Nikita Mazepin prožívá ve Formuli 1 těžkou nováčkovskou sezonu. Nejenže pilotuje nekonkurenceschopný Haas, mladý Rus si navíc neudělal zrovna nejlepší pověst.
Mazepin je mnohými považován za platícího pilota bez dostatečného talentu. Na druhou stranu je třeba říct, že loni si ve Formuli 2 nevedl vůbec špatně. Letos je to však bída. Nikita většinou nestačí na svého týmového kolegu Micka Schumachera, což mu na kreditu rozhodně nepřidává. Čas od času je navíc rozdíl mezi oběma piloty opravdu propastný. Šéf Haasu Guenther Steiner se ale nechal slyšet, že bez ruského kapitálu už by americká stáj na startovním roštu nebyla. Tak si vyberte...
„Kritiku se snažím nevnímat. Je jasné, že tu byla už před začátkem sezony, mnozí lidé prostě měli a mají svoje předsudky. S tím nic neudělám. Já se snažím soustředit se sám na sebe, odvádět co nejlepší práci. Jsem tu proto, aby na mě můj tým i můj otec byli pyšní," říká Nikita Mazepin.
Rus si vydobyl pověst tvrďáka. Zejména díky svým ostrým manévrům, které byly někdy až za hranou únosnosti. Nutno podotknout, že na chlup stejně se Mazepin prezentoval také ve Formuli 2. I v rámci tohoto šampionátu měl tedy pověst jakéhosi zlého chlapce. Sám ale říká, že to není jeho záměr, ale spíš věc, která plyne z dané situace a špatného materiálu, v němž Nikita momentálně závodí.
„Když jedete s pomalým vozem, tak k tomu někdy dojde. Prostě se snažíte udělat všechno, abyste se udrželi před tím, kdo má k dispozici rychlejší vůz. Ale rozhodně to není o tom, že bych se snažil být rebelem. Je fakt, že někdy dělám chyby, ale snažím se z nich poučit. Mým cílem je, abych odváděl co nejlepší práci a pomohl týmu. Pak možná dostanu i lukrativnější nabídku," věří Mazepin.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.