Lando Norris po Velké ceně Saúdské Arábie zkritizoval část pravidel, které se věnují úpravám na vozech během červených vlajek. Britský pilot kvůli tomu přišel o spoustu cenných pozic.
Jezdec McLarenu využil příležitosti k výměně pneumatik v 11 kole poté, co havaroval Mick Schumacher a ředitelství závodu na trať vyslalo zpomalovací vůz. Kvůli tomu se propadl ze 6. na poslední místo za všechny ostatní, kteří před sebou měli povinnou zastávku v boxech.
Jenže zpomalovací vůz byl následně vystřídán červenými vlajkami, které znamenaly přerušení závodu a možnost pro ostatní si vyměnit zdarma pneumatiky, aniž by ztratili jakýkoliv čas na dráze.
"Jde zřejmě o to nejhorší pravidlo, které někdo vynalezl: moci si vyměnit pneumatiky za červených vlajek. Dnes to zničilo náš závod. Připadá vám to, jako byste toho udělali tolik, a najednou vám to někdo vzal," zlobí se pilot McLarenu po divokém víkendu v Džiddě.
"Vzal bych propisku a škrtl to. Nebo otevřel ta pravidla v PDF, klik na edit, smazal a uložil... Bolí to, protože tým odvedl dobrou práci. Auto podle mě bylo hodně slušné. Ale tohle je odpad, toto pravidlo všechno ničí," pokračuje Norris
Nakonec si po velmi dobrém výkonu dojel alespoň pro jeden bod, když se po restartech dokázal vyhnout potížím, zatímco jeho týmový kolega Daniel Ricciardo obsadil páté místo. To však bylo málo pro boj o třetí příčku s Ferrari mezi konstruktéry - z velkého náskoku Scuderie stáhl McLaren pouze bod.
"Šlo o zábavný okruh, ale když dáte tolik do jediného bodu, tak se to těžko tráví. Myslím, že jde o můj čtvrtý finiš, kdy jsem získal jeden nebo dva body," kroutí hlavou 22letý rodák z Bristolu.
"Já jsem měl na to přerušení smůlu, Daniel s ním měl štěstí a dojel pátý, takže to má své klady i zápory. Pokud bychom do boxů zajeli oba, tak by šlo zřejmě o jeden z nejhorších dnů, jaké si dokážete představit. Za sebe jsem rád. Cítím, že jsem odvedl dobrou prací, když jsem trpělivý. Mnoho lidí přede mnou z nějakého důvodu havarovalo," vyzdvihuje pozitiva.
Podobně rozčarovaný byli i Lewis Hamilton s Mercedesem poté, co pneumatiky až během přerušení přezul i Max Verstappen. "Pokud by Max vyhrál díky zastávce zdarma, pak cítím, že by si Mercedes stěžoval," říká Norris.
"Teď si tím nejsem tak jistý, protože Lewis vyhrál, takže pro ně jde o skvělý den. Cítím však, že to je strašně nespravedlivá věc. Stále měli absolvovat svou zastávku, měli by mít více smůlu než štěstí. Celé to zkrátka smrdí," dodává Norris na adresu pravidla, které umožňuje během přerušení závodu volně měnit pneumatiky.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.