykle naučíme nějakou lekci, budeme se to snažit pochopit, posunout se co nejdříve dopředu a zajistit, že budeme mít lepší produkt, ať už uděláme cokoliv," dodává šéf Ferrari, které po osmi podnicích ztrácí na Red Bull už 80 bodů.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.