Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si všímá výborných výkonů jejich jezdce Pierra Gaslyho u dceřiné stáje AlphaTauri. Neradi by o něj přišli, jenže Sergio Pérez má podepsanou platnou smlouvu po boku Maxe Verstappena. Jak to vyřeší?
Gasly byl povýšen v sezóně 2019 z Toro Rosso k Red Bullu, nedokázal však držet tempo s Verstappenem, proto byl odsunut zpět do "béčka" sídlícího v italské Faenze. Tam od té doby předvádí velmi dobré výkony, jeden závod dokonce vyhrál.
Berger má pravdu, jenže...To samozřejmě neuniklo pozornosti pozorovatelů. Například podle bývalého jezdce F1 Gerharda Bergera by si Francouz zasloužil druhou šanci. Co na to Helmut Marko? "Gerhard se nemýlí. Jenže zároveň máme uzavřenou smlouvu s Checem [Pérezem]. Musíme tedy porovnávat výkonnosti těchto dvou jezdců," odpovídá s odkazem na mexického pilota, jemuž vyprší kontrakt na sklonku letošního roku.
Pérez na Maxe doposud také neustále ztrácel, v Džiddě ale poprvé vyhrál a až do smolné zastávky těsně před výjezdem zpomalovacího vozu v důsledku nehody Latifiho si ve velké ceně pohodlně hlídal svůj náskok na čele.
Pérez pod tlakemGasly má smlouvu s AlphouTauri do konce příštího roku, Marko však přiznává, že by o něj neradi přišli: "U Sergia máme čas do poloviny roku [na hodnocení jeho výkonnosti], zatímco s Pierrem je smlouva sepsána do konce roku 2023. Je jasné, že pokud Pierrovi nenabídneme do konce jeho smlouvy skvělou příležitost, tak o něj zřejmě přijdeme. A to bychom také nechtěli."
Gasly věří v kariérní postupSamotný jezdec věří, že znovu dostane příležitost závodit za špičkový tým: "Byl jsem o něco horším jezdcem ve srovnání s dneškem, a přesto jsem dostal svou šanci. Proto jsem přesvědčený, že k tomu dojde, když budu převádět výkony, které jsem předváděl v posledních letech. Mám jasnější představy o tom, co chci, o věcech, které potřebuji, o tom, co čekávám od svého týmu. Jsem mnohem všestrannějším, a to mi vám dodává určitou sebedůvěru."
Nový balík vylepší aerodynamiku a sníží hmotnostRed Bull momentálně bojuje o vedení v šampionátu s Ferrari, na které hodně ztratil hned na úvod v Bahrajnu, kde odstoupil s oběma vozy. V Džiddě si ale vítězstvím spravil chuť a v zákulisí připravuje další zrychlení vozu.
Příští týden v Austrálii moc novinek nepředstaví, ale potom do Imoly přijede s podstatně lehčím (o 8 kg) monopostem RB18: "Naše auto je příliš těžké. Deset kg nad minimální hmotnosti může udělat až 4 desetiny v čase na kolo na trati, jako je Džidda. Snížení hmotnosti znamená využití dražších materiálů, které jsou lehčí. A také je třeba vyrobit nové díly," popisuje Marko.
"Naše auto je rozhodně těžší na vyladění, ale v Imole něco shodíme. To by nám mělo poskytnout významnou časovou výhodu, časový zisk, jinými slovy. V plánu tedy teď máme nasadit další velký balík vylepšení s lehčími díly, abychom se udrželi ve finančním rámci. Nemůžete vyrábět díly dvakrát," upozorňuje odborný poradce Red Bullu na omezení v podobě rozpočtových stropů.
Mercedes bude brzy bojovat opět na špiciStále nevylučuje, že se do boje o titul nezapojí společně s nimi a s Ferrari ani Mercedes: "Hamilton na Verstappena ztrácí jen 9 bodů. Šampionát ještě zdaleka neodepsali. Určitě se vrátí, zřejmě to skončí bojem tří týmů o titul."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.