Ferrari si po vydařeném vstupu do sezóny věří. Po prvních třech velkých cenách vede s náskokem šampionát a ve vývoji má vylepšení, díky kterým by si chtělo svůj náskok nad konkurencí udržet.
Stáj z Maranella od prvních testů v Barceloně žádné větší novinky ještě na svůj vůz F1-75 nenasadila. Od počátku tvrdí, že se jej snaží lépe poznat a vyladit. Rudý monopost je univerzálně rychlý za všech podmínek a zároveň šetrný k pneumatikám. V šampionátu konstruktérů po 3 podnicích vede s náskokem 39 bodů před Mercedesem, Red Bull je po sérii odstoupení o dalších 10 bodů pozadu.
V továrně přitom chystají ještě lepší verzi současného auta. "Věříme, že náš vůz dokážeme vyvíjet. Už máme v aerodynamickému tunelu díly a auto, které je očividně lepší než to, které máme na trati, podobně jako všechny týmy," popisuje nadšeně Carlos Sainz.
Podle něj přesně vědí, co musí zlepšit, proto se zaměřují na klíčové oblasti. Jednou z nich je maximální rychlost, v níž je obvykle Red Bull lepší: "Jako tým se snažíme zaměřit a trochu zlepšit maximální rychlost, abychom s nimi dokázali v závodě trochu více kolo na kolo bojovat, protože v Džiddě vypadali velmi silně," rozvádí španělský pilot.
"Pokud jde o zbytek, tak si myslím, že vůz máme velmi dobře vyvážený. Máme celkově dobrý pocit a také jsme spolehliví. Musíme se jen držet při zemi a dále pozorovat, v čem bychom tohle auto mohli zlepšit," vybízí svůj tým 27letý jezdec před víkendovým závodem v Imole.
Scuderii i přes jasné vedení stále nepovažuje za favorita na zisk mistrovské trofeje: "Favority jsou Red Bull a Mercedes, protože my jsme posledních několik let o titul nebojovali a oni v předchozích ročnících ve vývoji Ferrari předčili," zdůvodňuje Sainz.
"Pořád jsme super opatrní. Víme, že máme skvělé auto, na trati jsme dali dohromady výborný vůz, ale tyto dva týmy v posledních dvou či třech letech bojovali o titul a vědí, o kolik se musíte zlepšit. Přesně vědí, co mají dělat," odkazuje dále na konkurenci.
"Možná nám trocha zkušeností schází. Myslím, že máme skvělé lidi a jsme připravení, ale nevím... Pořád jsme opatrní a trochu čekáme na to, co se přihodí," dodává španělský pilot, jenž na svého týmového kolegu Charlese Leclerca ztrácí 38 bodů.
Ferrari hodlá v Imole nasadit jen pár drobných vylepšení, větší novinky si stále nechává na později. "Rozhodli jsme se toho moc nepřivézt, protože v sobotu nás čeká sprinterský závod, k dispozici proto bude pouze jeden hodinový trénink. To není moc času na vyzkoušení nových dílů," přibližuje velvyslanec týmu Marc Gené.
"Raději se budeme v pátečním tréninku soustředit na nastavení, po něm hned následuje kvalifikace. Preferujeme se zaměřit na nastavení, abychom tohle auto dostali co nejníže. Čím níže jezdíte bez poskakování, tím vyšší výkonnosti samozřejmě dosahujete," zdůvodňuje Gené.
V Imole nás čeká další zajímavý podnik. Podle předpovědi počasí by akce mohla být okořeněna deštěm, soupeři navíc navzdory formátu víkendu nové díly hodlají přivézt. Novinky avizovali u Alpine, AlphaTauri, Haasu, McLarenu i Red Bull, který hodlá nasadit odlehčenou podlahu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.