Čtyřnásobný mistr světa Formule 1 neprodloužil smlouvu se stájí Alpine (bývalý Renault) a ve zlém se s ní rozešel. Co se přihodilo?
Francouz působil od roku 2017 u Alpine jako nevýkonný ředitel a poradce. Včera ale obvinil tým z nedostatku respektu a blíže se vyjádřil k tomu, proč novou smlouvu nepodepsal, byť nabídku dostal.
Média původně informovala o tom, že Alpine neprodloužilo Prostův roční kontrakt v rámci změn uvnitř svého management, tým však žádnou oficiální zprávu nevydal.
Prost na svém Instagramu napsal, že je "velmi zklamaný" z toho, jak se zpráva dostala ven: "Dohodli jsme se, že to oznámíme s F1 týmem Alpine společně. Žádná úcta, sorry!"
A jak to vlastně bylo s novou smlouvu? Na rozdíl od některých zpráv 66letý býval pilot nabídku dostal: "Odmítl jsem nabídku na rok 2022 v Abú Zabí kvůli personálnímu vztahu a udělal jsem dobře!"
"Týme v Enstone a ve Viry, budeš mi chybět!" vzkazuje Prost, jenž se nesnesl se současným ředitelem Laurentem Rossim. Ten podle něj chtěl "všechno světlo" - vše chtěl sám, spolupracovat s ním už dále proto nešlo.
Alpine minulý týden oznámilo, že jej opustil výkonný ředitel Marcin Budkowski, jenž se v podstatě staral o jeho každodenní záležitosti. Jeho práci dočasně převzal výkonný ředitel Laurent Rossi.
Restrukturalizace týmu vlastněného Renaultem začala loni, když jej opustil Cyril Abiteboul, poté došlo k přejmenován na Alpine ve snaze propagovat své sportovní vozy.
Ve Formuli 1 za něj letos budou závodit Esteban Ocon s hlavní hvězdou Fernandem Alonsem, jež s ním v letech 2005 a 2006 získal poslední dva mistrovské tituly, jejich motory pak ještě vítězily v sezónách 2010 - 2013 za zády Red Bullů.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.