Nikita Mazepin prožívá ve Formuli 1 těžkou nováčkovskou sezonu. Nejenže pilotuje nekonkurenceschopný Haas, mladý Rus si navíc neudělal zrovna nejlepší pověst.
Mazepin je mnohými považován za platícího pilota bez dostatečného talentu. Na druhou stranu je třeba říct, že loni si ve Formuli 2 nevedl vůbec špatně. Letos je to však bída. Nikita většinou nestačí na svého týmového kolegu Micka Schumachera, což mu na kreditu rozhodně nepřidává. Čas od času je navíc rozdíl mezi oběma piloty opravdu propastný. Šéf Haasu Guenther Steiner se ale nechal slyšet, že bez ruského kapitálu už by americká stáj na startovním roštu nebyla. Tak si vyberte...
„Kritiku se snažím nevnímat. Je jasné, že tu byla už před začátkem sezony, mnozí lidé prostě měli a mají svoje předsudky. S tím nic neudělám. Já se snažím soustředit se sám na sebe, odvádět co nejlepší práci. Jsem tu proto, aby na mě můj tým i můj otec byli pyšní," říká Nikita Mazepin.
Rus si vydobyl pověst tvrďáka. Zejména díky svým ostrým manévrům, které byly někdy až za hranou únosnosti. Nutno podotknout, že na chlup stejně se Mazepin prezentoval také ve Formuli 2. I v rámci tohoto šampionátu měl tedy pověst jakéhosi zlého chlapce. Sám ale říká, že to není jeho záměr, ale spíš věc, která plyne z dané situace a špatného materiálu, v němž Nikita momentálně závodí.
„Když jedete s pomalým vozem, tak k tomu někdy dojde. Prostě se snažíte udělat všechno, abyste se udrželi před tím, kdo má k dispozici rychlejší vůz. Ale rozhodně to není o tom, že bych se snažil být rebelem. Je fakt, že někdy dělám chyby, ale snažím se z nich poučit. Mým cílem je, abych odváděl co nejlepší práci a pomohl týmu. Pak možná dostanu i lukrativnější nabídku," věří Mazepin.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.