O problémech Micka Schumachera se toho už namluvilo hodně. Guenther Steiner nyní řekl, jaký dopad mají havárie mladého Němce na týmový rozpočet.
Mick letos sešrotoval už dva vozy. První odepsal v Saúdské Arábii, ten druhý v Monaku. V obou případech přitom šlo o jezdecké chyby, což jeho situaci logicky nijak neusnadňuje. Právě naopak. Haas nad Schumacherem prozatím držel ochrannou ruku, ale zdá se, že trpělivost pomalu přetéká. Jindy rezervovaný Steiner Micka nezvykle kritizuje.
„Takhle to dál nejde. Nebudu za ním chodit a říkat mu to. Nikdy jsem to nedělal. Navíc on sám to dobře ví. Chce získávat body, to je jasné. Ale nezíská je tím, že auto pošle do zdi. Musíme si počkat a uvidíme, jak to bude dál. Je třeba, abychom vyřešili celou řadu věcí," povídá šéf Haasu, který se letos zatím pohybuje ve středu pole. Bodoval však jen Kevin Magnussen.
„Chápu, že Formule 1 je velmi soutěživá. Každý chce být nejlepší. Ale Mick si musí uvědomit, že na městských okruzích, kterými jsou třeba Saúdská Arábie, Monako, Baku nebo Singapur je k chybě vždy dost blízko a tomuhle faktu se musí přizpůsobit," dodává Steiner, který zároveň přiznal, že dvě velké nehody Schumachera znamenají překročení rozpočtu, jež si Haas letos na nehody vyčlenil.
A to ještě nejsme ani v polovině sezony... „Ano, je to tak. Náš rozpočet na škody jsme překročili už v Saúdské Arábii. Nejde tu ale o rozpočtový strop, protože my celých 140 milionů ani nemáme. Dalším problémem je rychlost, jakou se náhradní díly vyrábí. Dallara pracuje dnem i nocí, abychom měli dostatek dílů a mohli dál závodit. Přirozeně, že za tyhle díly musíte zaplatit. Se zavěšením nám pomohlo Ferrari, ale ani oni nestíhají vyrábět," popisuje Steiner nemilé starosti svého týmu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.