Americká stáj Haas vypálila všem rybník - jako první představila nečekaně snímky nového vozu a získala si velkou mediální pozornost. Stihla to ještě dříve než Red Bull, který podobný počin avizoval na 9. února 2022.
"Zahajujeme novou éru vozů Formule 1. Hrdě představujeme VF-22," uvádí na svých stránkách před začátkem nové sezóny, která dozná velkých změn, jelikož se mění technická i sportovní pravidla.
Týmy musely postavit zcela nová auta s novou filozofií aerodynamiky - více přítlaku bude generováno podlahou, což by mělo usnadnit jízdu v závěsu a předjíždění a zlepšit závodní podívanou.
"Jde o ohromné úsilí všech zainteresovaných a nyní nastává tak zábavná část - dostat nové auto na okruh a vyladit všechny prvky. Minulá sezóna byla dlouhá, pevně však věřím, že v roce 2022 budeme s VF-22 opět v mixu," popisuje šéf týmu Günther Steiner.
"Z mnoha důvodů jde zřejmě dosud o ten nejkomplexnější projekt F1 týmu Haas. Máme zcela novou sadu pravidel a tuto sezónu jsme přišli s novým týmem, který má na starosti zrod VF-22. Ne všichni jsou noví, ale velká část lidí se přišla do přepracované struktury. Vnímám to jako velký úspěch během procesu," uvádí technický ředitel Simone Resta.
Skutečný vůz po počítačových renderech Haas předvede v boxové uličce v Barceloně 23. 2., tedy první den předsezónních testů. Vzhledem se však moc lišit nebude - až na pár detailů, které zatím stáj skrývá před svými soupeři. Závodit za ní budou Mick Schumacher a Nikita Mazepin.
VF-22 bude i nadále spoléhat na pohonnou jednotku Ferrari. Letošní 1,6litrový V6 motor nesoucí označení Ferrari 066/7 byl upraven pro nové "E10" palivo s 10% podílem biosložky. Velkou změnu představují také nové úzkoprofilové 18" pneumatiky Pirelli.
Fotogalerie:Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.