ISTANBUL - 1. TRÉNINK; Lewis Hamilton předvedl dopoledne v Turecku nejlepší čas prvního tréninku, za ním se seřadili Max Verstappen s Charlesem Leclercem. Mercedes ráno ale Britovi nasadil nový spalovací motoru, proto bude v neděli na startovním roštu odsunut o 10 míst dozadu.
Úvodní trénink začal za jasného počasí, teplota vzduchu dosahovala 19 °C a slunce rozehřívalo trať na 30 °C. Ta je po loňsku upravena tryskem vody, aby poskytovala vyšší přilnavost než loni. K tomu pomůžou i o stupeň měkčí směsi pneumatik (C2 - C4), které sem přivezlo Pirelli. Víkend má být podle meteorologů ale deštivý.
Pětice pilotů dopoledne testovala nové prototypy nehořlavých rukavic překonávající standard FIA 8856-2018. Pro jejich schválení v pravidlech Světovou radou motorsportu je nutný řádný test, jemuž se podrobili Hamilton, Ricciardo, Russell, Sainz a Vettel.
Své mechaniky v 10:30 jako první opustili veteráni Alonso následovaný Räikkönenem. Ocon s druhým vozem Alpine zaznamenal na tvrdých pneumatikách čas 1:29,171, hned jej však přeskočil Leclerc (1:27,457) na měkké směsi.
We are GO! FP1 is under wayFernando Alonso is the first out on track#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/WDq0Ju9Q7k
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021Po pěti minutách se na čele ocitl Hamilton na měkkých pneumatikách (1:27,439). U něj se Mercedes rozhodl pro nasazení pouze spalovacího motoru, za což přijde o 10 míst - nebude tedy muset v neděli putovat až na konec startovního roštu jako Sainz, kterému dá Ferrari kompletní novou pohonnou jednotku.
Za pilotem Stříbrných šípů se po 10 min seřadili Norris (1:26,516), jenž přišel o své první vítězství před 2 týdny v samotném deštivém závěru Velké ceny Ruska, a Verstappen (1:26,991).
Před Hamiltona se na chvíli dostal Ocon (1:25,698) s Norrisem (1:26,026), úřadující šampion se však dalším pokusem dostal pohodlně zpět na 1. místo - 1:24,511 min na měkkých pneumatikách. To je o 2 sekundy rychleji než v pátek minulý rok, přilnavost okruhu je evidentně lepší. Verstappen (1:25,414) s netradičně bílým Red Bullem (více zde) a Bottas (1:25,367) nabírali tempo pomaleji.
Yes 🥰 #PoweredByHonda pic.twitter.com/XXmiuWmmia
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) October 8, 2021Lewis se nadále zlepšoval (1:24,178) a čekalo se, jak na jeho časy zareaguje Verstappen, jenž na něj v šampionátu ztrácí pouhé 2 body. Dvacet minut před koncem se dostal jen na 1:24,603 a zdálo se, že se s vozem dostává na limit.
V závěru kroužili piloti s vyšším množstvím paliva, časy proto již dále neklesaly. Nejvyšších rychlostí dosáhl na rovince Stroll s Aston Martinem poháněným Mercedesem - 321 km/h. Na špici se s nejrychlejšími časy drží Mercedes s Red Bullem, nejblíže jim je zatím Ferrari. Více napoví 2. trénink, který začíná odpoledne ve 14:00 hodin našeho času.
We're lighting up Istanbul Park! ✨#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/Wsub8qwUVb
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.