S blížícím se rokem 2008 se zkracuje automobilkám doba na řádnou přípravu jejich konkurenční série. Navíc se očekává, že od původní devítky odpadnou další tři stáje. Jednání se uskuteční v Mnichově.
Stále více vypadají plány GPWC jako nátlaková hra na Bernieho Ecclestonea a mají podpořit požadavky týmů s tovární podporou na větší peněžní odměny z prodeje televizních práv.
Zástupci automobilek předložili sice lákavé osnovy nového šampionátu, ale protože FIA stojí ze současnou F1, nemají v čele dostatečně váženou organizaci. Navíc má Ecclestone dlouhodobé kontrakty s vedením všech závodních okruhů současné F1 a není tak vůbec jasné, kde by se závody GPWC konaly.
Z původních devíti týmů mimo Ferrari zůstaly u GPWC ke dnešnímu dni jen McLaren Mercedes, BMW Williams, Renault, Toyota, BAR Honda, Sauber Petronas a Minardi Cosworth.
Týmy Red Bull a Jordan se připojily k nabídce Ecclestonea a podepsaly smlouvy na setrvání v F1 do roku 2012. Dá se předpokládat, že po prodeji Minardi Red Bullu odstoupí od GPWC také Minardi a podle posledních náznaků se dá očekávat ukončení spolupráce také v případě Williamsu a snad i Toyoty.
Důvod je jednoduchý, zatímco se u GPWC stále jen plánuje a na stole není nic konkrétního, u smluv s FIA - FOM se budou postupně snižovat finanční částky, které bude ochoten Bernie Ecclestone týmům smlouvami slíbit.
Foto: Toyota Racing
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.