Odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka těší zlepšení konkurenceschopnosti svého týmu. Když jsou podle něj Ferrari blíže a vyvíjejí na něj tlak, pak jeho piloti kupí chyby, jak jsme viděli naposledy ve Velké ceně Emilia Romagna.
Rakouská stáj si v Imole dojela pro double, za víkend včetně sobotního sprintu získala celkem 58 bodů a o náskok Scuderie tak stáhla o mohutných 38 bodů. Rozdíl v šampionátu konstruktérů čtyřech podnicích činí 11 bodů. Red Bullu se podařilo vyřešit potíže se spolehlivost a nyní těžil také ze smůlu a chyb pilotů rudého týmu.
"Výsledek byl velmi důležitý po našich problémech ze strany motoru v Bahrajnu a v Austrálii. Další první a druhé místo, naposledy se nám to povedlo v Malajsii 2016, takže bylo na čase. Pro morálku a všechno ostatní to je více než důležité," popisuje Marko.
"Dokládá to, že jsme konkurenceschopní. Jen musíme dát balík dohromady, pak na to máme. Verstappen přišel dvakrát o 18 bodů. Snadno by byl jinak vpředu. Ale zbývá ještě tolik závodů a důležité je, že víme, jak silný máme balík," pokračuje 79letý Rakušan.
Pro Red Bull bylo klíčové, že dokázali své auto nastavit tak, aby dokázalo lépe zahřívat pneumatiky a být k nim šetrnější, což byla oblast, v níž za Ferrari zaostávali.
"Jak jsme viděli u pneumatik v Melbourne, mají určitý provozní rámec. Myslím, že se nám tento víkend podařilo trefit nastavení. U Charlese šlo vidět, že se s předními pneumatikami trápí trochu více než my, jak v sobotním, tak i v nedělním závodě," všímá si šéf týmu Christian Horner.
"To nám poskytlo výhodu a Max podle mě závod zvládl perfektně a Checo [Pérez] si dokázal vytvořit na Charlese [Leclerca] náskok a hlídat si ho. V žádnou chvíli, kromě jednoho výletu do trávy u Checa, jsme se opravdu nedostali pod výraznější tlak," těší Hornera.
Red Bull přivezl také nové brzdové kanálky a podlahu, zvýšil přítlak a pět kilogramů shodil, což se podepsalo na lepší ovladatelnosti, rychlosti i na zmiňované práci s pneumatikami. Do minimální hmotnosti (798 kg) mu však stále něco chybí, na dalších novinkách pracuje.
"Pro nás to bylo důležité ukázat odvahu a nasadit naše vylepšení, i když byl k dispozici jen jeden volný trénink. Proto šel nakonec na pódium aerodynamik. Byla to ta správná odpověď na Melbourne," těší odborného poradce Red Bullu.
Dokáže s nimi Ferrari držet ve vývoji tempo? "Myslím, že ne," odpovídá dále. "Navíc jsme viděli, že když je dostaneme pod skutečný tlak, tak dělají chyby. Pozorovali jsme to u Leclerca, který dostal v pátek dvakrát smyk. V závodě dostal smyk Sainz, a pak znovu Leclerc - a měl velké štěstí, že poté pokračoval. Takto na ně musíme útočit."
"Mezi námi a Ferrari je to docela roztomilé, velmi sportovní a přátelské soupeření, řekl bych. Šampionát bude vzrušující a snad se to nepotáhne až do posledního závodu jako minulý rok," přeje si Helmut Marko dřívější rozhodnutí o titulu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.