Sobotní trénink zvládl na Monze nejlépe Mercedes. Radost nemají u Ferrari, neboť Carlos Sainz v Ascari tvrdě boural a nevypadá to, že by se mohl zúčastnit odpoledního sprintu.
Jako první se na trať vydaly oba Haasy, přičemž mírně rychlejším z obou pilotů byl v úvodním kole Mazepin. O chvíli později se do čela vyhoupl Pérez, kterého následoval Gasly. Obecně se však předpokládá, že Mercedes bude mít navrch, byť Hamilton začal ve třetím tréninku pozvolněji. Jeho úvodní měřený pokus byl o půl vteřiny pomalejší než ten Pérezův.
Následně se před Mexičana dostal Verstappen. Časy však byly o poznání pomalejší než včera. Týmy se v úvodu odpoledního tréninku očividně soustředily na jízdu s větším množstvím paliva.
Po půlhodině tréninku tvrdě havaroval Carlos Sainz, což zapříčinilo červené vlajky. Jeho vůz byl opravdu hodně poškozen, zdá se nepravděpodobné, že by jej Ferrari dokázalo do odpoledního sprintu opravit.
🚩 RED FLAG 🚩Big crash for Carlos Sainz as he exits Ascari Driver has safely exited and says he is OK #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/cCs5EXUVEj
— Formula 1 (@F1) September 11, 2021Po restartu pokračoval poklidný průběh, který byl na Monze k vidění i před Sainzovou nehodou. Vypadalo to, že nikdo nechce příliš opotřebovat komponenty v tréninku, který vlastně nemá žádný zásadní význam. K vidění nebyly ani jinak pro třetí trénink typické kvalifikační simulace.
I proto byl Robert Kubica patnáct minut před koncem odpoledních jízd čtvrtý. Je však jasné, že nejlépe na tom budou Mercedesy, otázkou je, jak moc jim dokáže zatopit Max Verstappen. Ani Holanďan to však nebude mít snadné. Minimálně McLareny by mohly být Red Bullu hodně blízko.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.