Věci se v týmu Alpine F1 podle jezdce Fernanda Alonsa na pozadí ubírají správným směrem, pochvaluje si zavedení rozpočtových stropů i přístup managementu po restrukturalizaci. Na druhou stranu si zároveň uvědomuje, že mají slabé stránky, které je třeba brzy vyřešit.
U Alpine se dějí velké věci - v pokračující restrukturalizaci tým opustil výkonný ředitel Marcin Budkowski a poradce Alain Prost, a pozici šéfa týmu má přijít Otmar Szafnauer z Aston Martinu. I přes nekonzistentní výsledky loni ve francouzské stáji vlastněné Renaultem panuje optimizmus.
"Ještě jsme nevyřešili všechny problémy, každý však bude mít jiný názor. Vzhledem k pracovním zkušenostem z jiných týmů samozřejmě můžu vidět určité věci, v nichž jsme slabí, zatímco v jiných jsme velmi silní. Vždy se snažíte tým posilovat a být lépe připraveni na rok 2022," říká Alonso.
"Myslím, že jsme na tom nyní lépe než v březnu v Bahrajnu, stále však existují věci, které podle mě musíme určitě napravit. Určitě musíme stáhnout ztrátu u motoru, proto máme nový projekt. A také potřebujeme stáhnout ztrátu v aerodynamické výkonnosti," poukazuje španělský pilot.
"Je to těžké vědět, jak velká ta ztráta je, proto momentálně chováme pouze naděje, ale vím, že tak tomu je u všech. Netýká se to pouze nás. Jde o zcela neznámé území, které letos objevíme," pokračuje dvojnásobný mistr světa z let 2006 a 2006.
Podle něj má francouzský tým potřebné zdroje, aby v rámci omezených rozpočtových stropů (letos klesly ze 145 na 140 mil. dolarů na rok) stáhl náskok špičkových týmů.
"Jsem optimistou, máme ty správné zdroje, máme odhodlání Lucy de Mea, Laurenta Rossiho a celého managementu, který žije Formulí 1. Rozpočtové stropy by měly pomoci, protože už nikdo nemá omezené finance," těší Alonsa.
"Nyní mají všichni víceméně stejný rozpočet a je na nás, abychom postavili dobré auto. Pokud ne, poučíme se z vlastních chyb. Ale už tam není to: 'Máme nižší rozpočet,' 'Máme menší zdroje' nebo 'Používají dva aerodynamické tunely.' Takové věci už neexistují. Máme to ve svých rukou," dodává zkušený pilot Alpine.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.