Nikita Mazepin prožívá ve Formuli 1 těžkou nováčkovskou sezonu. Nejenže pilotuje nekonkurenceschopný Haas, mladý Rus si navíc neudělal zrovna nejlepší pověst.
Mazepin je mnohými považován za platícího pilota bez dostatečného talentu. Na druhou stranu je třeba říct, že loni si ve Formuli 2 nevedl vůbec špatně. Letos je to však bída. Nikita většinou nestačí na svého týmového kolegu Micka Schumachera, což mu na kreditu rozhodně nepřidává. Čas od času je navíc rozdíl mezi oběma piloty opravdu propastný. Šéf Haasu Guenther Steiner se ale nechal slyšet, že bez ruského kapitálu už by americká stáj na startovním roštu nebyla. Tak si vyberte...
„Kritiku se snažím nevnímat. Je jasné, že tu byla už před začátkem sezony, mnozí lidé prostě měli a mají svoje předsudky. S tím nic neudělám. Já se snažím soustředit se sám na sebe, odvádět co nejlepší práci. Jsem tu proto, aby na mě můj tým i můj otec byli pyšní," říká Nikita Mazepin.
Rus si vydobyl pověst tvrďáka. Zejména díky svým ostrým manévrům, které byly někdy až za hranou únosnosti. Nutno podotknout, že na chlup stejně se Mazepin prezentoval také ve Formuli 2. I v rámci tohoto šampionátu měl tedy pověst jakéhosi zlého chlapce. Sám ale říká, že to není jeho záměr, ale spíš věc, která plyne z dané situace a špatného materiálu, v němž Nikita momentálně závodí.
„Když jedete s pomalým vozem, tak k tomu někdy dojde. Prostě se snažíte udělat všechno, abyste se udrželi před tím, kdo má k dispozici rychlejší vůz. Ale rozhodně to není o tom, že bych se snažil být rebelem. Je fakt, že někdy dělám chyby, ale snažím se z nich poučit. Mým cílem je, abych odváděl co nejlepší práci a pomohl týmu. Pak možná dostanu i lukrativnější nabídku," věří Mazepin.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.