Haas je povzbuzen konkurenceschopností svého letošního monopostu VF-22, jeho pilot Mick Schumacher by i přesto rád nastoupil u Ferrari, pokud by některý z jeho závodních jezdců onemocněl.
Americký tým se loni poměrně brzy začal věnovat vývoji vozu pro sezónu 2022 na úkor VF-21, s nímž se potácel na chvostu startovního pole. Tehdy již v létě prohlásil, že se mu vůbec nevěnuje. V předsezónních testech zaujal propracovaností i různými aerodynamickými detaily a v prvním závodě to s ním navrátilec Kevin Magnussen dotáhl až na páté místo - nejlepší ze zbytku pole za trojicí velkých týmů.
"Pokud jste stále za špičkovými týmy, což je to nejlepší, v co můžete doufat, pokud nesedíte v Mercedesu, Ferrari či Red Bullu, pak jste tím prvním, kdo se dostane na pódium, pokud k něčemu dojde," popisuje šťastný dánský pilot před začátkem závodního víkendu v Saúdské Arábii.
"Nemyslím si, že bychom měli mít brzy rychlost na pódium. Ale tak nějak bych očekával, že budeme častěji v pozici jako v Bahrajnu - na čele středu pole - a že si to udržíme," pokračuje Magnussen.
"To musí být cílem. A pokud jste v takové pozici, pak jste tím prvním, kdo získá pódium, máte-li šťastný den a lidé kolem vás problémy, což se už dříve stalo. Nebo když dojde ve správný okamžik na červenou vlajku a na dráze se těžko předjíždí či něco podobného," uvažuje zkušený pilot Haasu.
"Jo, lidé mluví o pódiu. Doufám, že budeme ve správnou dobu na správném místě. V posledních dvou letech se několik menších dvou týmů dostalo na pódium, což jsme nečekali. Pokud se naskytne příležitost, možná se dočkáme i my. Bylo by to velmi příjemné," potvrzuje šéf americké stáje Günther Steiner.
"Jde o pozici, ve které chceme být. Chceme být dostatečně blízko, abychom mohli posbírat ty kousky, pokud se věci na čele rozpadnou. Neřekl bych, že nemáme šanci se někdy v průběhu letošního roku dostat na pódium. Zbývá 22 závodů a je velká šance na nějaký šílený víkend, který by nám mohl nahrát," věří Steiner.
Jeho druhý pilot Mick Schumacher se mezitím nabídl Ferrari, že by mohl pro ně závodit, pokud by Carlos Sainz nebo Charles Leclerc onemocněli nebo byli pozitivně testováni na Covid-19, jako se to stalo v minulých dnes Danielovi Ricciardovi z McLarenu či Sebastianovi Vettelovi, za něhož bude i Džiddě tento víkend závodit Nico Hülkenberg.
"Kdykoliv bych byl připraven. Jsem závodní pilot jako kdokoliv jiný. Myslím, že i naše auta jsou si celkem podobná - máme stejnou pohonnou jednotku a některé díly jsou také stejné. Myslím, že naše auto se celkem shoduje s tím, co se děje na dráze. Jejich auto znám od roku 2019. Moc se neliší od toho, jak jezdíme s naším monopostem my," říká Schumacher, jenž kromě závodění za Haas letos plní také roli rezervního jezdce Scuderie.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.