Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si všímá výborných výkonů jejich jezdce Pierra Gaslyho u dceřiné stáje AlphaTauri. Neradi by o něj přišli, jenže Sergio Pérez má podepsanou platnou smlouvu po boku Maxe Verstappena. Jak to vyřeší?
Gasly byl povýšen v sezóně 2019 z Toro Rosso k Red Bullu, nedokázal však držet tempo s Verstappenem, proto byl odsunut zpět do "béčka" sídlícího v italské Faenze. Tam od té doby předvádí velmi dobré výkony, jeden závod dokonce vyhrál.
Berger má pravdu, jenže...To samozřejmě neuniklo pozornosti pozorovatelů. Například podle bývalého jezdce F1 Gerharda Bergera by si Francouz zasloužil druhou šanci. Co na to Helmut Marko? "Gerhard se nemýlí. Jenže zároveň máme uzavřenou smlouvu s Checem [Pérezem]. Musíme tedy porovnávat výkonnosti těchto dvou jezdců," odpovídá s odkazem na mexického pilota, jemuž vyprší kontrakt na sklonku letošního roku.
Pérez na Maxe doposud také neustále ztrácel, v Džiddě ale poprvé vyhrál a až do smolné zastávky těsně před výjezdem zpomalovacího vozu v důsledku nehody Latifiho si ve velké ceně pohodlně hlídal svůj náskok na čele.
Pérez pod tlakemGasly má smlouvu s AlphouTauri do konce příštího roku, Marko však přiznává, že by o něj neradi přišli: "U Sergia máme čas do poloviny roku [na hodnocení jeho výkonnosti], zatímco s Pierrem je smlouva sepsána do konce roku 2023. Je jasné, že pokud Pierrovi nenabídneme do konce jeho smlouvy skvělou příležitost, tak o něj zřejmě přijdeme. A to bychom také nechtěli."
Gasly věří v kariérní postupSamotný jezdec věří, že znovu dostane příležitost závodit za špičkový tým: "Byl jsem o něco horším jezdcem ve srovnání s dneškem, a přesto jsem dostal svou šanci. Proto jsem přesvědčený, že k tomu dojde, když budu převádět výkony, které jsem předváděl v posledních letech. Mám jasnější představy o tom, co chci, o věcech, které potřebuji, o tom, co čekávám od svého týmu. Jsem mnohem všestrannějším, a to mi vám dodává určitou sebedůvěru."
Nový balík vylepší aerodynamiku a sníží hmotnostRed Bull momentálně bojuje o vedení v šampionátu s Ferrari, na které hodně ztratil hned na úvod v Bahrajnu, kde odstoupil s oběma vozy. V Džiddě si ale vítězstvím spravil chuť a v zákulisí připravuje další zrychlení vozu.
Příští týden v Austrálii moc novinek nepředstaví, ale potom do Imoly přijede s podstatně lehčím (o 8 kg) monopostem RB18: "Naše auto je příliš těžké. Deset kg nad minimální hmotnosti může udělat až 4 desetiny v čase na kolo na trati, jako je Džidda. Snížení hmotnosti znamená využití dražších materiálů, které jsou lehčí. A také je třeba vyrobit nové díly," popisuje Marko.
"Naše auto je rozhodně těžší na vyladění, ale v Imole něco shodíme. To by nám mělo poskytnout významnou časovou výhodu, časový zisk, jinými slovy. V plánu tedy teď máme nasadit další velký balík vylepšení s lehčími díly, abychom se udrželi ve finančním rámci. Nemůžete vyrábět díly dvakrát," upozorňuje odborný poradce Red Bullu na omezení v podobě rozpočtových stropů.
Mercedes bude brzy bojovat opět na špiciStále nevylučuje, že se do boje o titul nezapojí společně s nimi a s Ferrari ani Mercedes: "Hamilton na Verstappena ztrácí jen 9 bodů. Šampionát ještě zdaleka neodepsali. Určitě se vrátí, zřejmě to skončí bojem tří týmů o titul."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.