Třetí volný trénink v Saudské Arábii patřil ze začátku jezdcům stáje Mercedes, kteří svá rychlá kola zajížděli na nejtvrdší směsi. Red Bull se svá rychlá kola snažil zajíždět na nejměkčí směsi, což Verstappenovi vyneslo vítězství a Pérezovi 3. příčku. V dobrém světle se objevují i vozy AlphaTauri, přičemž oba monoposty uzavírají pětici nejrychlejších.
Při západu slunce v Džiddě se jezdci vydali při teplotě vzduchu okolo 30 °C a teplotě trati pod 40 °C vstříc třetímu volnému tréninku.
První na trati se objevila dvojice jezdců Haasu, které pronásledoval Kimi Raikkonen, pro kterého se jedná o předposlední závod v jeho kariéře. Icemanovi se povedlo zajet kolo o hodnotě 1:31,378, přičemž své další kolo dokázal zlepšit o necelých 7 desetin.
Mezi prvními na trati se objevil i tandem vozů Mercedes. Oba monoposty se objevily na bíle označených pneumatikách. Bottas byl prvním, kdo si z dvojice zapsal svůj čas, který ho dostal na provizorní první místo. Hamilton se čas svého týmového kolegy snažil vylepšit, ale první pokus musel vypustit. Druhý byl o poznání lepší, zajel kolo o hodnotě 1:29,605, které odsunulo Bottase na 2. místo, ale při dalším pokuse se dopustil chyby v první zatáčce, kterou probrzdil.
Lewis Hamilton locks up at Turn 1 and runs out of roadWe were briefly under a yellow flag, but no harm is done and he's back on track#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/oTIR2bZhCb
— Formula 1 (@F1) December 4, 2021Jezdci Red Bullu to zkusili na nejměkčí červené směsi, ale Verstappenovi se jeho rychlé kolo nepovedlo. Pérez měl sice nejrychlejší první sektor a dostal se na první místo, ale na trati opět úřadovali jezdci Mercedesu a jezdce mexické národnosti přeskočili v pořadí Hamilton - Bottas.
Hamilton dokázal dále poskládat skvělé kolo, které nabývalo hodnoty 1:28,314 a to vše stále na nejtvrdší směsi. Verstappenovi při dalším kole na Hamiltona scházely 3 desetiny a skvěle jedoucímu Gaslymu 4 desetiny.
Verstappen to potom opět zkusil a povedlo se mu to. Měl nejrychlejší první sektor a Hamiltona přeskočil o desetinu. Jezdci Mercedesu to potom také zkusili na nejměkčí směsi, ale před Holanďana se ani jeden nedostal.
Náročnost tratě v Džiddě potvrzovaly i 2 incidenty, přičemž do obou byl zapleten Lewis Hamilton. Jeden byl s Gaslym, který se udál v první zatáčce, kdy Hamilton zpomaloval po svém rychlém kole a Gasly stále pokračoval. V druhém případě si Hamilton připravoval své kolo a jel v ideální stopě, ale své rychlé kolo se snažil zajet Nikita Mazepin, který Hamiltona sice neviděl, ale stihnul rychle zareagovat. Oba incidenty se naštěstí obešly beze škod.
V dobrém světle se tento víkend objevuje AlphaTauri, oba jezdci byli 5 minut před koncem tréninku v TOP 5, přičemž Cunoda byl čtvrtý a již zmiňovaný Gasly pátý. Smolařem tohoto víkendu se ale stává Aston Martin, který zajíždí časy na chvostu startovního pole. Jezdci se totiž potýkají s aerodynamickými problémy.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.