ABÚ ZABÍ - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo v průběhu rozhodující bitvy předvedl Max Verstappen, jenž se svým Red Bullem předčil zklamaného Lewise Hamiltona.
Verstappen po svém přezutí na novou tvrdou směs zajel kolo na nově upraveném okruhu za 1:26,103 min, Hamilton byl o čtyři kola později ve svém nejlepším pokusu o půl sekundy pomalejší. Předčil jej i Pérez s druhým Red Bullem - na svého týmového kolegu ztratil přes 3 desetiny.
Nejlepší ze zbytku pole byl Norris s McLarenem (1:26,762) už na středně-tvrdé směsi ke konci závodu, který byl pro něj hodně smolný - kvůli defektu pneumatiky totiž musel neplánovaně na druhou zastávku a propadl se na konec první desítky.
Předčil i opět nevýrazného Bottase, jemuž patří páté nejrychlejší kolo. Za ním se seřadili oba vozy AlphaTauri, které dnes vybojovaly 22 bodů. Svým nejlepším výkonem v kariéře zaujal zejména Cunoda, jenž skončil těsně pod pódiem.
Na měkké směsi byl Verstappen pro zajímavost ke konci závodu o půl sekundy pomalejší (1:26,618 min).
Watch as @Max33Verstappen scores the DHL Fastest Lap while chasing his first title at the #AbuDhabiGP. #DHLF1 #MomentsThatDeliver pic.twitter.com/YgaRUmqldd
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) December 13, 2021#F1 #AbuDhabiGP Race Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- #Verstappen set record in S1 & S3, #Hamilton in S2- both #RedBull cars ahead of #MercedesAMGF1- #Norris between Max & Perez pic.twitter.com/lIXFDQTrWl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 13, 2021#F1 #AbuDhabiGP Race Max. speeds & Speed trap 📊:- #Honda #Gasly fastest witch 334.8kph- #Ferrari #Leclerc 0.4kph, #Alpine #Ocon 0.5kph slower- #Latifi fastest of #Mercedes drivers but 6.5kph off- #Verstappen 13.1kph slower, #Sainz up to 25.5kph off pic.twitter.com/cv17Sjx3HH
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 13, 2021Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.