ABÚ ZABÍ - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo v průběhu rozhodující bitvy předvedl Max Verstappen, jenž se svým Red Bullem předčil zklamaného Lewise Hamiltona.
Verstappen po svém přezutí na novou tvrdou směs zajel kolo na nově upraveném okruhu za 1:26,103 min, Hamilton byl o čtyři kola později ve svém nejlepším pokusu o půl sekundy pomalejší. Předčil jej i Pérez s druhým Red Bullem - na svého týmového kolegu ztratil přes 3 desetiny.
Nejlepší ze zbytku pole byl Norris s McLarenem (1:26,762) už na středně-tvrdé směsi ke konci závodu, který byl pro něj hodně smolný - kvůli defektu pneumatiky totiž musel neplánovaně na druhou zastávku a propadl se na konec první desítky.
Předčil i opět nevýrazného Bottase, jemuž patří páté nejrychlejší kolo. Za ním se seřadili oba vozy AlphaTauri, které dnes vybojovaly 22 bodů. Svým nejlepším výkonem v kariéře zaujal zejména Cunoda, jenž skončil těsně pod pódiem.
Na měkké směsi byl Verstappen pro zajímavost ke konci závodu o půl sekundy pomalejší (1:26,618 min).
Watch as @Max33Verstappen scores the DHL Fastest Lap while chasing his first title at the #AbuDhabiGP. #DHLF1 #MomentsThatDeliver pic.twitter.com/YgaRUmqldd
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) December 13, 2021#F1 #AbuDhabiGP Race Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- #Verstappen set record in S1 & S3, #Hamilton in S2- both #RedBull cars ahead of #MercedesAMGF1- #Norris between Max & Perez pic.twitter.com/lIXFDQTrWl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 13, 2021#F1 #AbuDhabiGP Race Max. speeds & Speed trap 📊:- #Honda #Gasly fastest witch 334.8kph- #Ferrari #Leclerc 0.4kph, #Alpine #Ocon 0.5kph slower- #Latifi fastest of #Mercedes drivers but 6.5kph off- #Verstappen 13.1kph slower, #Sainz up to 25.5kph off pic.twitter.com/cv17Sjx3HH
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 13, 2021
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.