Honda Motor dnes v Tokiu oznámila, že do konce roku 2005 koupí zbývající akcie stáje BAR Honda. Počínaje rokem 2006 se tak opět vrací na závodní tratě monopost Honda.
Po rozčarování z nezdarů prvních let spolupráce s BAR uvažovali Japonci o odchodu z F1 nebo změně týmu pro dodávky svých továrních motorů. V úspěšném loňském roce došlo k prodloužení smlouvy do konce roku 2007 a Honda vstoupila do stáje koupí 45% akcií od společnosti British American Tobacco.
Ani ne po roce oznamuje Honda svoji 100% angažovanost těsně před domácím závodem v Suzuce a koupi zbývajících 55% akcií BAT. Tým bude i nadále sídlit v britském Brackley a spolupracovat s vývojovým centrem Hondy v Berkshire.
"Po diskusi o budoucnosti Hondy v F1 jsme dospěli k závěru, že by měla vlastnit 100% stáje. V příští sezoně budeme ještě aktivnější za účelem zlepšit naše technologie, připravit mladé inženýry a dosáhnout našeho cíle, zisku titulu mistra světa," prohlásil za Honda Motor Hiroshi Oshima, člen představenstva pro komunikaci a motorsport.
Honda debutovala ve Formuli 1 s vlastním monopostem již v roce 1964, ale přes angažmá hvězdného Johna Surteese svůj projekt po pěti sezonách zastavila. Při 35 startech získala padesát mistrovských bodů, dvě vítězství a jedno pole position, na čele závodního pole odjezdil monopost Honda 477 kilometrů.
Foto: BAR Honda
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.