Od Micka Schumachera se letos hodně očekává. Realita je však zatím bídná, čehož si všímá i Ralf Schumacher.
Zatímco loni Mick svého týmového kolegu válcoval, letos je situace opačná. Alespoň zatím. Haas má konkurenceschopný vůz, který dokáže dojíždět na bodech. Dokládá to Kevin Magnussen. Dánský pilot bodoval ve třech ze čtyř Velkých cen. Jenže Schumacher na svoje první body v letošním ročníku, ale i celkově ve Formuli 1 stále čeká.
Ba co víc, syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera vyrábí poměrně hodně chyb. Zmiňme si velkou havárii v kvalifikaci na GP Saúdské Arábie, kde Mick svůj vůz doslova sešrotoval, nebo poslední závod v Imole. Na itslké půdě se pilot Haasu roztočil už v prvním kole a nepodařený závod korunoval další chybou v jeho průběhu, kdy projel šikanu Variante Alta rovně.
„Sprint zajel dobře, ale závod se mu nepodařil. Startovat v mokrých podmínkách je těžké. Chyboval i Ricciardo, ale ta druhá chyba... To je prostě moc. Je to něco, co by se mu stávat rozhodně nemělo. Musí podávat konstantně dobré výkony během celého závodního víkendu. Zároveň by měl začít dojíždět před Magnussenem," nechal se slyšet Ralf Schumacher.
Schumacherův tým zatím žádná větší výkonnostní vylepšení nechystá. Guenther Steiner tvrdí, že Haas chce nejdříve pečlivě zjistit, co může efektivně vylepšit a jak toho dosáhne. „Pracujeme na tom. Prostřednictvím simulací vyvíjíme balíčky, porovnáváme.... Jakmile jsou čísla správná, jdou díly do výroby."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.