Japonec Juki Cunoda byl a mnohými možná stále ještě je vnímán jakožto velký talent formulového sportu. Pravda je však taková, že svými letošními výkony zatím rozhodně nepřesvědčil.
A zdá se, že ani sám sebe. Vždyť poté, co AlphaTauri oznámilo prodloužení vzájemné spolupráce i pro následující sezonu, nechal se Cunoda slyšet, že je tímto krokem překvapen, protože podle jeho vlastního mínění moc bourá, čímž zatěžuje týmový rozpočet.
Má pravdu. Vždyť mladý Japonec letos předvedl celou řadu větších či menších kiksů. Po velmi dobrém úvodním závodě sezony v Bahrajnu přišla Imola a zbytečná chyba již v prvním kvalifikačním kole. Hned poté následovaly další hrubky, dokonce i ty velmi zbytečné během pátečních volných tréninků.
Není se tak co divit, že odbornému poradci Red Bullu Helmutu Markovi začala s japonským závodníkem docházet trpělivost. Marko Cunodu nejdříve "přestěhoval" do Itálie, kde je pod dohledem šéf týmu Franze Tosta. O několik týdnů později mu pak přes média vzkázal, že hlavu nemá jen na nasazování přilby. Přesto si Jukiho v týmu ponechal.
Zatím. Bývalý pilot Red Bullu a člověk, který má rakouské stáji stále velmi blízko David Coulthard si myslí, že dny Jukiho Cunody jsou již sečteny. Podle Skota s ním Red Bull už teď v delším časovém horizontu nepočítá.
„Řekl, že je v šoku z toho, že si ho Red Bull ponechal, protože moc havaruje. Nechápu to! Možná by si měl zabalit kufry a letět domů. Tohle není hlas závodníka Myslím, že po roce 2022 už tady nebude," hlásí Coulthard na adresu Cunody.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.