Ferrari hodnotí dosavadní vývoj sezóny 2022 z pohledu vývoje monopostů. Red Bull ho svým tempem překvapuje, kvůli rozpočtovému omezení ho podle šéfa Mattii Binotta ale neudrží. V příštím závodě se konečně chystá vytáhnout trumf i jeho tým.
Šéfa Scuderie Mattii Binotta rakouská stáj pokroky se svým vozem překvapuje. Soupeř však podle něj za chvíli narazí na omezení v podobě rozpočtového stropu a v tempu vylepšování bude muset zvolnit, jinak tomu nebude rozumět.
Max Verstappen i minulý víkend dokázal předjet Charlese Leclerca a dojet si v Miami pro další vítězství, přestože v trénincích a v kvalifikacích na rudé vozy ztrácel. Monopost RB18 je neustále lehčí, rychlejší i šetrnější k pneumatikám. Na rovinkách se mu Ferrari F1-75 stále nedokáže vyrovnat a jeho bodový náskok z úvodu sezóny se postupně rozplývá.
Podle Binotta Red Bull již vyčerpal velkou část ze svého rozpočtu na vylepšování svého vozu, Ferrari se tak podle něj nyní dostane do dobré pozice pro boj o titul.
"Zaprvé jsem vždy říkal, že bychom si měli počkat alespoň pět závodů, než budeme moci řádně vyhodnotit konkurenceschopnost vozů. Pět závodů je teď za námi a my vedeme oba šampionáty, což je skvělé. Nemáme tedy proč být zklamaní," popisuje 52letý Švýcar.
"Je nicméně pravdou, že Red Bull své auto od úplného začátku sezóny vylepšil. Nasadil novinky a když se podíváme na poslední dva závody, možná byli o pár desetin na kolo rychlejší než my," uznává šéf Ferrari, jehož náskok se mezi konstruktéry smrskl na pouhých 6 bodů.
"Není pochyb o tom, že musíme svůj vůz vyvíjet a nasazovat novinky, abychom udrželi tempo. Doufám, že kvůli rozpočtovému stropu bude muset Red Bull přestat vyvíjet, jinak nebudu chápat, jak to můžou dělat," pokračuje Binotto, podle nějž bude muset soupeř brzy ubrat.
“If you consider how many points we are taking home from here, we can’t be too disappointed, given that we are leading both championships, but it’s clear we now need to respond.”- Mattia #essereFerrari 🔴 #MiamiGP pic.twitter.com/OhweAW1vQ2
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 9, 2022Oba jezdi rudých vozů používají motor č. 2, ten první je vyhrazená již jen pro páteční tréninky. FIA umožnila Ferrari svou pohonnou jednotku upravit kvůli problému se spolehlivostí. Nový hybridní systém bude instalován společně s motorem č. 3.
Své první větší vylepšení podle něj hodlá Ferrari konečně nasadit již příští týden ve Španělsku. "V příštích závodech budeme na tahu my, abychom se pokusili toho co nejvíce vyvinout a nasadit vylepšení. Myslím, že to nebude překvapením, když do Barcelony dorazíme s balíkem, který pro nás bude důležitý, ale ne nejdůležitější z celé sezóny. Půjde o dlouhodobou technickou konfrontaci a nikoliv o jedinou inovaci, která způsobí rozdíl."
"Jako obvykle doufám, že balík, který nasadíme, bude fungovat tak, jak očekáváme. V tom případě půjde o dobrý vzestup ve snaze stáhnout náskok. Nemyslím si, že by rozdíly měli být obrovské: jde maximálně o pár desetin během závodu," přibližuje Binotto. Inženýři se zaměřují nejen na aerodynamiku, ale i na snížení hmotnosti - monopost by měl být přinejmenším o 3 desetiny rychlejší.
"A neměli bychom zapomínat, že jsme v sobotu obsadili první řadu. V kvalifikaci dosahujeme kompletně lepší výkonnosti než Red Bull. Celkově za víkend podle mě není moc velký rozdíl mezi Red Bullem a Ferrari," shrnuje šéf italského týmu.
Nepoužil přitom nové zadní křídlo, které na Floridu dovezl. Binotto tento krok vysvětloval slovy: "Když jsme přijeli do Miami a spatřili asfalt, byl velmi hrubý, takže nešlo o ideální volbu. Museli jsme se nejprve soustředit na degradaci pneumatik spíše než na rychlost na rovinkách."
Podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka rozdíl mezi nimi nyní dělají zejména jezdci: "Jsme na stejné úrovni jako Ferrari. Rozdíl nyní spočívá v traťových podmínkách a v pilotech. Leclerc a Verstappen vedou svůj vlastní souboj. Max jezdí perfektně, zatímco Leclerc dělá pořád drobné chyby. To je klíčové."
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.