Americká stáj Haas vypálila všem rybník - jako první představila nečekaně snímky nového vozu a získala si velkou mediální pozornost. Stihla to ještě dříve než Red Bull, který podobný počin avizoval na 9. února 2022.
"Zahajujeme novou éru vozů Formule 1. Hrdě představujeme VF-22," uvádí na svých stránkách před začátkem nové sezóny, která dozná velkých změn, jelikož se mění technická i sportovní pravidla.
Týmy musely postavit zcela nová auta s novou filozofií aerodynamiky - více přítlaku bude generováno podlahou, což by mělo usnadnit jízdu v závěsu a předjíždění a zlepšit závodní podívanou.
"Jde o ohromné úsilí všech zainteresovaných a nyní nastává tak zábavná část - dostat nové auto na okruh a vyladit všechny prvky. Minulá sezóna byla dlouhá, pevně však věřím, že v roce 2022 budeme s VF-22 opět v mixu," popisuje šéf týmu Günther Steiner.
"Z mnoha důvodů jde zřejmě dosud o ten nejkomplexnější projekt F1 týmu Haas. Máme zcela novou sadu pravidel a tuto sezónu jsme přišli s novým týmem, který má na starosti zrod VF-22. Ne všichni jsou noví, ale velká část lidí se přišla do přepracované struktury. Vnímám to jako velký úspěch během procesu," uvádí technický ředitel Simone Resta.
Skutečný vůz po počítačových renderech Haas předvede v boxové uličce v Barceloně 23. 2., tedy první den předsezónních testů. Vzhledem se však moc lišit nebude - až na pár detailů, které zatím stáj skrývá před svými soupeři. Závodit za ní budou Mick Schumacher a Nikita Mazepin.
VF-22 bude i nadále spoléhat na pohonnou jednotku Ferrari. Letošní 1,6litrový V6 motor nesoucí označení Ferrari 066/7 byl upraven pro nové "E10" palivo s 10% podílem biosložky. Velkou změnu představují také nové úzkoprofilové 18" pneumatiky Pirelli.
Fotogalerie:
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.