Pro britského pilota byl závěr ruské Grand Prix skutečným rozčarováním. Nejenže přišel o toužebně očekávané vítězství, ještě se musel klepat, zda jeho bodový příděl nebude nižší nebo dokonce nulový. Za vše mohl jeho zpackaný nájezd do boxů.
Lando Norris zvládal jízdu na vedoucí pozici bez větších potíží, sice se mu v druhé polovině nebezpečně přibližoval Lewis Hamilton, ale jak praví snad tisíckrát omílané - "jednou věcí je dojet, druhou předjet." A v tomto směru slavnější Lewis nebyl prorokem.
Situace se začala dramaticky měnit od 48. kola, kdy drobný deštík v "horní" části okruhu nejenže zesílil, ale začal se stěhovat nad celou trať. Hamilton sice odmítl pneumatiky měnit, ale nakonec ve 49. kole pro intermediate zajel. Norris nadále riskoval, navzdory dvěma kritickým situacím v zatáčce 5. Nakonec ale zafungovalo další pravidlo: do třetice všeho dobrého či zlého. Pro Landa to byla druhá varianta - v zatáčce 5 potřetí vyjel a to takovým způsobem, že už Lewise i přes zhruba desetivteřinový náskok za sebou neudržel.
Ba co víc, měl teď problém se vůbec do boxů dostat. Na konci 51. kola zajížděl Lando do boxů, ale nepodařilo se mu vůz zkrotit a vyjel z boxové komunikace de facto zpět na trať do poslední zatáčky. Jen tak tak svedl nasměrovat svůj McLaren zpátky do boxů (ve videu je tato pasáž v čase 5:35). Toho si samozřejmě všimly bdělé oči komisařů a bylo zřejmé, že Lando ještě před potvrzením výsledků půjde na kobereček.
Za přejetí bílé čáry při vjezdu do boxů obvykle následuje trest pěti vteřin a komisaři potvrdili, že incident se bude vyšetřovat: Norris dostal předvodlání na 17:45 před komisi. Mnozí ještě pamatují obdobnou situaci v Rakousku, kdy byl za podobný delikt potrestán Juki Cunoda. Tentokrát ale komisaři nasadili vlídnější metr a Brit vyvázl pouze s napomenutím.
"Komisaři vzali v úvahu, že v předchozím kole pilot startovního čísla 4 projel zatáčkou 17 (sousedící s vjezdem do boxů) relativně vysokou rychlostí, aniž by nad vozem ztratil kontrolu. V následujícím kole se podmínky rychle zhoršovaly a lišily se v různých částech okruhu. Pilot při vjezdu do boxů značně zpomalil, přičemž jeho tempo bylo zhruba poloviční oproti běžné rychlosti při vjezdu do boxů, i nadále nedostal svůj vůz pod kontrolu a sklouzl přes část trati opatřenou pruhy označujícími vjezd do boxů. Přestože se pilot zjevně rozhodl zůstat na trati na tvrdých hladkých pneumatikách, zatímco ostatní se rozhodli pro pneu do přechodných podmínek, a pokusil se tak získat výhodu při udržení své závodní pozice, nepovažujeme překročení vymezené oblasti za úmyslné nebo za daných okolností předvídatelné," je uvedeno v bulletinu sportovních komisařů.
Norrisovi tak zůstalo jeho sedmé místo, které si ještě v posledním kole dokázal vybojovat na Kimi Räikkönenovi. Jak už bylo uvedeno v závodním reportu, je to jen slabá náplast za ztracené vítězství. Jen na okraj, Lando Norris byl napomenut v letošní sezóně vůbec poprvé.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.