Zatímco se s postupem času dnešní kvalifikace mokrá trať vysušovala, silný déšť v jejím závěru penalizoval favority a věnoval pole position Ralfovi Schumacherovi a domácí Toyotě.
Na mokrou trať vyjel díky brzkému odstoupení v Brazílii nejdříve z celého startovního pole David Coulthard, kterého následoval další účastník kolize na startovní rovince Antonio Pizzonia. Brazilec ale na jezdce Red Bull ztratil ve svém letmém kole dvě vteřiny. Doornbos s Minardi nabral následně ztrátu šesti sekund. Webber začal s druhým Williamsem rychlým prvním mezičasem, ale na překonání Coultharda to nestačilo. Monteiro nezvládl na mokré dráze svůj Jordan už v zaváděcím kole a do boxů cestoval jako spolujezdec na motocyklu traťového komisaře.
Druhou část kvalifikace otevřel Karthikeyan s Jordanem a podařilo se mu zajet čas lepší Pizzonii. Albers na Jordan Karthikeyana nestačil a duel těchto týmů zatím vyzněl ve prospěch žluté stáje. Jarno Trulli začal rychlým prvním mezičasem, ale následoval smyk v zatáčce Degner, kde napodobil Monteira a i pilot japonského ostře sledovaného týmu svoje letmé kolo nedokončil. Kanaďan Villeneuve se Sauberem bude startovat za Webberem, ale porazil svého týmového kolegu Massu.
K obrovské radosti japonských diváků získal provizorní pole position jejich jediný zástupce ve Formuli 1, jezdec BAR Honda Takuma Sato. Radost však netrvala dlouho, jeho čas překonal hned následující Klien i Ralf Schumacher s Toyotou. Naděje BAR a Hondy se tak upíraly k Buttonovi, ale Brit se musel spokojit s tím, že dnes na mladšího Schumachera nestačil. Barrichello s Ferrari se zařadil mezi jezdce Sauberu, čímž nepotvrdil očekávání, že na mokré dráze je Ferrari nebezpečnější.
Poslední pětici uvedl na dráhu Fisichella, jehož čas však nestačil ani na Buttona. Michael Schumacher začal velmi agresivně, ale po chybě v úvodní pasáži a spuštění prudkého deště dokončil své letmé kolo se ztrátou 6 vteřin. Mistr světa 2005 Alonso neriskoval a on, Kimi Raikkonen a Juan Pablo Montoya nakonec zajeli podobně nekonkurenceschopné časy, Kolumbijec letmé kolo ani nedokončil a zamířil k mechanikům.
Foto: Toyota Racing
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.