Boj o titul mistra světa graduje. Před posledními dvěma závody sezony 2021 má mírný bodový náskok Max Verstappen, jenže rychlostní výhoda je na straně Lewise Hamiltona. Kdo tedy zvítězí?
Možná, že klíčovou roli budou nakonec hrát zkušenosti. V tom případě by byl ve značné výhodě Hamilton. Brit je v současnosti jedním z nejzkušenějších jezdců na roštu, dá se říct veteránem Formule 1. Svou první sezonu odkroužil v královně motorsportu před čtrnácti lety a dnes jej prakticky nic nerozhodí.
To Verstappen je stále ještě mladý junák, byť nutno podotknout, že i Holanďan už nasbíral pěknou řádku zkušeností. Do Formule 1 usedl poprvé v roce 2014 a první kompletní sezonu coby člen motoristické smetánky absolvoval o rok později. Nyní je to každopádně jeho první bitva o titul na této úrovni, v tom se s Hamiltonem měřit nemůže. Přesto si Verstappen nemyslí, že by právě tenhle aspekt hrál výraznou roli.
„Je to normální vývoj. Myslím, že Lewis je na tom nyní lépe než byl v letech 2007 a 2008, kdy bojoval o svůj první titul. Já se také cítím být lépe připravený ve srovnání s tím, když jsem do Formule 1 vstupoval. Jak jsem říkal, všechno se vyvíjí, tak je to ve sportu i v životě. Ale nemyslím si, že by zkušenosti hrály v našem případě výraznou roli," říká Verstappen.
„Pro Formuli 1 jde o dobrý rok. Pro fanoušky je zajímavé, když bojuje zkušený mistr světa proti někomu, kdo útočí na svůj první titul," pokračuje. Celkově je Verstappen s průběhem ročníku spokojený. Nic na tom nezmění ani fakt, pokud by nakonec řežbu o mistrovský titul prohrál.
„Měli jsme skvělý rok, to je zásadní. Moc jsem si to užil, zažili jsme spoustu intenzivních momentů. Když srovnám poslední dvě sezony, ta loni to bylo dost nudné. Většinu času jsem byl třetí a nemohl s tím nic moc udělat. Letos jsme ale naše auto vylepšili a v boji jsme až do konce. Jsem na náš tým hrdý, vlastně je jedno, kde skončíme, tak či tak to pro nás byl parádní rok," uzavírá.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.