Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si všímá výborných výkonů jejich jezdce Pierra Gaslyho u dceřiné stáje AlphaTauri. Neradi by o něj přišli, jenže Sergio Pérez má podepsanou platnou smlouvu po boku Maxe Verstappena. Jak to vyřeší?
Gasly byl povýšen v sezóně 2019 z Toro Rosso k Red Bullu, nedokázal však držet tempo s Verstappenem, proto byl odsunut zpět do "béčka" sídlícího v italské Faenze. Tam od té doby předvádí velmi dobré výkony, jeden závod dokonce vyhrál.
Berger má pravdu, jenže...To samozřejmě neuniklo pozornosti pozorovatelů. Například podle bývalého jezdce F1 Gerharda Bergera by si Francouz zasloužil druhou šanci. Co na to Helmut Marko? "Gerhard se nemýlí. Jenže zároveň máme uzavřenou smlouvu s Checem [Pérezem]. Musíme tedy porovnávat výkonnosti těchto dvou jezdců," odpovídá s odkazem na mexického pilota, jemuž vyprší kontrakt na sklonku letošního roku.
Pérez na Maxe doposud také neustále ztrácel, v Džiddě ale poprvé vyhrál a až do smolné zastávky těsně před výjezdem zpomalovacího vozu v důsledku nehody Latifiho si ve velké ceně pohodlně hlídal svůj náskok na čele.
Pérez pod tlakemGasly má smlouvu s AlphouTauri do konce příštího roku, Marko však přiznává, že by o něj neradi přišli: "U Sergia máme čas do poloviny roku [na hodnocení jeho výkonnosti], zatímco s Pierrem je smlouva sepsána do konce roku 2023. Je jasné, že pokud Pierrovi nenabídneme do konce jeho smlouvy skvělou příležitost, tak o něj zřejmě přijdeme. A to bychom také nechtěli."
Gasly věří v kariérní postupSamotný jezdec věří, že znovu dostane příležitost závodit za špičkový tým: "Byl jsem o něco horším jezdcem ve srovnání s dneškem, a přesto jsem dostal svou šanci. Proto jsem přesvědčený, že k tomu dojde, když budu převádět výkony, které jsem předváděl v posledních letech. Mám jasnější představy o tom, co chci, o věcech, které potřebuji, o tom, co čekávám od svého týmu. Jsem mnohem všestrannějším, a to mi vám dodává určitou sebedůvěru."
Nový balík vylepší aerodynamiku a sníží hmotnostRed Bull momentálně bojuje o vedení v šampionátu s Ferrari, na které hodně ztratil hned na úvod v Bahrajnu, kde odstoupil s oběma vozy. V Džiddě si ale vítězstvím spravil chuť a v zákulisí připravuje další zrychlení vozu.
Příští týden v Austrálii moc novinek nepředstaví, ale potom do Imoly přijede s podstatně lehčím (o 8 kg) monopostem RB18: "Naše auto je příliš těžké. Deset kg nad minimální hmotnosti může udělat až 4 desetiny v čase na kolo na trati, jako je Džidda. Snížení hmotnosti znamená využití dražších materiálů, které jsou lehčí. A také je třeba vyrobit nové díly," popisuje Marko.
"Naše auto je rozhodně těžší na vyladění, ale v Imole něco shodíme. To by nám mělo poskytnout významnou časovou výhodu, časový zisk, jinými slovy. V plánu tedy teď máme nasadit další velký balík vylepšení s lehčími díly, abychom se udrželi ve finančním rámci. Nemůžete vyrábět díly dvakrát," upozorňuje odborný poradce Red Bullu na omezení v podobě rozpočtových stropů.
Mercedes bude brzy bojovat opět na špiciStále nevylučuje, že se do boje o titul nezapojí společně s nimi a s Ferrari ani Mercedes: "Hamilton na Verstappena ztrácí jen 9 bodů. Šampionát ještě zdaleka neodepsali. Určitě se vrátí, zřejmě to skončí bojem tří týmů o titul."
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.