ABÚ ZABÍ - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo v průběhu rozhodující bitvy předvedl Max Verstappen, jenž se svým Red Bullem předčil zklamaného Lewise Hamiltona.
Verstappen po svém přezutí na novou tvrdou směs zajel kolo na nově upraveném okruhu za 1:26,103 min, Hamilton byl o čtyři kola později ve svém nejlepším pokusu o půl sekundy pomalejší. Předčil jej i Pérez s druhým Red Bullem - na svého týmového kolegu ztratil přes 3 desetiny.
Nejlepší ze zbytku pole byl Norris s McLarenem (1:26,762) už na středně-tvrdé směsi ke konci závodu, který byl pro něj hodně smolný - kvůli defektu pneumatiky totiž musel neplánovaně na druhou zastávku a propadl se na konec první desítky.
Předčil i opět nevýrazného Bottase, jemuž patří páté nejrychlejší kolo. Za ním se seřadili oba vozy AlphaTauri, které dnes vybojovaly 22 bodů. Svým nejlepším výkonem v kariéře zaujal zejména Cunoda, jenž skončil těsně pod pódiem.
Na měkké směsi byl Verstappen pro zajímavost ke konci závodu o půl sekundy pomalejší (1:26,618 min).
Watch as @Max33Verstappen scores the DHL Fastest Lap while chasing his first title at the #AbuDhabiGP. #DHLF1 #MomentsThatDeliver pic.twitter.com/YgaRUmqldd
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) December 13, 2021#F1 #AbuDhabiGP Race Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- #Verstappen set record in S1 & S3, #Hamilton in S2- both #RedBull cars ahead of #MercedesAMGF1- #Norris between Max & Perez pic.twitter.com/lIXFDQTrWl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 13, 2021#F1 #AbuDhabiGP Race Max. speeds & Speed trap 📊:- #Honda #Gasly fastest witch 334.8kph- #Ferrari #Leclerc 0.4kph, #Alpine #Ocon 0.5kph slower- #Latifi fastest of #Mercedes drivers but 6.5kph off- #Verstappen 13.1kph slower, #Sainz up to 25.5kph off pic.twitter.com/cv17Sjx3HH
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 13, 2021Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.