Sobotní trénink zvládl na Monze nejlépe Mercedes. Radost nemají u Ferrari, neboť Carlos Sainz v Ascari tvrdě boural a nevypadá to, že by se mohl zúčastnit odpoledního sprintu.
Jako první se na trať vydaly oba Haasy, přičemž mírně rychlejším z obou pilotů byl v úvodním kole Mazepin. O chvíli později se do čela vyhoupl Pérez, kterého následoval Gasly. Obecně se však předpokládá, že Mercedes bude mít navrch, byť Hamilton začal ve třetím tréninku pozvolněji. Jeho úvodní měřený pokus byl o půl vteřiny pomalejší než ten Pérezův.
Následně se před Mexičana dostal Verstappen. Časy však byly o poznání pomalejší než včera. Týmy se v úvodu odpoledního tréninku očividně soustředily na jízdu s větším množstvím paliva.
Po půlhodině tréninku tvrdě havaroval Carlos Sainz, což zapříčinilo červené vlajky. Jeho vůz byl opravdu hodně poškozen, zdá se nepravděpodobné, že by jej Ferrari dokázalo do odpoledního sprintu opravit.
🚩 RED FLAG 🚩Big crash for Carlos Sainz as he exits Ascari Driver has safely exited and says he is OK #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/cCs5EXUVEj
— Formula 1 (@F1) September 11, 2021Po restartu pokračoval poklidný průběh, který byl na Monze k vidění i před Sainzovou nehodou. Vypadalo to, že nikdo nechce příliš opotřebovat komponenty v tréninku, který vlastně nemá žádný zásadní význam. K vidění nebyly ani jinak pro třetí trénink typické kvalifikační simulace.
I proto byl Robert Kubica patnáct minut před koncem odpoledních jízd čtvrtý. Je však jasné, že nejlépe na tom budou Mercedesy, otázkou je, jak moc jim dokáže zatopit Max Verstappen. Ani Holanďan to však nebude mít snadné. Minimálně McLareny by mohly být Red Bullu hodně blízko.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.