Bitva o oba mistrovské tituly vrcholí a Red Bull s Mercedesem se na poslední chvíli snaží vyladit své stroje. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko má obavy z pohonné jednotky Stříbrných šípů.
V první polovině sezony to vypadalo, že Honda výkonnostně i co do efektivity Mercedes dohnala. Jenže zhruba od GP Maďarska se zdá, že mistrovská stáj získala svou motorovou převahu zpět. V kuloárech se hovoří o blíže nespecifikovaném triku, jak jinak než na hraně pravidel, který Mercedesu vydatně pomáhá.
Všímá si toho také odborný poradce Red Bullu Helmut Marko. Ten rakouské stanici ORF řekl, že jeho tým musí něco udělat. Mercedes je prý na rovinkách o 15 km/h rychlejší, přičemž rozdíl se má dle Marka zvětšovat už od Silverstone. Rakušan přitom opírá své závěry o data z GPS měření. Marko chce ztrátu eliminovat prostřednictvím optimalizace šasi, moc dobře totiž ví, že Honda už letos žádného velkého pokroku nedocílí. A vzhledem k pravidlům vlastně ani docílit nemůže.
„Nevím, proč tomu tak je, ale už od Británie se náskok jejich motoru jen zvětšuje. Co s tím můžeme dělat? Maximálně upravit šasi, abychom to manko trochu vykompenzovali. Každopádně musíme něco vymyslet. Momentálně jsou na rovinkách o 15 km/h rychlejší než my. Je to jako když jedete s DRS," zoufá si Helmut.
Na druhou stranu se spekuluje rovněž o spolehlivostních problémech, jimiž má Mercedes trpět. Jen připomeňme, že Lewis Hamilton nasadil v Turecku nový spalovací motor, na startu závodu proto klesnul o deset míst. Je jasné, že v závěru sezony bude slavit ten, kdo ideálně vyrovná poměr výkonu a spolehlivosti. Obě veličiny totiž budou hrát naprosto zásadní roli. Na chyby už teď není prostor.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.