Od Micka Schumachera se letos hodně očekává. Realita je však zatím bídná, čehož si všímá i Ralf Schumacher.
Zatímco loni Mick svého týmového kolegu válcoval, letos je situace opačná. Alespoň zatím. Haas má konkurenceschopný vůz, který dokáže dojíždět na bodech. Dokládá to Kevin Magnussen. Dánský pilot bodoval ve třech ze čtyř Velkých cen. Jenže Schumacher na svoje první body v letošním ročníku, ale i celkově ve Formuli 1 stále čeká.
Ba co víc, syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera vyrábí poměrně hodně chyb. Zmiňme si velkou havárii v kvalifikaci na GP Saúdské Arábie, kde Mick svůj vůz doslova sešrotoval, nebo poslední závod v Imole. Na itslké půdě se pilot Haasu roztočil už v prvním kole a nepodařený závod korunoval další chybou v jeho průběhu, kdy projel šikanu Variante Alta rovně.
„Sprint zajel dobře, ale závod se mu nepodařil. Startovat v mokrých podmínkách je těžké. Chyboval i Ricciardo, ale ta druhá chyba... To je prostě moc. Je to něco, co by se mu stávat rozhodně nemělo. Musí podávat konstantně dobré výkony během celého závodního víkendu. Zároveň by měl začít dojíždět před Magnussenem," nechal se slyšet Ralf Schumacher.
Schumacherův tým zatím žádná větší výkonnostní vylepšení nechystá. Guenther Steiner tvrdí, že Haas chce nejdříve pečlivě zjistit, co může efektivně vylepšit a jak toho dosáhne. „Pracujeme na tom. Prostřednictvím simulací vyvíjíme balíčky, porovnáváme.... Jakmile jsou čísla správná, jdou díly do výroby."
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.