Ferrari si po vydařeném vstupu do sezóny věří. Po prvních třech velkých cenách vede s náskokem šampionát a ve vývoji má vylepšení, díky kterým by si chtělo svůj náskok nad konkurencí udržet.
Stáj z Maranella od prvních testů v Barceloně žádné větší novinky ještě na svůj vůz F1-75 nenasadila. Od počátku tvrdí, že se jej snaží lépe poznat a vyladit. Rudý monopost je univerzálně rychlý za všech podmínek a zároveň šetrný k pneumatikám. V šampionátu konstruktérů po 3 podnicích vede s náskokem 39 bodů před Mercedesem, Red Bull je po sérii odstoupení o dalších 10 bodů pozadu.
V továrně přitom chystají ještě lepší verzi současného auta. "Věříme, že náš vůz dokážeme vyvíjet. Už máme v aerodynamickému tunelu díly a auto, které je očividně lepší než to, které máme na trati, podobně jako všechny týmy," popisuje nadšeně Carlos Sainz.
Podle něj přesně vědí, co musí zlepšit, proto se zaměřují na klíčové oblasti. Jednou z nich je maximální rychlost, v níž je obvykle Red Bull lepší: "Jako tým se snažíme zaměřit a trochu zlepšit maximální rychlost, abychom s nimi dokázali v závodě trochu více kolo na kolo bojovat, protože v Džiddě vypadali velmi silně," rozvádí španělský pilot.
"Pokud jde o zbytek, tak si myslím, že vůz máme velmi dobře vyvážený. Máme celkově dobrý pocit a také jsme spolehliví. Musíme se jen držet při zemi a dále pozorovat, v čem bychom tohle auto mohli zlepšit," vybízí svůj tým 27letý jezdec před víkendovým závodem v Imole.
Scuderii i přes jasné vedení stále nepovažuje za favorita na zisk mistrovské trofeje: "Favority jsou Red Bull a Mercedes, protože my jsme posledních několik let o titul nebojovali a oni v předchozích ročnících ve vývoji Ferrari předčili," zdůvodňuje Sainz.
"Pořád jsme super opatrní. Víme, že máme skvělé auto, na trati jsme dali dohromady výborný vůz, ale tyto dva týmy v posledních dvou či třech letech bojovali o titul a vědí, o kolik se musíte zlepšit. Přesně vědí, co mají dělat," odkazuje dále na konkurenci.
"Možná nám trocha zkušeností schází. Myslím, že máme skvělé lidi a jsme připravení, ale nevím... Pořád jsme opatrní a trochu čekáme na to, co se přihodí," dodává španělský pilot, jenž na svého týmového kolegu Charlese Leclerca ztrácí 38 bodů.
Ferrari hodlá v Imole nasadit jen pár drobných vylepšení, větší novinky si stále nechává na později. "Rozhodli jsme se toho moc nepřivézt, protože v sobotu nás čeká sprinterský závod, k dispozici proto bude pouze jeden hodinový trénink. To není moc času na vyzkoušení nových dílů," přibližuje velvyslanec týmu Marc Gené.
"Raději se budeme v pátečním tréninku soustředit na nastavení, po něm hned následuje kvalifikace. Preferujeme se zaměřit na nastavení, abychom tohle auto dostali co nejníže. Čím níže jezdíte bez poskakování, tím vyšší výkonnosti samozřejmě dosahujete," zdůvodňuje Gené.
V Imole nás čeká další zajímavý podnik. Podle předpovědi počasí by akce mohla být okořeněna deštěm, soupeři navíc navzdory formátu víkendu nové díly hodlají přivézt. Novinky avizovali u Alpine, AlphaTauri, Haasu, McLarenu i Red Bull, který hodlá nasadit odlehčenou podlahu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.