Alfa Romeo předvádí záblesky slušné rychlosti, když se občas objeví před Mercedesem za absolutní špičkou v podobě Ferrari a Red Bullu. Co je příčinou a co chystá pro nadcházející Velkou cenu Španělska, v níž chce předvést další výraznější krok vpřed?
Sauber, jenž nyní v F1 závodí pod názvem svého hlavního sponzora Alfa Romeo, hodně investoval do vylepšení svého simulátoru v Hinwilu. V něm nyní vyvíjí díly a nastavení pro svůj závodní monopost C42. Valtteri Bottas, jenž během zimy přišel z Mercedesu, hodnotí pokrok, který s ním jeho nový zaměstnavatel učinil.
"Dnes, kdy se moc netestuje, jsou simulátory samozřejmě ohromně důležité. A jak se technologie zlepšuje, můžete z nich dostávat více a více. Když jsem si poprvé vyzkoušel simulátor Alfy Romeo, tak jsem cítil celkem velký rozdíl proti tomu u Mercedesu, protože Mercedes s ním začal již hodně dávno a náš tým teprve před několika lety," komentuje finský pilot.
"Samozřejmě tedy máme co dohánět. Ale od první zkoušky až doposud se už ohromně z lepšil a již tento rok, obzvlášť v posledních pár podnicích, šlo o skutečně užitečný nástroj pro podporu během závodních víkendu," pokračuje Bottas, jenž se v Miami až do své chyby v závěru držel před oběma Mercedesy.
V simulátoru se střídá se svým závodním kolegou Guanyuem Zhouem a třetím pilotem Robertem Kubicou, jenž je o závodních víkendech v továrně vždy připraven k testování a ověření korelace dat z trati.
"V tomto jsme dosáhli rychlého pokroku a pokračujeme, je to fakt dobrý nástroj. Ještě nás čekají určitá vylepšení a já samozřejmě jsem v tom samozřejmě sehrál svou roli díky svým zkušenostem, určitě to pomohlo. V Miami pro nás byl fakt užitečný, abychom poznali trať a vlastně si vyzkoušeli několik odlišných nastavení a úrovní křídel, takže předem získáte trochu představu," popisuje Bottas.
Do Barcelony s velkým vylepšenímAlfa Romeo v Imole nasadila nové bočnice a podlahu, v posledních závodech se její konkurenceschopnost zlepšila. "Balík funguje," shrnuje šéf traťových inženýrů Xevi Pujolar. "Nyní si můžeme celkem věřit, že vyvíjený balík se stejnou filozofií by měl představovat dobrý krok pro Barcelonu. A přijde toho ještě více. Momentálně to je dobré."
S vývojem je velmi spokojený také šéf týmu Frederic Vasseur: "Zatím jde o obrovský krok vpřed. Cílem bylo pravidelně postupovat do Q3 s Valtterim a do Q2 se Zhouem. A myslím, že se nám to daří. Těžko říct, jak se bude naše sezóna vyvíjet, protože se všichni budeme z různých důvodů trápit s rozpočtem."
"Velké týmy s nákladovým stropem a my s rozpočtem. Budeme muset zvládat sezónní vývoj a v určitou chvíli se budeme muset začít soustředit na příští rok. Zatím to je ale dobré. Řekl bych, že výkonnost a motivace v týmu je perfektní, motor doznal pokroku a my jsme nahoře," pokračuje Vasseur.
"Podáváme slušné výkony na různých konfiguracích okruhu, za různých meteorologických podmínek atd. Vypadá to, že jsme konkurenceschopní v pomalých zatáčkách, takže pro nás půjde s Monakem, Barcelonou a dalšími o dobrou sekvenci," věří šéf Alfy Romeo, která se mezi konstruktéry drží na páté příčce před Williamsem, Aston Martinem, Haasem, AlphouTauri i před Alpine.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.