Odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka těší zlepšení konkurenceschopnosti svého týmu. Když jsou podle něj Ferrari blíže a vyvíjejí na něj tlak, pak jeho piloti kupí chyby, jak jsme viděli naposledy ve Velké ceně Emilia Romagna.
Rakouská stáj si v Imole dojela pro double, za víkend včetně sobotního sprintu získala celkem 58 bodů a o náskok Scuderie tak stáhla o mohutných 38 bodů. Rozdíl v šampionátu konstruktérů čtyřech podnicích činí 11 bodů. Red Bullu se podařilo vyřešit potíže se spolehlivost a nyní těžil také ze smůlu a chyb pilotů rudého týmu.
"Výsledek byl velmi důležitý po našich problémech ze strany motoru v Bahrajnu a v Austrálii. Další první a druhé místo, naposledy se nám to povedlo v Malajsii 2016, takže bylo na čase. Pro morálku a všechno ostatní to je více než důležité," popisuje Marko.
"Dokládá to, že jsme konkurenceschopní. Jen musíme dát balík dohromady, pak na to máme. Verstappen přišel dvakrát o 18 bodů. Snadno by byl jinak vpředu. Ale zbývá ještě tolik závodů a důležité je, že víme, jak silný máme balík," pokračuje 79letý Rakušan.
Pro Red Bull bylo klíčové, že dokázali své auto nastavit tak, aby dokázalo lépe zahřívat pneumatiky a být k nim šetrnější, což byla oblast, v níž za Ferrari zaostávali.
"Jak jsme viděli u pneumatik v Melbourne, mají určitý provozní rámec. Myslím, že se nám tento víkend podařilo trefit nastavení. U Charlese šlo vidět, že se s předními pneumatikami trápí trochu více než my, jak v sobotním, tak i v nedělním závodě," všímá si šéf týmu Christian Horner.
"To nám poskytlo výhodu a Max podle mě závod zvládl perfektně a Checo [Pérez] si dokázal vytvořit na Charlese [Leclerca] náskok a hlídat si ho. V žádnou chvíli, kromě jednoho výletu do trávy u Checa, jsme se opravdu nedostali pod výraznější tlak," těší Hornera.
Red Bull přivezl také nové brzdové kanálky a podlahu, zvýšil přítlak a pět kilogramů shodil, což se podepsalo na lepší ovladatelnosti, rychlosti i na zmiňované práci s pneumatikami. Do minimální hmotnosti (798 kg) mu však stále něco chybí, na dalších novinkách pracuje.
"Pro nás to bylo důležité ukázat odvahu a nasadit naše vylepšení, i když byl k dispozici jen jeden volný trénink. Proto šel nakonec na pódium aerodynamik. Byla to ta správná odpověď na Melbourne," těší odborného poradce Red Bullu.
Dokáže s nimi Ferrari držet ve vývoji tempo? "Myslím, že ne," odpovídá dále. "Navíc jsme viděli, že když je dostaneme pod skutečný tlak, tak dělají chyby. Pozorovali jsme to u Leclerca, který dostal v pátek dvakrát smyk. V závodě dostal smyk Sainz, a pak znovu Leclerc - a měl velké štěstí, že poté pokračoval. Takto na ně musíme útočit."
"Mezi námi a Ferrari je to docela roztomilé, velmi sportovní a přátelské soupeření, řekl bych. Šampionát bude vzrušující a snad se to nepotáhne až do posledního závodu jako minulý rok," přeje si Helmut Marko dřívější rozhodnutí o titulu.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.