Japonec Juki Cunoda byl a mnohými možná stále ještě je vnímán jakožto velký talent formulového sportu. Pravda je však taková, že svými letošními výkony zatím rozhodně nepřesvědčil.
A zdá se, že ani sám sebe. Vždyť poté, co AlphaTauri oznámilo prodloužení vzájemné spolupráce i pro následující sezonu, nechal se Cunoda slyšet, že je tímto krokem překvapen, protože podle jeho vlastního mínění moc bourá, čímž zatěžuje týmový rozpočet.
Má pravdu. Vždyť mladý Japonec letos předvedl celou řadu větších či menších kiksů. Po velmi dobrém úvodním závodě sezony v Bahrajnu přišla Imola a zbytečná chyba již v prvním kvalifikačním kole. Hned poté následovaly další hrubky, dokonce i ty velmi zbytečné během pátečních volných tréninků.
Není se tak co divit, že odbornému poradci Red Bullu Helmutu Markovi začala s japonským závodníkem docházet trpělivost. Marko Cunodu nejdříve "přestěhoval" do Itálie, kde je pod dohledem šéf týmu Franze Tosta. O několik týdnů později mu pak přes média vzkázal, že hlavu nemá jen na nasazování přilby. Přesto si Jukiho v týmu ponechal.
Zatím. Bývalý pilot Red Bullu a člověk, který má rakouské stáji stále velmi blízko David Coulthard si myslí, že dny Jukiho Cunody jsou již sečteny. Podle Skota s ním Red Bull už teď v delším časovém horizontu nepočítá.
„Řekl, že je v šoku z toho, že si ho Red Bull ponechal, protože moc havaruje. Nechápu to! Možná by si měl zabalit kufry a letět domů. Tohle není hlas závodníka Myslím, že po roce 2022 už tady nebude," hlásí Coulthard na adresu Cunody.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.