Třetí volný trénink v Saudské Arábii patřil ze začátku jezdcům stáje Mercedes, kteří svá rychlá kola zajížděli na nejtvrdší směsi. Red Bull se svá rychlá kola snažil zajíždět na nejměkčí směsi, což Verstappenovi vyneslo vítězství a Pérezovi 3. příčku. V dobrém světle se objevují i vozy AlphaTauri, přičemž oba monoposty uzavírají pětici nejrychlejších.
Při západu slunce v Džiddě se jezdci vydali při teplotě vzduchu okolo 30 °C a teplotě trati pod 40 °C vstříc třetímu volnému tréninku.
První na trati se objevila dvojice jezdců Haasu, které pronásledoval Kimi Raikkonen, pro kterého se jedná o předposlední závod v jeho kariéře. Icemanovi se povedlo zajet kolo o hodnotě 1:31,378, přičemž své další kolo dokázal zlepšit o necelých 7 desetin.
Mezi prvními na trati se objevil i tandem vozů Mercedes. Oba monoposty se objevily na bíle označených pneumatikách. Bottas byl prvním, kdo si z dvojice zapsal svůj čas, který ho dostal na provizorní první místo. Hamilton se čas svého týmového kolegy snažil vylepšit, ale první pokus musel vypustit. Druhý byl o poznání lepší, zajel kolo o hodnotě 1:29,605, které odsunulo Bottase na 2. místo, ale při dalším pokuse se dopustil chyby v první zatáčce, kterou probrzdil.
Lewis Hamilton locks up at Turn 1 and runs out of roadWe were briefly under a yellow flag, but no harm is done and he's back on track#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/oTIR2bZhCb
— Formula 1 (@F1) December 4, 2021Jezdci Red Bullu to zkusili na nejměkčí červené směsi, ale Verstappenovi se jeho rychlé kolo nepovedlo. Pérez měl sice nejrychlejší první sektor a dostal se na první místo, ale na trati opět úřadovali jezdci Mercedesu a jezdce mexické národnosti přeskočili v pořadí Hamilton - Bottas.
Hamilton dokázal dále poskládat skvělé kolo, které nabývalo hodnoty 1:28,314 a to vše stále na nejtvrdší směsi. Verstappenovi při dalším kole na Hamiltona scházely 3 desetiny a skvěle jedoucímu Gaslymu 4 desetiny.
Verstappen to potom opět zkusil a povedlo se mu to. Měl nejrychlejší první sektor a Hamiltona přeskočil o desetinu. Jezdci Mercedesu to potom také zkusili na nejměkčí směsi, ale před Holanďana se ani jeden nedostal.
Náročnost tratě v Džiddě potvrzovaly i 2 incidenty, přičemž do obou byl zapleten Lewis Hamilton. Jeden byl s Gaslym, který se udál v první zatáčce, kdy Hamilton zpomaloval po svém rychlém kole a Gasly stále pokračoval. V druhém případě si Hamilton připravoval své kolo a jel v ideální stopě, ale své rychlé kolo se snažil zajet Nikita Mazepin, který Hamiltona sice neviděl, ale stihnul rychle zareagovat. Oba incidenty se naštěstí obešly beze škod.
V dobrém světle se tento víkend objevuje AlphaTauri, oba jezdci byli 5 minut před koncem tréninku v TOP 5, přičemž Cunoda byl čtvrtý a již zmiňovaný Gasly pátý. Smolařem tohoto víkendu se ale stává Aston Martin, který zajíždí časy na chvostu startovního pole. Jezdci se totiž potýkají s aerodynamickými problémy.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.