O problémech Micka Schumachera se toho už namluvilo hodně. Guenther Steiner nyní řekl, jaký dopad mají havárie mladého Němce na týmový rozpočet.
Mick letos sešrotoval už dva vozy. První odepsal v Saúdské Arábii, ten druhý v Monaku. V obou případech přitom šlo o jezdecké chyby, což jeho situaci logicky nijak neusnadňuje. Právě naopak. Haas nad Schumacherem prozatím držel ochrannou ruku, ale zdá se, že trpělivost pomalu přetéká. Jindy rezervovaný Steiner Micka nezvykle kritizuje.
„Takhle to dál nejde. Nebudu za ním chodit a říkat mu to. Nikdy jsem to nedělal. Navíc on sám to dobře ví. Chce získávat body, to je jasné. Ale nezíská je tím, že auto pošle do zdi. Musíme si počkat a uvidíme, jak to bude dál. Je třeba, abychom vyřešili celou řadu věcí," povídá šéf Haasu, který se letos zatím pohybuje ve středu pole. Bodoval však jen Kevin Magnussen.
„Chápu, že Formule 1 je velmi soutěživá. Každý chce být nejlepší. Ale Mick si musí uvědomit, že na městských okruzích, kterými jsou třeba Saúdská Arábie, Monako, Baku nebo Singapur je k chybě vždy dost blízko a tomuhle faktu se musí přizpůsobit," dodává Steiner, který zároveň přiznal, že dvě velké nehody Schumachera znamenají překročení rozpočtu, jež si Haas letos na nehody vyčlenil.
A to ještě nejsme ani v polovině sezony... „Ano, je to tak. Náš rozpočet na škody jsme překročili už v Saúdské Arábii. Nejde tu ale o rozpočtový strop, protože my celých 140 milionů ani nemáme. Dalším problémem je rychlost, jakou se náhradní díly vyrábí. Dallara pracuje dnem i nocí, abychom měli dostatek dílů a mohli dál závodit. Přirozeně, že za tyhle díly musíte zaplatit. Se zavěšením nám pomohlo Ferrari, ale ani oni nestíhají vyrábět," popisuje Steiner nemilé starosti svého týmu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.