Pro britského pilota byl závěr ruské Grand Prix skutečným rozčarováním. Nejenže přišel o toužebně očekávané vítězství, ještě se musel klepat, zda jeho bodový příděl nebude nižší nebo dokonce nulový. Za vše mohl jeho zpackaný nájezd do boxů.
Lando Norris zvládal jízdu na vedoucí pozici bez větších potíží, sice se mu v druhé polovině nebezpečně přibližoval Lewis Hamilton, ale jak praví snad tisíckrát omílané - "jednou věcí je dojet, druhou předjet." A v tomto směru slavnější Lewis nebyl prorokem.
Situace se začala dramaticky měnit od 48. kola, kdy drobný deštík v "horní" části okruhu nejenže zesílil, ale začal se stěhovat nad celou trať. Hamilton sice odmítl pneumatiky měnit, ale nakonec ve 49. kole pro intermediate zajel. Norris nadále riskoval, navzdory dvěma kritickým situacím v zatáčce 5. Nakonec ale zafungovalo další pravidlo: do třetice všeho dobrého či zlého. Pro Landa to byla druhá varianta - v zatáčce 5 potřetí vyjel a to takovým způsobem, že už Lewise i přes zhruba desetivteřinový náskok za sebou neudržel.
Ba co víc, měl teď problém se vůbec do boxů dostat. Na konci 51. kola zajížděl Lando do boxů, ale nepodařilo se mu vůz zkrotit a vyjel z boxové komunikace de facto zpět na trať do poslední zatáčky. Jen tak tak svedl nasměrovat svůj McLaren zpátky do boxů (ve videu je tato pasáž v čase 5:35). Toho si samozřejmě všimly bdělé oči komisařů a bylo zřejmé, že Lando ještě před potvrzením výsledků půjde na kobereček.
Za přejetí bílé čáry při vjezdu do boxů obvykle následuje trest pěti vteřin a komisaři potvrdili, že incident se bude vyšetřovat: Norris dostal předvodlání na 17:45 před komisi. Mnozí ještě pamatují obdobnou situaci v Rakousku, kdy byl za podobný delikt potrestán Juki Cunoda. Tentokrát ale komisaři nasadili vlídnější metr a Brit vyvázl pouze s napomenutím.
"Komisaři vzali v úvahu, že v předchozím kole pilot startovního čísla 4 projel zatáčkou 17 (sousedící s vjezdem do boxů) relativně vysokou rychlostí, aniž by nad vozem ztratil kontrolu. V následujícím kole se podmínky rychle zhoršovaly a lišily se v různých částech okruhu. Pilot při vjezdu do boxů značně zpomalil, přičemž jeho tempo bylo zhruba poloviční oproti běžné rychlosti při vjezdu do boxů, i nadále nedostal svůj vůz pod kontrolu a sklouzl přes část trati opatřenou pruhy označujícími vjezd do boxů. Přestože se pilot zjevně rozhodl zůstat na trati na tvrdých hladkých pneumatikách, zatímco ostatní se rozhodli pro pneu do přechodných podmínek, a pokusil se tak získat výhodu při udržení své závodní pozice, nepovažujeme překročení vymezené oblasti za úmyslné nebo za daných okolností předvídatelné," je uvedeno v bulletinu sportovních komisařů.
Norrisovi tak zůstalo jeho sedmé místo, které si ještě v posledním kole dokázal vybojovat na Kimi Räikkönenovi. Jak už bylo uvedeno v závodním reportu, je to jen slabá náplast za ztracené vítězství. Jen na okraj, Lando Norris byl napomenut v letošní sezóně vůbec poprvé.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.