Od Micka Schumachera se letos hodně očekává. Realita je však zatím bídná, čehož si všímá i Ralf Schumacher.
Zatímco loni Mick svého týmového kolegu válcoval, letos je situace opačná. Alespoň zatím. Haas má konkurenceschopný vůz, který dokáže dojíždět na bodech. Dokládá to Kevin Magnussen. Dánský pilot bodoval ve třech ze čtyř Velkých cen. Jenže Schumacher na svoje první body v letošním ročníku, ale i celkově ve Formuli 1 stále čeká.
Ba co víc, syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera vyrábí poměrně hodně chyb. Zmiňme si velkou havárii v kvalifikaci na GP Saúdské Arábie, kde Mick svůj vůz doslova sešrotoval, nebo poslední závod v Imole. Na itslké půdě se pilot Haasu roztočil už v prvním kole a nepodařený závod korunoval další chybou v jeho průběhu, kdy projel šikanu Variante Alta rovně.
„Sprint zajel dobře, ale závod se mu nepodařil. Startovat v mokrých podmínkách je těžké. Chyboval i Ricciardo, ale ta druhá chyba... To je prostě moc. Je to něco, co by se mu stávat rozhodně nemělo. Musí podávat konstantně dobré výkony během celého závodního víkendu. Zároveň by měl začít dojíždět před Magnussenem," nechal se slyšet Ralf Schumacher.
Schumacherův tým zatím žádná větší výkonnostní vylepšení nechystá. Guenther Steiner tvrdí, že Haas chce nejdříve pečlivě zjistit, co může efektivně vylepšit a jak toho dosáhne. „Pracujeme na tom. Prostřednictvím simulací vyvíjíme balíčky, porovnáváme.... Jakmile jsou čísla správná, jdou díly do výroby."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.