Od Micka Schumachera se letos hodně očekává. Realita je však zatím bídná, čehož si všímá i Ralf Schumacher.
Zatímco loni Mick svého týmového kolegu válcoval, letos je situace opačná. Alespoň zatím. Haas má konkurenceschopný vůz, který dokáže dojíždět na bodech. Dokládá to Kevin Magnussen. Dánský pilot bodoval ve třech ze čtyř Velkých cen. Jenže Schumacher na svoje první body v letošním ročníku, ale i celkově ve Formuli 1 stále čeká.
Ba co víc, syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera vyrábí poměrně hodně chyb. Zmiňme si velkou havárii v kvalifikaci na GP Saúdské Arábie, kde Mick svůj vůz doslova sešrotoval, nebo poslední závod v Imole. Na itslké půdě se pilot Haasu roztočil už v prvním kole a nepodařený závod korunoval další chybou v jeho průběhu, kdy projel šikanu Variante Alta rovně.
„Sprint zajel dobře, ale závod se mu nepodařil. Startovat v mokrých podmínkách je těžké. Chyboval i Ricciardo, ale ta druhá chyba... To je prostě moc. Je to něco, co by se mu stávat rozhodně nemělo. Musí podávat konstantně dobré výkony během celého závodního víkendu. Zároveň by měl začít dojíždět před Magnussenem," nechal se slyšet Ralf Schumacher.
Schumacherův tým zatím žádná větší výkonnostní vylepšení nechystá. Guenther Steiner tvrdí, že Haas chce nejdříve pečlivě zjistit, co může efektivně vylepšit a jak toho dosáhne. „Pracujeme na tom. Prostřednictvím simulací vyvíjíme balíčky, porovnáváme.... Jakmile jsou čísla správná, jdou díly do výroby."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.