Lando Norris po Velké ceně Saúdské Arábie zkritizoval část pravidel, které se věnují úpravám na vozech během červených vlajek. Britský pilot kvůli tomu přišel o spoustu cenných pozic.
Jezdec McLarenu využil příležitosti k výměně pneumatik v 11 kole poté, co havaroval Mick Schumacher a ředitelství závodu na trať vyslalo zpomalovací vůz. Kvůli tomu se propadl ze 6. na poslední místo za všechny ostatní, kteří před sebou měli povinnou zastávku v boxech.
Jenže zpomalovací vůz byl následně vystřídán červenými vlajkami, které znamenaly přerušení závodu a možnost pro ostatní si vyměnit zdarma pneumatiky, aniž by ztratili jakýkoliv čas na dráze.
"Jde zřejmě o to nejhorší pravidlo, které někdo vynalezl: moci si vyměnit pneumatiky za červených vlajek. Dnes to zničilo náš závod. Připadá vám to, jako byste toho udělali tolik, a najednou vám to někdo vzal," zlobí se pilot McLarenu po divokém víkendu v Džiddě.
"Vzal bych propisku a škrtl to. Nebo otevřel ta pravidla v PDF, klik na edit, smazal a uložil... Bolí to, protože tým odvedl dobrou práci. Auto podle mě bylo hodně slušné. Ale tohle je odpad, toto pravidlo všechno ničí," pokračuje Norris
Nakonec si po velmi dobrém výkonu dojel alespoň pro jeden bod, když se po restartech dokázal vyhnout potížím, zatímco jeho týmový kolega Daniel Ricciardo obsadil páté místo. To však bylo málo pro boj o třetí příčku s Ferrari mezi konstruktéry - z velkého náskoku Scuderie stáhl McLaren pouze bod.
"Šlo o zábavný okruh, ale když dáte tolik do jediného bodu, tak se to těžko tráví. Myslím, že jde o můj čtvrtý finiš, kdy jsem získal jeden nebo dva body," kroutí hlavou 22letý rodák z Bristolu.
"Já jsem měl na to přerušení smůlu, Daniel s ním měl štěstí a dojel pátý, takže to má své klady i zápory. Pokud bychom do boxů zajeli oba, tak by šlo zřejmě o jeden z nejhorších dnů, jaké si dokážete představit. Za sebe jsem rád. Cítím, že jsem odvedl dobrou prací, když jsem trpělivý. Mnoho lidí přede mnou z nějakého důvodu havarovalo," vyzdvihuje pozitiva.
Podobně rozčarovaný byli i Lewis Hamilton s Mercedesem poté, co pneumatiky až během přerušení přezul i Max Verstappen. "Pokud by Max vyhrál díky zastávce zdarma, pak cítím, že by si Mercedes stěžoval," říká Norris.
"Teď si tím nejsem tak jistý, protože Lewis vyhrál, takže pro ně jde o skvělý den. Cítím však, že to je strašně nespravedlivá věc. Stále měli absolvovat svou zastávku, měli by mít více smůlu než štěstí. Celé to zkrátka smrdí," dodává Norris na adresu pravidla, které umožňuje během přerušení závodu volně měnit pneumatiky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.