Španělsko je obvykle závodem, ve kterém většina týmů nasazuje velká vylepšení. Letos tomu nebude jinak. Avšak Haas bude jedním z mála, kdo do Barcelony žádné novinky nepřiveze.
Jedním z klíčových - leč nevyřčených důvodů tohoto rozhodnutí jsou zcela jistě finance. Američané měli s jejich tokem problémy už loni. To jim trn z paty vytáhla rodina Nikity Mazepina a společnost Uralkali. Není bez zajímavosti, že podle Guenthera Steinera by Haas na startovním poli dnes nebýt ruských peněz chyběl. Pak ale přišla invaze na Ukrajinu a konec spojenectví. Od té doby Haas výraznějšího sponzora hledá.
Oficiálním důvodem pro vývojovou hibernaci je ale podle šéfa týmu snaha optimalizovat současný balík, který mají u Haasu k dispozici. „Nevím, co přivezou další týmy, my ale s vylepšeními ještě počkáme. Jsem si jistý, že i bez nich máme v autě dobrý výkon. Ten musíme maximalizovat, což se nám někdy povede a někdy ne," hlásí Steiner.
A pokračuje: „Větší balík novinek přivezeme za čtyři nebo pět závodů." Z logiky věci tak vychází, že Haas plánuje vylepšení do období letních závodů. Možná v Kanadě, ale možná také až v Rakousku. I přesto je Steiner optimistou a věří, že jeho stáj bude schopna nadále bodovat.
„Pozitivní je, že základ máme dobrý. Viděli jsme to i v Miami, když jsme až do výjezdu bezpečnostního vozidla získávali pozice. Takže auto je dobré. Jde jen o to, abychom ho správně nastavili. Musíme dostat také maximum z pneumatik, abychom po celý víkend byli konkurenceschopní," uzavírá Guenther Steiner.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.