Šéf Mercedesu Toto Wolff se obává, že souboj o titul může skončit v posledním závodě sezóny vzájemnou kolizí obou hlavních aktérů, podobně jako tomu bylo kdysi v rozhodujících duelech Alaina Prosta s Ayrtonem Sennou.
Bitva o titul je letos napínavá, lídra Maxe Verstappena před posledními pěti závody (Mexiko, Brazílie, Katar, Saúdská Arábie a Abú Zabí) dělí od druhého Lewise Hamiltona pouze 12 bodů. Vše by ale mohlo vyvrcholit úmyslnou kolizí ze strany jezdce, který bude mít před finále navrch.
"Až přijde na řadu poslední závod v Abú Zabí a budou spolu soupeřit o titul, pak kterýkoliv z nich, kdo bude vpředu, se rozhodně pokusí udělat totéž, co se stalo v letech Senny s Prostem," obává se šéf Mercedesu, který pro změnu vede mezi konstruktéry o 23 bodů nad Red Bullem.
Odkazuje přitom na vypjaté souboje o titul mezi slavnými piloty před více než 30 lety. Podobně však skončil například také duel Michaela Schumachera s Jacquesem Villeneuvem v roce 1997. "Viděli jsme to u Schumachera a Villeneuva, viděli jsme to dvakrát u Senny a Prosta," připomíná Wolff.
"A co se stalo v Monze? Verstappen vyřadil Lewise, protože ho dokázal předjet a byl rychlejší. A to je naprosto představitelné," obviňuje Wolff pilota Red Bullu z úmyslné kolize z letošní Velké ceny Itálie, za což dostal Holanďan trest v podobě odsunu o tři místa zpět v následujícím v závodě (v Rusku ale nakonec měnil pohonnou jednotku, proto šlo jen o formalitu).
"Když bojujete o šampionát a vidíte, jak se vám vzdaluje, protože vás ten druhý kluk předjíždí, jaký máte jiný nástroj než ten, který zajistí, že vás nepředjede?" táže se Wolff.
Uvědomuje si ale, že s tím stejně nic nenadělá, pokud by k tomu mělo dojít: "Nemyslím si, že byste to mohli nějako kontrolovat a ani si nemyslím, že byste to chtěli kontrolovat, protože oni jsou gladiátory ve svých strojích."
"To je to, co sport činí tak zajímavým, protože to je hluboko zakořeněné v naší povaze, že nemáme rádi konfliktní střetnutí, a pak jsme zvědaví, jak ten vztah dopadne. Pokud dojde ke kolizi, dojde k jejich vzájemné konfrontaci? Co si řeknou? Podívají se jeden druhému do očí?" uvažuje Rakušan.
"Nezasahovali bychom do toho. Vztah si vyřeší individuálně" dodává šéf vedoucího týmu, který v závěru sezóny trápí potíže s nespolehlivostí pohonných jednotek. Věří však, že v tradičně slabším Mexiku budou letos díky jejich optimalizaci konkurenceschopnější.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.