McLaren do sezóny nevstoupil moc dobře, nicméně překvapivé pódium v Imole dokládá, že se svým vozem dělá pokroky a že se ubírá správným směrem. Vůz MCL36 po drobných úpravách vypadá na trati mnohem konkurenceschopněji než před 3 závody.
Stáj z Wokingu zažila během předsezónních testů v Bahrajnu šok, když se jí přehřívaly brzdy. Problém nedokázala rychle napravit, řešení si vyžádalo více času a přepracování brzdových kanálků. Z úvodní velké ceny si neodvezla ani bod, v Sáchíru navíc patřila mezi nejpomalejší.
Před 2 týdny v Austrálii však oba jezdci poprvé postoupil do 3. části kvalifikace a v závodě dojeli na pátém a šestém místě. Náhoda nebo jim sedla mimořádně trať? Nikoliv. McLaren dokázal vyřešit své problémy, nasadil několik vylepšení a dokázal, že se s letošním konceptem zas tolik nemýlil.
"Je to skvělé vidět takovou konzistenci a potvrdit, že Melbourne nebyla výjimka. Naopak se ukázalo, že MCL36 je vlastně dobré auto a solidní základ pro další věci, které teď máme ve vývoji," usmívá se šéf týmu Andreas Seidl.
"Byla to paráda, že jsme tento víkend byli za normálních podmínek opravdu konkurenceschopní. Byli jsme třetím nejrychlejším týmem. Samozřejmě, že na pódium za současné situace potřebujeme, aby měl jeden Red Bull nebo Ferrari potíže, protože se zdají být hodně před námi ve výkonnosti," uznává Seidl.
"Jenže to vše není jen o výkonnosti. Je třeba dát dohromady celý závodní víkend, což se nám tentokrát povedlo," pokračuje šéf McLarenu, který se mezi konstruktéry přiblížil třetímu Mercedesu, i když zatím stále nenasadil žádná větší vylepšení, pouze drobné věci.
V týmu si ale dobře uvědomují, že musí hodně zabrat, aby se dotáhli na špici. "Potřebujeme vylepšení všude: pro velmi rychlé, středně rychlé i pro pomalé zatáčky. Možná více pro pomalé až středně-rychlé," popisuje jezdec Lando Norris. "Všechno z našeho balíku musíme dostat na další úroveň, víte?"
"Byl jsem překvapený, že jsem na pódiu, bylo to úžasné. Když vezmu v úvahu, kde jsme byli před čtyřmi týdny v Bahrajnu a kde jsme teď - fakt jsem si nemyslel, že bych se někdy letos dostal na pódium, je to celkem šok. Možná ani ne tak vzhledem k pokroku, který jsme za poslední měsíc učinili, ale vzhledem k tomu, o kolik je Red Bull a Ferrari rychlejší."
"Jak už jsem říkal minule, vyvážení je dobré, s tím jsme spokojeni. Jde jen o to, že někdy zajedete dobré kolo, zdá se vám rychlé, ale ono je pomalé, protože jste v každé zatáčce o něco pomalejší než ostatní. Takže to není jednoduché. Chcete se soustředit na všechno, ale tato sezóna je dlouhá, musíte se na určité věci zaměřit nejdříve," pokračuje Norris.
"Nepřivezli jsme nic velkého. Vím, že došlo k velkým pokrokům, ale není to tak, že bychom nasadili novou podlahu nebo nějaké nové věci. šlo jen o drobnosti. Ale zdá se, že i tyto malé věci mají vliv, když je všechny dáte dohromady během víkendu, jako byl tento," uzavírá pilot, jenž to v Imole dotáhl na bronz.
And that’s another #DHLFastestPitStop for @McLarenF1! Their papaya-clad mechanics sure did their part in helping @LandoNorris onto the podium at the #ImolaGP. pic.twitter.com/asidtadxlM
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) April 26, 2022Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.