Lando Norris po Velké ceně Saúdské Arábie zkritizoval část pravidel, které se věnují úpravám na vozech během červených vlajek. Britský pilot kvůli tomu přišel o spoustu cenných pozic.
Jezdec McLarenu využil příležitosti k výměně pneumatik v 11 kole poté, co havaroval Mick Schumacher a ředitelství závodu na trať vyslalo zpomalovací vůz. Kvůli tomu se propadl ze 6. na poslední místo za všechny ostatní, kteří před sebou měli povinnou zastávku v boxech.
Jenže zpomalovací vůz byl následně vystřídán červenými vlajkami, které znamenaly přerušení závodu a možnost pro ostatní si vyměnit zdarma pneumatiky, aniž by ztratili jakýkoliv čas na dráze.
"Jde zřejmě o to nejhorší pravidlo, které někdo vynalezl: moci si vyměnit pneumatiky za červených vlajek. Dnes to zničilo náš závod. Připadá vám to, jako byste toho udělali tolik, a najednou vám to někdo vzal," zlobí se pilot McLarenu po divokém víkendu v Džiddě.
"Vzal bych propisku a škrtl to. Nebo otevřel ta pravidla v PDF, klik na edit, smazal a uložil... Bolí to, protože tým odvedl dobrou práci. Auto podle mě bylo hodně slušné. Ale tohle je odpad, toto pravidlo všechno ničí," pokračuje Norris
Nakonec si po velmi dobrém výkonu dojel alespoň pro jeden bod, když se po restartech dokázal vyhnout potížím, zatímco jeho týmový kolega Daniel Ricciardo obsadil páté místo. To však bylo málo pro boj o třetí příčku s Ferrari mezi konstruktéry - z velkého náskoku Scuderie stáhl McLaren pouze bod.
"Šlo o zábavný okruh, ale když dáte tolik do jediného bodu, tak se to těžko tráví. Myslím, že jde o můj čtvrtý finiš, kdy jsem získal jeden nebo dva body," kroutí hlavou 22letý rodák z Bristolu.
"Já jsem měl na to přerušení smůlu, Daniel s ním měl štěstí a dojel pátý, takže to má své klady i zápory. Pokud bychom do boxů zajeli oba, tak by šlo zřejmě o jeden z nejhorších dnů, jaké si dokážete představit. Za sebe jsem rád. Cítím, že jsem odvedl dobrou prací, když jsem trpělivý. Mnoho lidí přede mnou z nějakého důvodu havarovalo," vyzdvihuje pozitiva.
Podobně rozčarovaný byli i Lewis Hamilton s Mercedesem poté, co pneumatiky až během přerušení přezul i Max Verstappen. "Pokud by Max vyhrál díky zastávce zdarma, pak cítím, že by si Mercedes stěžoval," říká Norris.
"Teď si tím nejsem tak jistý, protože Lewis vyhrál, takže pro ně jde o skvělý den. Cítím však, že to je strašně nespravedlivá věc. Stále měli absolvovat svou zastávku, měli by mít více smůlu než štěstí. Celé to zkrátka smrdí," dodává Norris na adresu pravidla, které umožňuje během přerušení závodu volně měnit pneumatiky.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.