Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si všímá výborných výkonů jejich jezdce Pierra Gaslyho u dceřiné stáje AlphaTauri. Neradi by o něj přišli, jenže Sergio Pérez má podepsanou platnou smlouvu po boku Maxe Verstappena. Jak to vyřeší?
Gasly byl povýšen v sezóně 2019 z Toro Rosso k Red Bullu, nedokázal však držet tempo s Verstappenem, proto byl odsunut zpět do "béčka" sídlícího v italské Faenze. Tam od té doby předvádí velmi dobré výkony, jeden závod dokonce vyhrál.
Berger má pravdu, jenže...To samozřejmě neuniklo pozornosti pozorovatelů. Například podle bývalého jezdce F1 Gerharda Bergera by si Francouz zasloužil druhou šanci. Co na to Helmut Marko? "Gerhard se nemýlí. Jenže zároveň máme uzavřenou smlouvu s Checem [Pérezem]. Musíme tedy porovnávat výkonnosti těchto dvou jezdců," odpovídá s odkazem na mexického pilota, jemuž vyprší kontrakt na sklonku letošního roku.
Pérez na Maxe doposud také neustále ztrácel, v Džiddě ale poprvé vyhrál a až do smolné zastávky těsně před výjezdem zpomalovacího vozu v důsledku nehody Latifiho si ve velké ceně pohodlně hlídal svůj náskok na čele.
Pérez pod tlakemGasly má smlouvu s AlphouTauri do konce příštího roku, Marko však přiznává, že by o něj neradi přišli: "U Sergia máme čas do poloviny roku [na hodnocení jeho výkonnosti], zatímco s Pierrem je smlouva sepsána do konce roku 2023. Je jasné, že pokud Pierrovi nenabídneme do konce jeho smlouvy skvělou příležitost, tak o něj zřejmě přijdeme. A to bychom také nechtěli."
Gasly věří v kariérní postupSamotný jezdec věří, že znovu dostane příležitost závodit za špičkový tým: "Byl jsem o něco horším jezdcem ve srovnání s dneškem, a přesto jsem dostal svou šanci. Proto jsem přesvědčený, že k tomu dojde, když budu převádět výkony, které jsem předváděl v posledních letech. Mám jasnější představy o tom, co chci, o věcech, které potřebuji, o tom, co čekávám od svého týmu. Jsem mnohem všestrannějším, a to mi vám dodává určitou sebedůvěru."
Nový balík vylepší aerodynamiku a sníží hmotnostRed Bull momentálně bojuje o vedení v šampionátu s Ferrari, na které hodně ztratil hned na úvod v Bahrajnu, kde odstoupil s oběma vozy. V Džiddě si ale vítězstvím spravil chuť a v zákulisí připravuje další zrychlení vozu.
Příští týden v Austrálii moc novinek nepředstaví, ale potom do Imoly přijede s podstatně lehčím (o 8 kg) monopostem RB18: "Naše auto je příliš těžké. Deset kg nad minimální hmotnosti může udělat až 4 desetiny v čase na kolo na trati, jako je Džidda. Snížení hmotnosti znamená využití dražších materiálů, které jsou lehčí. A také je třeba vyrobit nové díly," popisuje Marko.
"Naše auto je rozhodně těžší na vyladění, ale v Imole něco shodíme. To by nám mělo poskytnout významnou časovou výhodu, časový zisk, jinými slovy. V plánu tedy teď máme nasadit další velký balík vylepšení s lehčími díly, abychom se udrželi ve finančním rámci. Nemůžete vyrábět díly dvakrát," upozorňuje odborný poradce Red Bullu na omezení v podobě rozpočtových stropů.
Mercedes bude brzy bojovat opět na špiciStále nevylučuje, že se do boje o titul nezapojí společně s nimi a s Ferrari ani Mercedes: "Hamilton na Verstappena ztrácí jen 9 bodů. Šampionát ještě zdaleka neodepsali. Určitě se vrátí, zřejmě to skončí bojem tří týmů o titul."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.