Věci se v týmu Alpine F1 podle jezdce Fernanda Alonsa na pozadí ubírají správným směrem, pochvaluje si zavedení rozpočtových stropů i přístup managementu po restrukturalizaci. Na druhou stranu si zároveň uvědomuje, že mají slabé stránky, které je třeba brzy vyřešit.
U Alpine se dějí velké věci - v pokračující restrukturalizaci tým opustil výkonný ředitel Marcin Budkowski a poradce Alain Prost, a pozici šéfa týmu má přijít Otmar Szafnauer z Aston Martinu. I přes nekonzistentní výsledky loni ve francouzské stáji vlastněné Renaultem panuje optimizmus.
"Ještě jsme nevyřešili všechny problémy, každý však bude mít jiný názor. Vzhledem k pracovním zkušenostem z jiných týmů samozřejmě můžu vidět určité věci, v nichž jsme slabí, zatímco v jiných jsme velmi silní. Vždy se snažíte tým posilovat a být lépe připraveni na rok 2022," říká Alonso.
"Myslím, že jsme na tom nyní lépe než v březnu v Bahrajnu, stále však existují věci, které podle mě musíme určitě napravit. Určitě musíme stáhnout ztrátu u motoru, proto máme nový projekt. A také potřebujeme stáhnout ztrátu v aerodynamické výkonnosti," poukazuje španělský pilot.
"Je to těžké vědět, jak velká ta ztráta je, proto momentálně chováme pouze naděje, ale vím, že tak tomu je u všech. Netýká se to pouze nás. Jde o zcela neznámé území, které letos objevíme," pokračuje dvojnásobný mistr světa z let 2006 a 2006.
Podle něj má francouzský tým potřebné zdroje, aby v rámci omezených rozpočtových stropů (letos klesly ze 145 na 140 mil. dolarů na rok) stáhl náskok špičkových týmů.
"Jsem optimistou, máme ty správné zdroje, máme odhodlání Lucy de Mea, Laurenta Rossiho a celého managementu, který žije Formulí 1. Rozpočtové stropy by měly pomoci, protože už nikdo nemá omezené finance," těší Alonsa.
"Nyní mají všichni víceméně stejný rozpočet a je na nás, abychom postavili dobré auto. Pokud ne, poučíme se z vlastních chyb. Ale už tam není to: 'Máme nižší rozpočet,' 'Máme menší zdroje' nebo 'Používají dva aerodynamické tunely.' Takové věci už neexistují. Máme to ve svých rukou," dodává zkušený pilot Alpine.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.