Musíme něco udělat, burcuje Marko. Zneklidňuje ho motor rivala

Dr. Helmut Marko s trofejí po GP Štýrska
Dr. Helmut Marko s trofejí po GP Štýrska, foto: Red Bull
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 14. října 2021 22:44
Sdílej:

Bitva o oba mistrovské tituly vrcholí a Red Bull s Mercedesem se na poslední chvíli snaží vyladit své stroje. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko má obavy z pohonné jednotky Stříbrných šípů.

V první polovině sezony to vypadalo, že Honda výkonnostně i co do efektivity Mercedes dohnala. Jenže zhruba od GP Maďarska se zdá, že mistrovská stáj získala svou motorovou převahu zpět. V kuloárech se hovoří o blíže nespecifikovaném triku, jak jinak než na hraně pravidel, který Mercedesu vydatně pomáhá.

Všímá si toho také odborný poradce Red Bullu Helmut Marko. Ten rakouské stanici ORF řekl, že jeho tým musí něco udělat. Mercedes je prý na rovinkách o 15 km/h rychlejší, přičemž rozdíl se má dle Marka zvětšovat už od Silverstone. Rakušan přitom opírá své závěry o data z GPS měření. Marko chce ztrátu eliminovat prostřednictvím optimalizace šasi, moc dobře totiž ví, že Honda už letos žádného velkého pokroku nedocílí. A vzhledem k pravidlům vlastně ani docílit nemůže.

„Nevím, proč tomu tak je, ale už od Británie se náskok jejich motoru jen zvětšuje. Co s tím můžeme dělat? Maximálně upravit šasi, abychom to manko trochu vykompenzovali. Každopádně musíme něco vymyslet. Momentálně jsou na rovinkách o 15 km/h rychlejší než my. Je to jako když jedete s DRS," zoufá si Helmut. 

Na druhou stranu se spekuluje rovněž o spolehlivostních problémech, jimiž má Mercedes trpět. Jen připomeňme, že Lewis Hamilton nasadil v Turecku nový spalovací motor, na startu závodu proto klesnul o deset míst. Je jasné, že v závěru sezony bude slavit ten, kdo ideálně vyrovná poměr výkonu a spolehlivosti. Obě veličiny totiž budou hrát naprosto zásadní roli. Na chyby už teď není prostor. 

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho. 

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

Max Verstappen a čas změny? Bernie Ecclestone promluvil o roku 2026, kde by měl závodit

Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.