Haas vyčíslil škody, kterou svou havárii v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie způsobil Mick Schumacher. Americkému týmu shánějícímu sponzory toho z ní k dalšímu využití moc nezůstalo.
Syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera v sobotu v Džiddě usiloval o postup do nejlepší desítky, když v zatáčce č. 10 při průjezdu agresivního obrubníku náhle ztratil kontrolu nad svým vozem VF-22 a ve smyku prudce narazil do zdi.
Pilot havárii naštěstí přestál bez zranění a byl večer po zdravotní prohlídce propuštěn z nemocnice, z jeho auta toho ale moc nezůstalo a Haas jej z nedělního závodu stáhl. Již ze záběru kamer bylo jasné, že škoda bude vysoká - Mick otloukl všechny čtyři rohy a při nakládání monopostu zůstala na zemi zadní náprava s převodovkou.
"Samotné šasi se zdá být nepoškozena. Boční infrastruktura ano, ale tu můžete vyměnit. Samozřejmě musíme provést ještě řádné kontroly šasi, ale nevypadá tak špatně, abych byl upřímný," popisuje šéf soukromé stáje Günther Steiner.
VIDEO: Schumacherova nehoda v kvalifikaci v Džiddě
S pohonnou jednotkou to rovněž nevypadá zle: "Ferrari mi řeklo, že se zdá být OK. Baterie rovněž. Ale pak, všechno ostatní je zničené," zoufá si Steiner nad velkou škodou, kterou vyčíslil až na 1 milion amerických dolarů, tj. v přepočtu přes 22 milionů Kč.
"Myslím, že škoda je hodně vysoká, protože odešlo celé zavěšení kromě levého předního. Tam, myslím, i přesto něco zbylo. Ze zbytku je jen karbonový prach. Z finančního hlediska nevím přesně, ale od převodovky je pryč celá karosérie, chladiče... řekl bych, že půjde o půl milionů až milion dolarů," odhaduje Steiner.
Situace Haasu je o to náročnější, že před sezónou se kvůli invazi na Ukrajinu rozloučil se svým hlavním ruským sponzorem Uralkali. Deficit financuje zakladatel týmu Gene Haas ze svého, usilovně hledá další sponzory.
Some brilliant racing between K-Mag and the 7x World Champion Lewis Hamilton on Sunday! 😮👏#HaasF1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/okaoOqPml0
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 29, 2022Video: Souboj Magnussena s Hamiltonem
S rozpočtovým stropem problémy nemají, jelikož na takové škody mají odloženou určitou sumu peněz: "Máme pro to vyhrazenou nominální částku, ale v závodním týmu se nikdy kvůli tomuto riziku nemůžete držet rozpočtu jako v normálním podnikání."
"Samozřejmě na to máte určitou rezervu. Ale dvě nebo tři takové nehody a máte po rezervě. Takže to je ztráta. Musíte to ukočírovat. Samozřejmě doufám, že takových moc nezažijeme," přeje si šéf americká stáje, za níž letos nastupuje kromě Schumachera také zkušený Kevin Magnussen, jenž na poslední chvíli nahradil Rusa Nikitu Mazepina.
Díky Dánovi Haasu patří po dvou závodech pátá příčka mezi konstruktéry - za sebou nechávají Alfu Romeo, AlphuTauri, McLaren, Aston Martin i Williams. Kevin v Bahrajnu skončil pátý, v Džiddě vyjel další 2 body. Vůz VF-22, který začali velmi brzy vyvíjet na úkor loňského vozu, si zatím velmi pochvaluje - v Saúdské Arábii s ním dojel i před vicemistrem světa Lewisem Hamiltonem a v celkovém hodnocení pilotů je osmý.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.