Alfa Romeo předvádí záblesky slušné rychlosti, když se občas objeví před Mercedesem za absolutní špičkou v podobě Ferrari a Red Bullu. Co je příčinou a co chystá pro nadcházející Velkou cenu Španělska, v níž chce předvést další výraznější krok vpřed?
Sauber, jenž nyní v F1 závodí pod názvem svého hlavního sponzora Alfa Romeo, hodně investoval do vylepšení svého simulátoru v Hinwilu. V něm nyní vyvíjí díly a nastavení pro svůj závodní monopost C42. Valtteri Bottas, jenž během zimy přišel z Mercedesu, hodnotí pokrok, který s ním jeho nový zaměstnavatel učinil.
"Dnes, kdy se moc netestuje, jsou simulátory samozřejmě ohromně důležité. A jak se technologie zlepšuje, můžete z nich dostávat více a více. Když jsem si poprvé vyzkoušel simulátor Alfy Romeo, tak jsem cítil celkem velký rozdíl proti tomu u Mercedesu, protože Mercedes s ním začal již hodně dávno a náš tým teprve před několika lety," komentuje finský pilot.
"Samozřejmě tedy máme co dohánět. Ale od první zkoušky až doposud se už ohromně z lepšil a již tento rok, obzvlášť v posledních pár podnicích, šlo o skutečně užitečný nástroj pro podporu během závodních víkendu," pokračuje Bottas, jenž se v Miami až do své chyby v závěru držel před oběma Mercedesy.
V simulátoru se střídá se svým závodním kolegou Guanyuem Zhouem a třetím pilotem Robertem Kubicou, jenž je o závodních víkendech v továrně vždy připraven k testování a ověření korelace dat z trati.
"V tomto jsme dosáhli rychlého pokroku a pokračujeme, je to fakt dobrý nástroj. Ještě nás čekají určitá vylepšení a já samozřejmě jsem v tom samozřejmě sehrál svou roli díky svým zkušenostem, určitě to pomohlo. V Miami pro nás byl fakt užitečný, abychom poznali trať a vlastně si vyzkoušeli několik odlišných nastavení a úrovní křídel, takže předem získáte trochu představu," popisuje Bottas.
Do Barcelony s velkým vylepšenímAlfa Romeo v Imole nasadila nové bočnice a podlahu, v posledních závodech se její konkurenceschopnost zlepšila. "Balík funguje," shrnuje šéf traťových inženýrů Xevi Pujolar. "Nyní si můžeme celkem věřit, že vyvíjený balík se stejnou filozofií by měl představovat dobrý krok pro Barcelonu. A přijde toho ještě více. Momentálně to je dobré."
S vývojem je velmi spokojený také šéf týmu Frederic Vasseur: "Zatím jde o obrovský krok vpřed. Cílem bylo pravidelně postupovat do Q3 s Valtterim a do Q2 se Zhouem. A myslím, že se nám to daří. Těžko říct, jak se bude naše sezóna vyvíjet, protože se všichni budeme z různých důvodů trápit s rozpočtem."
"Velké týmy s nákladovým stropem a my s rozpočtem. Budeme muset zvládat sezónní vývoj a v určitou chvíli se budeme muset začít soustředit na příští rok. Zatím to je ale dobré. Řekl bych, že výkonnost a motivace v týmu je perfektní, motor doznal pokroku a my jsme nahoře," pokračuje Vasseur.
"Podáváme slušné výkony na různých konfiguracích okruhu, za různých meteorologických podmínek atd. Vypadá to, že jsme konkurenceschopní v pomalých zatáčkách, takže pro nás půjde s Monakem, Barcelonou a dalšími o dobrou sekvenci," věří šéf Alfy Romeo, která se mezi konstruktéry drží na páté příčce před Williamsem, Aston Martinem, Haasem, AlphouTauri i před Alpine.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.