Hamilton a Verstappen měli napsat další díl letošní sezóny bok po boku na katarské trati. Nyní je ale všechno jinak a Max bude moci dokázat, že i on umí stáhnout náskok soupeře. Postižen není jen on, ale i Valtteri Bottas.
Jak uvedl německý server Motorsport, hodinu před startem katarského závodu závodní komisaři FIA rozhodli, že Max Verstappen bude potrestán poklesem o pět míst na startovním roštu. Důvodem je neadekvátní reakce na signalizaci žlutými vlajkami v sobotní kvalifikaci.
Pilot Red Bullu vyjel do Q3 jako poslední za dvojicí Sainz jr. a Bottas. Když projížděl po cílové rovince kolem stojícího vozu AlphaTauri Pierra Gaslyho, monitor časoměřičů FOM ukazoval poznámku "clear in track sector 20", ovšem na levém okraji trati bylo žlutými vlajkami signalizováno nebezpečí. Ředitel závodu Michael Masi s odvoláním na článek 7.1 pravidel vysvětluje, že upozornění "dvojitou žlutou" znamená "výrazné nebezpečí, snížit rychlost a v případě nutnosti zastavit". Kromě toho je dáno, že čas v kole, v němž byl jeden sektor ovlivněn touto signalizací, bude vymazán. Je to nové pravidlo, které platí od GP USA v Austinu.
Okruh Losail International Circuit je rozdělen na 20 minisektorů kvůli měření času. Verstappen v sektorech 18 a 19 zajel "fialový" výsledek, podle měření FOM absolutně nejlepší čas. V sektoru 20, kde stál Gaslyho vůz, měl čas "žlutý", tedy pomalejší než v předchozím kole. Nicméně stále byla jeho rychlost natolik vysoká, aby došlo k penalizaci.
Valtteri Bottas, jedoucí v těsné blízkosti Verstappena, byl rovněž pokutován, ale v jeho případě se posune jen o tři místa zpět. Což ovšem znamená, že na startu bude stát před Verstappenem. Jak uvedl zpravodajský server Motorsport, ve hře je ještě stále otázka potrestání Carlose Sainze jr.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.