Hamilton a Verstappen měli napsat další díl letošní sezóny bok po boku na katarské trati. Nyní je ale všechno jinak a Max bude moci dokázat, že i on umí stáhnout náskok soupeře. Postižen není jen on, ale i Valtteri Bottas.
Jak uvedl německý server Motorsport, hodinu před startem katarského závodu závodní komisaři FIA rozhodli, že Max Verstappen bude potrestán poklesem o pět míst na startovním roštu. Důvodem je neadekvátní reakce na signalizaci žlutými vlajkami v sobotní kvalifikaci.
Pilot Red Bullu vyjel do Q3 jako poslední za dvojicí Sainz jr. a Bottas. Když projížděl po cílové rovince kolem stojícího vozu AlphaTauri Pierra Gaslyho, monitor časoměřičů FOM ukazoval poznámku "clear in track sector 20", ovšem na levém okraji trati bylo žlutými vlajkami signalizováno nebezpečí. Ředitel závodu Michael Masi s odvoláním na článek 7.1 pravidel vysvětluje, že upozornění "dvojitou žlutou" znamená "výrazné nebezpečí, snížit rychlost a v případě nutnosti zastavit". Kromě toho je dáno, že čas v kole, v němž byl jeden sektor ovlivněn touto signalizací, bude vymazán. Je to nové pravidlo, které platí od GP USA v Austinu.
Okruh Losail International Circuit je rozdělen na 20 minisektorů kvůli měření času. Verstappen v sektorech 18 a 19 zajel "fialový" výsledek, podle měření FOM absolutně nejlepší čas. V sektoru 20, kde stál Gaslyho vůz, měl čas "žlutý", tedy pomalejší než v předchozím kole. Nicméně stále byla jeho rychlost natolik vysoká, aby došlo k penalizaci.
Valtteri Bottas, jedoucí v těsné blízkosti Verstappena, byl rovněž pokutován, ale v jeho případě se posune jen o tři místa zpět. Což ovšem znamená, že na startu bude stát před Verstappenem. Jak uvedl zpravodajský server Motorsport, ve hře je ještě stále otázka potrestání Carlose Sainze jr.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.