Ferrari hodnotí dosavadní vývoj sezóny 2022 z pohledu vývoje monopostů. Red Bull ho svým tempem překvapuje, kvůli rozpočtovému omezení ho podle šéfa Mattii Binotta ale neudrží. V příštím závodě se konečně chystá vytáhnout trumf i jeho tým.
Šéfa Scuderie Mattii Binotta rakouská stáj pokroky se svým vozem překvapuje. Soupeř však podle něj za chvíli narazí na omezení v podobě rozpočtového stropu a v tempu vylepšování bude muset zvolnit, jinak tomu nebude rozumět.
Max Verstappen i minulý víkend dokázal předjet Charlese Leclerca a dojet si v Miami pro další vítězství, přestože v trénincích a v kvalifikacích na rudé vozy ztrácel. Monopost RB18 je neustále lehčí, rychlejší i šetrnější k pneumatikám. Na rovinkách se mu Ferrari F1-75 stále nedokáže vyrovnat a jeho bodový náskok z úvodu sezóny se postupně rozplývá.
Podle Binotta Red Bull již vyčerpal velkou část ze svého rozpočtu na vylepšování svého vozu, Ferrari se tak podle něj nyní dostane do dobré pozice pro boj o titul.
"Zaprvé jsem vždy říkal, že bychom si měli počkat alespoň pět závodů, než budeme moci řádně vyhodnotit konkurenceschopnost vozů. Pět závodů je teď za námi a my vedeme oba šampionáty, což je skvělé. Nemáme tedy proč být zklamaní," popisuje 52letý Švýcar.
"Je nicméně pravdou, že Red Bull své auto od úplného začátku sezóny vylepšil. Nasadil novinky a když se podíváme na poslední dva závody, možná byli o pár desetin na kolo rychlejší než my," uznává šéf Ferrari, jehož náskok se mezi konstruktéry smrskl na pouhých 6 bodů.
"Není pochyb o tom, že musíme svůj vůz vyvíjet a nasazovat novinky, abychom udrželi tempo. Doufám, že kvůli rozpočtovému stropu bude muset Red Bull přestat vyvíjet, jinak nebudu chápat, jak to můžou dělat," pokračuje Binotto, podle nějž bude muset soupeř brzy ubrat.
“If you consider how many points we are taking home from here, we can’t be too disappointed, given that we are leading both championships, but it’s clear we now need to respond.”- Mattia #essereFerrari 🔴 #MiamiGP pic.twitter.com/OhweAW1vQ2
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 9, 2022Oba jezdi rudých vozů používají motor č. 2, ten první je vyhrazená již jen pro páteční tréninky. FIA umožnila Ferrari svou pohonnou jednotku upravit kvůli problému se spolehlivostí. Nový hybridní systém bude instalován společně s motorem č. 3.
Své první větší vylepšení podle něj hodlá Ferrari konečně nasadit již příští týden ve Španělsku. "V příštích závodech budeme na tahu my, abychom se pokusili toho co nejvíce vyvinout a nasadit vylepšení. Myslím, že to nebude překvapením, když do Barcelony dorazíme s balíkem, který pro nás bude důležitý, ale ne nejdůležitější z celé sezóny. Půjde o dlouhodobou technickou konfrontaci a nikoliv o jedinou inovaci, která způsobí rozdíl."
"Jako obvykle doufám, že balík, který nasadíme, bude fungovat tak, jak očekáváme. V tom případě půjde o dobrý vzestup ve snaze stáhnout náskok. Nemyslím si, že by rozdíly měli být obrovské: jde maximálně o pár desetin během závodu," přibližuje Binotto. Inženýři se zaměřují nejen na aerodynamiku, ale i na snížení hmotnosti - monopost by měl být přinejmenším o 3 desetiny rychlejší.
"A neměli bychom zapomínat, že jsme v sobotu obsadili první řadu. V kvalifikaci dosahujeme kompletně lepší výkonnosti než Red Bull. Celkově za víkend podle mě není moc velký rozdíl mezi Red Bullem a Ferrari," shrnuje šéf italského týmu.
Nepoužil přitom nové zadní křídlo, které na Floridu dovezl. Binotto tento krok vysvětloval slovy: "Když jsme přijeli do Miami a spatřili asfalt, byl velmi hrubý, takže nešlo o ideální volbu. Museli jsme se nejprve soustředit na degradaci pneumatik spíše než na rychlost na rovinkách."
Podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka rozdíl mezi nimi nyní dělají zejména jezdci: "Jsme na stejné úrovni jako Ferrari. Rozdíl nyní spočívá v traťových podmínkách a v pilotech. Leclerc a Verstappen vedou svůj vlastní souboj. Max jezdí perfektně, zatímco Leclerc dělá pořád drobné chyby. To je klíčové."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.