Alfa Romeo předvádí záblesky slušné rychlosti, když se občas objeví před Mercedesem za absolutní špičkou v podobě Ferrari a Red Bullu. Co je příčinou a co chystá pro nadcházející Velkou cenu Španělska, v níž chce předvést další výraznější krok vpřed?
Sauber, jenž nyní v F1 závodí pod názvem svého hlavního sponzora Alfa Romeo, hodně investoval do vylepšení svého simulátoru v Hinwilu. V něm nyní vyvíjí díly a nastavení pro svůj závodní monopost C42. Valtteri Bottas, jenž během zimy přišel z Mercedesu, hodnotí pokrok, který s ním jeho nový zaměstnavatel učinil.
"Dnes, kdy se moc netestuje, jsou simulátory samozřejmě ohromně důležité. A jak se technologie zlepšuje, můžete z nich dostávat více a více. Když jsem si poprvé vyzkoušel simulátor Alfy Romeo, tak jsem cítil celkem velký rozdíl proti tomu u Mercedesu, protože Mercedes s ním začal již hodně dávno a náš tým teprve před několika lety," komentuje finský pilot.
"Samozřejmě tedy máme co dohánět. Ale od první zkoušky až doposud se už ohromně z lepšil a již tento rok, obzvlášť v posledních pár podnicích, šlo o skutečně užitečný nástroj pro podporu během závodních víkendu," pokračuje Bottas, jenž se v Miami až do své chyby v závěru držel před oběma Mercedesy.
V simulátoru se střídá se svým závodním kolegou Guanyuem Zhouem a třetím pilotem Robertem Kubicou, jenž je o závodních víkendech v továrně vždy připraven k testování a ověření korelace dat z trati.
"V tomto jsme dosáhli rychlého pokroku a pokračujeme, je to fakt dobrý nástroj. Ještě nás čekají určitá vylepšení a já samozřejmě jsem v tom samozřejmě sehrál svou roli díky svým zkušenostem, určitě to pomohlo. V Miami pro nás byl fakt užitečný, abychom poznali trať a vlastně si vyzkoušeli několik odlišných nastavení a úrovní křídel, takže předem získáte trochu představu," popisuje Bottas.
Do Barcelony s velkým vylepšenímAlfa Romeo v Imole nasadila nové bočnice a podlahu, v posledních závodech se její konkurenceschopnost zlepšila. "Balík funguje," shrnuje šéf traťových inženýrů Xevi Pujolar. "Nyní si můžeme celkem věřit, že vyvíjený balík se stejnou filozofií by měl představovat dobrý krok pro Barcelonu. A přijde toho ještě více. Momentálně to je dobré."
S vývojem je velmi spokojený také šéf týmu Frederic Vasseur: "Zatím jde o obrovský krok vpřed. Cílem bylo pravidelně postupovat do Q3 s Valtterim a do Q2 se Zhouem. A myslím, že se nám to daří. Těžko říct, jak se bude naše sezóna vyvíjet, protože se všichni budeme z různých důvodů trápit s rozpočtem."
"Velké týmy s nákladovým stropem a my s rozpočtem. Budeme muset zvládat sezónní vývoj a v určitou chvíli se budeme muset začít soustředit na příští rok. Zatím to je ale dobré. Řekl bych, že výkonnost a motivace v týmu je perfektní, motor doznal pokroku a my jsme nahoře," pokračuje Vasseur.
"Podáváme slušné výkony na různých konfiguracích okruhu, za různých meteorologických podmínek atd. Vypadá to, že jsme konkurenceschopní v pomalých zatáčkách, takže pro nás půjde s Monakem, Barcelonou a dalšími o dobrou sekvenci," věří šéf Alfy Romeo, která se mezi konstruktéry drží na páté příčce před Williamsem, Aston Martinem, Haasem, AlphouTauri i před Alpine.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.