Španělsko je obvykle závodem, ve kterém většina týmů nasazuje velká vylepšení. Letos tomu nebude jinak. Avšak Haas bude jedním z mála, kdo do Barcelony žádné novinky nepřiveze.
Jedním z klíčových - leč nevyřčených důvodů tohoto rozhodnutí jsou zcela jistě finance. Američané měli s jejich tokem problémy už loni. To jim trn z paty vytáhla rodina Nikity Mazepina a společnost Uralkali. Není bez zajímavosti, že podle Guenthera Steinera by Haas na startovním poli dnes nebýt ruských peněz chyběl. Pak ale přišla invaze na Ukrajinu a konec spojenectví. Od té doby Haas výraznějšího sponzora hledá.
Oficiálním důvodem pro vývojovou hibernaci je ale podle šéfa týmu snaha optimalizovat současný balík, který mají u Haasu k dispozici. „Nevím, co přivezou další týmy, my ale s vylepšeními ještě počkáme. Jsem si jistý, že i bez nich máme v autě dobrý výkon. Ten musíme maximalizovat, což se nám někdy povede a někdy ne," hlásí Steiner.
A pokračuje: „Větší balík novinek přivezeme za čtyři nebo pět závodů." Z logiky věci tak vychází, že Haas plánuje vylepšení do období letních závodů. Možná v Kanadě, ale možná také až v Rakousku. I přesto je Steiner optimistou a věří, že jeho stáj bude schopna nadále bodovat.
„Pozitivní je, že základ máme dobrý. Viděli jsme to i v Miami, když jsme až do výjezdu bezpečnostního vozidla získávali pozice. Takže auto je dobré. Jde jen o to, abychom ho správně nastavili. Musíme dostat také maximum z pneumatik, abychom po celý víkend byli konkurenceschopní," uzavírá Guenther Steiner.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.