Sobotní trénink zvládl na Monze nejlépe Mercedes. Radost nemají u Ferrari, neboť Carlos Sainz v Ascari tvrdě boural a nevypadá to, že by se mohl zúčastnit odpoledního sprintu.
Jako první se na trať vydaly oba Haasy, přičemž mírně rychlejším z obou pilotů byl v úvodním kole Mazepin. O chvíli později se do čela vyhoupl Pérez, kterého následoval Gasly. Obecně se však předpokládá, že Mercedes bude mít navrch, byť Hamilton začal ve třetím tréninku pozvolněji. Jeho úvodní měřený pokus byl o půl vteřiny pomalejší než ten Pérezův.
Následně se před Mexičana dostal Verstappen. Časy však byly o poznání pomalejší než včera. Týmy se v úvodu odpoledního tréninku očividně soustředily na jízdu s větším množstvím paliva.
Po půlhodině tréninku tvrdě havaroval Carlos Sainz, což zapříčinilo červené vlajky. Jeho vůz byl opravdu hodně poškozen, zdá se nepravděpodobné, že by jej Ferrari dokázalo do odpoledního sprintu opravit.
🚩 RED FLAG 🚩Big crash for Carlos Sainz as he exits Ascari Driver has safely exited and says he is OK #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/cCs5EXUVEj
— Formula 1 (@F1) September 11, 2021Po restartu pokračoval poklidný průběh, který byl na Monze k vidění i před Sainzovou nehodou. Vypadalo to, že nikdo nechce příliš opotřebovat komponenty v tréninku, který vlastně nemá žádný zásadní význam. K vidění nebyly ani jinak pro třetí trénink typické kvalifikační simulace.
I proto byl Robert Kubica patnáct minut před koncem odpoledních jízd čtvrtý. Je však jasné, že nejlépe na tom budou Mercedesy, otázkou je, jak moc jim dokáže zatopit Max Verstappen. Ani Holanďan to však nebude mít snadné. Minimálně McLareny by mohly být Red Bullu hodně blízko.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.