Boj o titul mistra světa graduje. Před posledními dvěma závody sezony 2021 má mírný bodový náskok Max Verstappen, jenže rychlostní výhoda je na straně Lewise Hamiltona. Kdo tedy zvítězí?
Možná, že klíčovou roli budou nakonec hrát zkušenosti. V tom případě by byl ve značné výhodě Hamilton. Brit je v současnosti jedním z nejzkušenějších jezdců na roštu, dá se říct veteránem Formule 1. Svou první sezonu odkroužil v královně motorsportu před čtrnácti lety a dnes jej prakticky nic nerozhodí.
To Verstappen je stále ještě mladý junák, byť nutno podotknout, že i Holanďan už nasbíral pěknou řádku zkušeností. Do Formule 1 usedl poprvé v roce 2014 a první kompletní sezonu coby člen motoristické smetánky absolvoval o rok později. Nyní je to každopádně jeho první bitva o titul na této úrovni, v tom se s Hamiltonem měřit nemůže. Přesto si Verstappen nemyslí, že by právě tenhle aspekt hrál výraznou roli.
„Je to normální vývoj. Myslím, že Lewis je na tom nyní lépe než byl v letech 2007 a 2008, kdy bojoval o svůj první titul. Já se také cítím být lépe připravený ve srovnání s tím, když jsem do Formule 1 vstupoval. Jak jsem říkal, všechno se vyvíjí, tak je to ve sportu i v životě. Ale nemyslím si, že by zkušenosti hrály v našem případě výraznou roli," říká Verstappen.
„Pro Formuli 1 jde o dobrý rok. Pro fanoušky je zajímavé, když bojuje zkušený mistr světa proti někomu, kdo útočí na svůj první titul," pokračuje. Celkově je Verstappen s průběhem ročníku spokojený. Nic na tom nezmění ani fakt, pokud by nakonec řežbu o mistrovský titul prohrál.
„Měli jsme skvělý rok, to je zásadní. Moc jsem si to užil, zažili jsme spoustu intenzivních momentů. Když srovnám poslední dvě sezony, ta loni to bylo dost nudné. Většinu času jsem byl třetí a nemohl s tím nic moc udělat. Letos jsme ale naše auto vylepšili a v boji jsme až do konce. Jsem na náš tým hrdý, vlastně je jedno, kde skončíme, tak či tak to pro nás byl parádní rok," uzavírá.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.