Nikita Mazepin prožívá ve Formuli 1 těžkou nováčkovskou sezonu. Nejenže pilotuje nekonkurenceschopný Haas, mladý Rus si navíc neudělal zrovna nejlepší pověst.
Mazepin je mnohými považován za platícího pilota bez dostatečného talentu. Na druhou stranu je třeba říct, že loni si ve Formuli 2 nevedl vůbec špatně. Letos je to však bída. Nikita většinou nestačí na svého týmového kolegu Micka Schumachera, což mu na kreditu rozhodně nepřidává. Čas od času je navíc rozdíl mezi oběma piloty opravdu propastný. Šéf Haasu Guenther Steiner se ale nechal slyšet, že bez ruského kapitálu už by americká stáj na startovním roštu nebyla. Tak si vyberte...
„Kritiku se snažím nevnímat. Je jasné, že tu byla už před začátkem sezony, mnozí lidé prostě měli a mají svoje předsudky. S tím nic neudělám. Já se snažím soustředit se sám na sebe, odvádět co nejlepší práci. Jsem tu proto, aby na mě můj tým i můj otec byli pyšní," říká Nikita Mazepin.
Rus si vydobyl pověst tvrďáka. Zejména díky svým ostrým manévrům, které byly někdy až za hranou únosnosti. Nutno podotknout, že na chlup stejně se Mazepin prezentoval také ve Formuli 2. I v rámci tohoto šampionátu měl tedy pověst jakéhosi zlého chlapce. Sám ale říká, že to není jeho záměr, ale spíš věc, která plyne z dané situace a špatného materiálu, v němž Nikita momentálně závodí.
„Když jedete s pomalým vozem, tak k tomu někdy dojde. Prostě se snažíte udělat všechno, abyste se udrželi před tím, kdo má k dispozici rychlejší vůz. Ale rozhodně to není o tom, že bych se snažil být rebelem. Je fakt, že někdy dělám chyby, ale snažím se z nich poučit. Mým cílem je, abych odváděl co nejlepší práci a pomohl týmu. Pak možná dostanu i lukrativnější nabídku," věří Mazepin.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.