McLaren do sezóny nevstoupil moc dobře, nicméně překvapivé pódium v Imole dokládá, že se svým vozem dělá pokroky a že se ubírá správným směrem. Vůz MCL36 po drobných úpravách vypadá na trati mnohem konkurenceschopněji než před 3 závody.
Stáj z Wokingu zažila během předsezónních testů v Bahrajnu šok, když se jí přehřívaly brzdy. Problém nedokázala rychle napravit, řešení si vyžádalo více času a přepracování brzdových kanálků. Z úvodní velké ceny si neodvezla ani bod, v Sáchíru navíc patřila mezi nejpomalejší.
Před 2 týdny v Austrálii však oba jezdci poprvé postoupil do 3. části kvalifikace a v závodě dojeli na pátém a šestém místě. Náhoda nebo jim sedla mimořádně trať? Nikoliv. McLaren dokázal vyřešit své problémy, nasadil několik vylepšení a dokázal, že se s letošním konceptem zas tolik nemýlil.
"Je to skvělé vidět takovou konzistenci a potvrdit, že Melbourne nebyla výjimka. Naopak se ukázalo, že MCL36 je vlastně dobré auto a solidní základ pro další věci, které teď máme ve vývoji," usmívá se šéf týmu Andreas Seidl.
"Byla to paráda, že jsme tento víkend byli za normálních podmínek opravdu konkurenceschopní. Byli jsme třetím nejrychlejším týmem. Samozřejmě, že na pódium za současné situace potřebujeme, aby měl jeden Red Bull nebo Ferrari potíže, protože se zdají být hodně před námi ve výkonnosti," uznává Seidl.
"Jenže to vše není jen o výkonnosti. Je třeba dát dohromady celý závodní víkend, což se nám tentokrát povedlo," pokračuje šéf McLarenu, který se mezi konstruktéry přiblížil třetímu Mercedesu, i když zatím stále nenasadil žádná větší vylepšení, pouze drobné věci.
V týmu si ale dobře uvědomují, že musí hodně zabrat, aby se dotáhli na špici. "Potřebujeme vylepšení všude: pro velmi rychlé, středně rychlé i pro pomalé zatáčky. Možná více pro pomalé až středně-rychlé," popisuje jezdec Lando Norris. "Všechno z našeho balíku musíme dostat na další úroveň, víte?"
"Byl jsem překvapený, že jsem na pódiu, bylo to úžasné. Když vezmu v úvahu, kde jsme byli před čtyřmi týdny v Bahrajnu a kde jsme teď - fakt jsem si nemyslel, že bych se někdy letos dostal na pódium, je to celkem šok. Možná ani ne tak vzhledem k pokroku, který jsme za poslední měsíc učinili, ale vzhledem k tomu, o kolik je Red Bull a Ferrari rychlejší."
"Jak už jsem říkal minule, vyvážení je dobré, s tím jsme spokojeni. Jde jen o to, že někdy zajedete dobré kolo, zdá se vám rychlé, ale ono je pomalé, protože jste v každé zatáčce o něco pomalejší než ostatní. Takže to není jednoduché. Chcete se soustředit na všechno, ale tato sezóna je dlouhá, musíte se na určité věci zaměřit nejdříve," pokračuje Norris.
"Nepřivezli jsme nic velkého. Vím, že došlo k velkým pokrokům, ale není to tak, že bychom nasadili novou podlahu nebo nějaké nové věci. šlo jen o drobnosti. Ale zdá se, že i tyto malé věci mají vliv, když je všechny dáte dohromady během víkendu, jako byl tento," uzavírá pilot, jenž to v Imole dotáhl na bronz.
And that’s another #DHLFastestPitStop for @McLarenF1! Their papaya-clad mechanics sure did their part in helping @LandoNorris onto the podium at the #ImolaGP. pic.twitter.com/asidtadxlM
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) April 26, 2022Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.