Japonec Juki Cunoda byl a mnohými možná stále ještě je vnímán jakožto velký talent formulového sportu. Pravda je však taková, že svými letošními výkony zatím rozhodně nepřesvědčil.
A zdá se, že ani sám sebe. Vždyť poté, co AlphaTauri oznámilo prodloužení vzájemné spolupráce i pro následující sezonu, nechal se Cunoda slyšet, že je tímto krokem překvapen, protože podle jeho vlastního mínění moc bourá, čímž zatěžuje týmový rozpočet.
Má pravdu. Vždyť mladý Japonec letos předvedl celou řadu větších či menších kiksů. Po velmi dobrém úvodním závodě sezony v Bahrajnu přišla Imola a zbytečná chyba již v prvním kvalifikačním kole. Hned poté následovaly další hrubky, dokonce i ty velmi zbytečné během pátečních volných tréninků.
Není se tak co divit, že odbornému poradci Red Bullu Helmutu Markovi začala s japonským závodníkem docházet trpělivost. Marko Cunodu nejdříve "přestěhoval" do Itálie, kde je pod dohledem šéf týmu Franze Tosta. O několik týdnů později mu pak přes média vzkázal, že hlavu nemá jen na nasazování přilby. Přesto si Jukiho v týmu ponechal.
Zatím. Bývalý pilot Red Bullu a člověk, který má rakouské stáji stále velmi blízko David Coulthard si myslí, že dny Jukiho Cunody jsou již sečteny. Podle Skota s ním Red Bull už teď v delším časovém horizontu nepočítá.
„Řekl, že je v šoku z toho, že si ho Red Bull ponechal, protože moc havaruje. Nechápu to! Možná by si měl zabalit kufry a letět domů. Tohle není hlas závodníka Myslím, že po roce 2022 už tady nebude," hlásí Coulthard na adresu Cunody.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.