Ferrari hodnotí dosavadní vývoj sezóny 2022 z pohledu vývoje monopostů. Red Bull ho svým tempem překvapuje, kvůli rozpočtovému omezení ho podle šéfa Mattii Binotta ale neudrží. V příštím závodě se konečně chystá vytáhnout trumf i jeho tým.
Šéfa Scuderie Mattii Binotta rakouská stáj pokroky se svým vozem překvapuje. Soupeř však podle něj za chvíli narazí na omezení v podobě rozpočtového stropu a v tempu vylepšování bude muset zvolnit, jinak tomu nebude rozumět.
Max Verstappen i minulý víkend dokázal předjet Charlese Leclerca a dojet si v Miami pro další vítězství, přestože v trénincích a v kvalifikacích na rudé vozy ztrácel. Monopost RB18 je neustále lehčí, rychlejší i šetrnější k pneumatikám. Na rovinkách se mu Ferrari F1-75 stále nedokáže vyrovnat a jeho bodový náskok z úvodu sezóny se postupně rozplývá.
Podle Binotta Red Bull již vyčerpal velkou část ze svého rozpočtu na vylepšování svého vozu, Ferrari se tak podle něj nyní dostane do dobré pozice pro boj o titul.
"Zaprvé jsem vždy říkal, že bychom si měli počkat alespoň pět závodů, než budeme moci řádně vyhodnotit konkurenceschopnost vozů. Pět závodů je teď za námi a my vedeme oba šampionáty, což je skvělé. Nemáme tedy proč být zklamaní," popisuje 52letý Švýcar.
"Je nicméně pravdou, že Red Bull své auto od úplného začátku sezóny vylepšil. Nasadil novinky a když se podíváme na poslední dva závody, možná byli o pár desetin na kolo rychlejší než my," uznává šéf Ferrari, jehož náskok se mezi konstruktéry smrskl na pouhých 6 bodů.
"Není pochyb o tom, že musíme svůj vůz vyvíjet a nasazovat novinky, abychom udrželi tempo. Doufám, že kvůli rozpočtovému stropu bude muset Red Bull přestat vyvíjet, jinak nebudu chápat, jak to můžou dělat," pokračuje Binotto, podle nějž bude muset soupeř brzy ubrat.
“If you consider how many points we are taking home from here, we can’t be too disappointed, given that we are leading both championships, but it’s clear we now need to respond.”- Mattia #essereFerrari 🔴 #MiamiGP pic.twitter.com/OhweAW1vQ2
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 9, 2022Oba jezdi rudých vozů používají motor č. 2, ten první je vyhrazená již jen pro páteční tréninky. FIA umožnila Ferrari svou pohonnou jednotku upravit kvůli problému se spolehlivostí. Nový hybridní systém bude instalován společně s motorem č. 3.
Své první větší vylepšení podle něj hodlá Ferrari konečně nasadit již příští týden ve Španělsku. "V příštích závodech budeme na tahu my, abychom se pokusili toho co nejvíce vyvinout a nasadit vylepšení. Myslím, že to nebude překvapením, když do Barcelony dorazíme s balíkem, který pro nás bude důležitý, ale ne nejdůležitější z celé sezóny. Půjde o dlouhodobou technickou konfrontaci a nikoliv o jedinou inovaci, která způsobí rozdíl."
"Jako obvykle doufám, že balík, který nasadíme, bude fungovat tak, jak očekáváme. V tom případě půjde o dobrý vzestup ve snaze stáhnout náskok. Nemyslím si, že by rozdíly měli být obrovské: jde maximálně o pár desetin během závodu," přibližuje Binotto. Inženýři se zaměřují nejen na aerodynamiku, ale i na snížení hmotnosti - monopost by měl být přinejmenším o 3 desetiny rychlejší.
"A neměli bychom zapomínat, že jsme v sobotu obsadili první řadu. V kvalifikaci dosahujeme kompletně lepší výkonnosti než Red Bull. Celkově za víkend podle mě není moc velký rozdíl mezi Red Bullem a Ferrari," shrnuje šéf italského týmu.
Nepoužil přitom nové zadní křídlo, které na Floridu dovezl. Binotto tento krok vysvětloval slovy: "Když jsme přijeli do Miami a spatřili asfalt, byl velmi hrubý, takže nešlo o ideální volbu. Museli jsme se nejprve soustředit na degradaci pneumatik spíše než na rychlost na rovinkách."
Podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka rozdíl mezi nimi nyní dělají zejména jezdci: "Jsme na stejné úrovni jako Ferrari. Rozdíl nyní spočívá v traťových podmínkách a v pilotech. Leclerc a Verstappen vedou svůj vlastní souboj. Max jezdí perfektně, zatímco Leclerc dělá pořád drobné chyby. To je klíčové."
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.