Hamilton a Verstappen měli napsat další díl letošní sezóny bok po boku na katarské trati. Nyní je ale všechno jinak a Max bude moci dokázat, že i on umí stáhnout náskok soupeře. Postižen není jen on, ale i Valtteri Bottas.
Jak uvedl německý server Motorsport, hodinu před startem katarského závodu závodní komisaři FIA rozhodli, že Max Verstappen bude potrestán poklesem o pět míst na startovním roštu. Důvodem je neadekvátní reakce na signalizaci žlutými vlajkami v sobotní kvalifikaci.
Pilot Red Bullu vyjel do Q3 jako poslední za dvojicí Sainz jr. a Bottas. Když projížděl po cílové rovince kolem stojícího vozu AlphaTauri Pierra Gaslyho, monitor časoměřičů FOM ukazoval poznámku "clear in track sector 20", ovšem na levém okraji trati bylo žlutými vlajkami signalizováno nebezpečí. Ředitel závodu Michael Masi s odvoláním na článek 7.1 pravidel vysvětluje, že upozornění "dvojitou žlutou" znamená "výrazné nebezpečí, snížit rychlost a v případě nutnosti zastavit". Kromě toho je dáno, že čas v kole, v němž byl jeden sektor ovlivněn touto signalizací, bude vymazán. Je to nové pravidlo, které platí od GP USA v Austinu.
Okruh Losail International Circuit je rozdělen na 20 minisektorů kvůli měření času. Verstappen v sektorech 18 a 19 zajel "fialový" výsledek, podle měření FOM absolutně nejlepší čas. V sektoru 20, kde stál Gaslyho vůz, měl čas "žlutý", tedy pomalejší než v předchozím kole. Nicméně stále byla jeho rychlost natolik vysoká, aby došlo k penalizaci.
Valtteri Bottas, jedoucí v těsné blízkosti Verstappena, byl rovněž pokutován, ale v jeho případě se posune jen o tři místa zpět. Což ovšem znamená, že na startu bude stát před Verstappenem. Jak uvedl zpravodajský server Motorsport, ve hře je ještě stále otázka potrestání Carlose Sainze jr.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.