ABÚ ZABÍ - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo v průběhu rozhodující bitvy předvedl Max Verstappen, jenž se svým Red Bullem předčil zklamaného Lewise Hamiltona.
Verstappen po svém přezutí na novou tvrdou směs zajel kolo na nově upraveném okruhu za 1:26,103 min, Hamilton byl o čtyři kola později ve svém nejlepším pokusu o půl sekundy pomalejší. Předčil jej i Pérez s druhým Red Bullem - na svého týmového kolegu ztratil přes 3 desetiny.
Nejlepší ze zbytku pole byl Norris s McLarenem (1:26,762) už na středně-tvrdé směsi ke konci závodu, který byl pro něj hodně smolný - kvůli defektu pneumatiky totiž musel neplánovaně na druhou zastávku a propadl se na konec první desítky.
Předčil i opět nevýrazného Bottase, jemuž patří páté nejrychlejší kolo. Za ním se seřadili oba vozy AlphaTauri, které dnes vybojovaly 22 bodů. Svým nejlepším výkonem v kariéře zaujal zejména Cunoda, jenž skončil těsně pod pódiem.
Na měkké směsi byl Verstappen pro zajímavost ke konci závodu o půl sekundy pomalejší (1:26,618 min).
Watch as @Max33Verstappen scores the DHL Fastest Lap while chasing his first title at the #AbuDhabiGP. #DHLF1 #MomentsThatDeliver pic.twitter.com/YgaRUmqldd
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) December 13, 2021#F1 #AbuDhabiGP Race Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- #Verstappen set record in S1 & S3, #Hamilton in S2- both #RedBull cars ahead of #MercedesAMGF1- #Norris between Max & Perez pic.twitter.com/lIXFDQTrWl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 13, 2021#F1 #AbuDhabiGP Race Max. speeds & Speed trap 📊:- #Honda #Gasly fastest witch 334.8kph- #Ferrari #Leclerc 0.4kph, #Alpine #Ocon 0.5kph slower- #Latifi fastest of #Mercedes drivers but 6.5kph off- #Verstappen 13.1kph slower, #Sainz up to 25.5kph off pic.twitter.com/cv17Sjx3HH
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 13, 2021Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.