Hamilton a Verstappen měli napsat další díl letošní sezóny bok po boku na katarské trati. Nyní je ale všechno jinak a Max bude moci dokázat, že i on umí stáhnout náskok soupeře. Postižen není jen on, ale i Valtteri Bottas.
Jak uvedl německý server Motorsport, hodinu před startem katarského závodu závodní komisaři FIA rozhodli, že Max Verstappen bude potrestán poklesem o pět míst na startovním roštu. Důvodem je neadekvátní reakce na signalizaci žlutými vlajkami v sobotní kvalifikaci.
Pilot Red Bullu vyjel do Q3 jako poslední za dvojicí Sainz jr. a Bottas. Když projížděl po cílové rovince kolem stojícího vozu AlphaTauri Pierra Gaslyho, monitor časoměřičů FOM ukazoval poznámku "clear in track sector 20", ovšem na levém okraji trati bylo žlutými vlajkami signalizováno nebezpečí. Ředitel závodu Michael Masi s odvoláním na článek 7.1 pravidel vysvětluje, že upozornění "dvojitou žlutou" znamená "výrazné nebezpečí, snížit rychlost a v případě nutnosti zastavit". Kromě toho je dáno, že čas v kole, v němž byl jeden sektor ovlivněn touto signalizací, bude vymazán. Je to nové pravidlo, které platí od GP USA v Austinu.
Okruh Losail International Circuit je rozdělen na 20 minisektorů kvůli měření času. Verstappen v sektorech 18 a 19 zajel "fialový" výsledek, podle měření FOM absolutně nejlepší čas. V sektoru 20, kde stál Gaslyho vůz, měl čas "žlutý", tedy pomalejší než v předchozím kole. Nicméně stále byla jeho rychlost natolik vysoká, aby došlo k penalizaci.
Valtteri Bottas, jedoucí v těsné blízkosti Verstappena, byl rovněž pokutován, ale v jeho případě se posune jen o tři místa zpět. Což ovšem znamená, že na startu bude stát před Verstappenem. Jak uvedl zpravodajský server Motorsport, ve hře je ještě stále otázka potrestání Carlose Sainze jr.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.