Šéf Mercedesu Toto Wolff se obává, že souboj o titul může skončit v posledním závodě sezóny vzájemnou kolizí obou hlavních aktérů, podobně jako tomu bylo kdysi v rozhodujících duelech Alaina Prosta s Ayrtonem Sennou.
Bitva o titul je letos napínavá, lídra Maxe Verstappena před posledními pěti závody (Mexiko, Brazílie, Katar, Saúdská Arábie a Abú Zabí) dělí od druhého Lewise Hamiltona pouze 12 bodů. Vše by ale mohlo vyvrcholit úmyslnou kolizí ze strany jezdce, který bude mít před finále navrch.
"Až přijde na řadu poslední závod v Abú Zabí a budou spolu soupeřit o titul, pak kterýkoliv z nich, kdo bude vpředu, se rozhodně pokusí udělat totéž, co se stalo v letech Senny s Prostem," obává se šéf Mercedesu, který pro změnu vede mezi konstruktéry o 23 bodů nad Red Bullem.
Odkazuje přitom na vypjaté souboje o titul mezi slavnými piloty před více než 30 lety. Podobně však skončil například také duel Michaela Schumachera s Jacquesem Villeneuvem v roce 1997. "Viděli jsme to u Schumachera a Villeneuva, viděli jsme to dvakrát u Senny a Prosta," připomíná Wolff.
"A co se stalo v Monze? Verstappen vyřadil Lewise, protože ho dokázal předjet a byl rychlejší. A to je naprosto představitelné," obviňuje Wolff pilota Red Bullu z úmyslné kolize z letošní Velké ceny Itálie, za což dostal Holanďan trest v podobě odsunu o tři místa zpět v následujícím v závodě (v Rusku ale nakonec měnil pohonnou jednotku, proto šlo jen o formalitu).
"Když bojujete o šampionát a vidíte, jak se vám vzdaluje, protože vás ten druhý kluk předjíždí, jaký máte jiný nástroj než ten, který zajistí, že vás nepředjede?" táže se Wolff.
Uvědomuje si ale, že s tím stejně nic nenadělá, pokud by k tomu mělo dojít: "Nemyslím si, že byste to mohli nějako kontrolovat a ani si nemyslím, že byste to chtěli kontrolovat, protože oni jsou gladiátory ve svých strojích."
"To je to, co sport činí tak zajímavým, protože to je hluboko zakořeněné v naší povaze, že nemáme rádi konfliktní střetnutí, a pak jsme zvědaví, jak ten vztah dopadne. Pokud dojde ke kolizi, dojde k jejich vzájemné konfrontaci? Co si řeknou? Podívají se jeden druhému do očí?" uvažuje Rakušan.
"Nezasahovali bychom do toho. Vztah si vyřeší individuálně" dodává šéf vedoucího týmu, který v závěru sezóny trápí potíže s nespolehlivostí pohonných jednotek. Věří však, že v tradičně slabším Mexiku budou letos díky jejich optimalizaci konkurenceschopnější.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.