Španělsko je obvykle závodem, ve kterém většina týmů nasazuje velká vylepšení. Letos tomu nebude jinak. Avšak Haas bude jedním z mála, kdo do Barcelony žádné novinky nepřiveze.
Jedním z klíčových - leč nevyřčených důvodů tohoto rozhodnutí jsou zcela jistě finance. Američané měli s jejich tokem problémy už loni. To jim trn z paty vytáhla rodina Nikity Mazepina a společnost Uralkali. Není bez zajímavosti, že podle Guenthera Steinera by Haas na startovním poli dnes nebýt ruských peněz chyběl. Pak ale přišla invaze na Ukrajinu a konec spojenectví. Od té doby Haas výraznějšího sponzora hledá.
Oficiálním důvodem pro vývojovou hibernaci je ale podle šéfa týmu snaha optimalizovat současný balík, který mají u Haasu k dispozici. „Nevím, co přivezou další týmy, my ale s vylepšeními ještě počkáme. Jsem si jistý, že i bez nich máme v autě dobrý výkon. Ten musíme maximalizovat, což se nám někdy povede a někdy ne," hlásí Steiner.
A pokračuje: „Větší balík novinek přivezeme za čtyři nebo pět závodů." Z logiky věci tak vychází, že Haas plánuje vylepšení do období letních závodů. Možná v Kanadě, ale možná také až v Rakousku. I přesto je Steiner optimistou a věří, že jeho stáj bude schopna nadále bodovat.
„Pozitivní je, že základ máme dobrý. Viděli jsme to i v Miami, když jsme až do výjezdu bezpečnostního vozidla získávali pozice. Takže auto je dobré. Jde jen o to, abychom ho správně nastavili. Musíme dostat také maximum z pneumatik, abychom po celý víkend byli konkurenceschopní," uzavírá Guenther Steiner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.