Ferrari hodnotí dosavadní vývoj sezóny 2022 z pohledu vývoje monopostů. Red Bull ho svým tempem překvapuje, kvůli rozpočtovému omezení ho podle šéfa Mattii Binotta ale neudrží. V příštím závodě se konečně chystá vytáhnout trumf i jeho tým.
Šéfa Scuderie Mattii Binotta rakouská stáj pokroky se svým vozem překvapuje. Soupeř však podle něj za chvíli narazí na omezení v podobě rozpočtového stropu a v tempu vylepšování bude muset zvolnit, jinak tomu nebude rozumět.
Max Verstappen i minulý víkend dokázal předjet Charlese Leclerca a dojet si v Miami pro další vítězství, přestože v trénincích a v kvalifikacích na rudé vozy ztrácel. Monopost RB18 je neustále lehčí, rychlejší i šetrnější k pneumatikám. Na rovinkách se mu Ferrari F1-75 stále nedokáže vyrovnat a jeho bodový náskok z úvodu sezóny se postupně rozplývá.
Podle Binotta Red Bull již vyčerpal velkou část ze svého rozpočtu na vylepšování svého vozu, Ferrari se tak podle něj nyní dostane do dobré pozice pro boj o titul.
"Zaprvé jsem vždy říkal, že bychom si měli počkat alespoň pět závodů, než budeme moci řádně vyhodnotit konkurenceschopnost vozů. Pět závodů je teď za námi a my vedeme oba šampionáty, což je skvělé. Nemáme tedy proč být zklamaní," popisuje 52letý Švýcar.
"Je nicméně pravdou, že Red Bull své auto od úplného začátku sezóny vylepšil. Nasadil novinky a když se podíváme na poslední dva závody, možná byli o pár desetin na kolo rychlejší než my," uznává šéf Ferrari, jehož náskok se mezi konstruktéry smrskl na pouhých 6 bodů.
"Není pochyb o tom, že musíme svůj vůz vyvíjet a nasazovat novinky, abychom udrželi tempo. Doufám, že kvůli rozpočtovému stropu bude muset Red Bull přestat vyvíjet, jinak nebudu chápat, jak to můžou dělat," pokračuje Binotto, podle nějž bude muset soupeř brzy ubrat.
“If you consider how many points we are taking home from here, we can’t be too disappointed, given that we are leading both championships, but it’s clear we now need to respond.”- Mattia #essereFerrari 🔴 #MiamiGP pic.twitter.com/OhweAW1vQ2
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 9, 2022Oba jezdi rudých vozů používají motor č. 2, ten první je vyhrazená již jen pro páteční tréninky. FIA umožnila Ferrari svou pohonnou jednotku upravit kvůli problému se spolehlivostí. Nový hybridní systém bude instalován společně s motorem č. 3.
Své první větší vylepšení podle něj hodlá Ferrari konečně nasadit již příští týden ve Španělsku. "V příštích závodech budeme na tahu my, abychom se pokusili toho co nejvíce vyvinout a nasadit vylepšení. Myslím, že to nebude překvapením, když do Barcelony dorazíme s balíkem, který pro nás bude důležitý, ale ne nejdůležitější z celé sezóny. Půjde o dlouhodobou technickou konfrontaci a nikoliv o jedinou inovaci, která způsobí rozdíl."
"Jako obvykle doufám, že balík, který nasadíme, bude fungovat tak, jak očekáváme. V tom případě půjde o dobrý vzestup ve snaze stáhnout náskok. Nemyslím si, že by rozdíly měli být obrovské: jde maximálně o pár desetin během závodu," přibližuje Binotto. Inženýři se zaměřují nejen na aerodynamiku, ale i na snížení hmotnosti - monopost by měl být přinejmenším o 3 desetiny rychlejší.
"A neměli bychom zapomínat, že jsme v sobotu obsadili první řadu. V kvalifikaci dosahujeme kompletně lepší výkonnosti než Red Bull. Celkově za víkend podle mě není moc velký rozdíl mezi Red Bullem a Ferrari," shrnuje šéf italského týmu.
Nepoužil přitom nové zadní křídlo, které na Floridu dovezl. Binotto tento krok vysvětloval slovy: "Když jsme přijeli do Miami a spatřili asfalt, byl velmi hrubý, takže nešlo o ideální volbu. Museli jsme se nejprve soustředit na degradaci pneumatik spíše než na rychlost na rovinkách."
Podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka rozdíl mezi nimi nyní dělají zejména jezdci: "Jsme na stejné úrovni jako Ferrari. Rozdíl nyní spočívá v traťových podmínkách a v pilotech. Leclerc a Verstappen vedou svůj vlastní souboj. Max jezdí perfektně, zatímco Leclerc dělá pořád drobné chyby. To je klíčové."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.