Sobotní trénink zvládl na Monze nejlépe Mercedes. Radost nemají u Ferrari, neboť Carlos Sainz v Ascari tvrdě boural a nevypadá to, že by se mohl zúčastnit odpoledního sprintu.
Jako první se na trať vydaly oba Haasy, přičemž mírně rychlejším z obou pilotů byl v úvodním kole Mazepin. O chvíli později se do čela vyhoupl Pérez, kterého následoval Gasly. Obecně se však předpokládá, že Mercedes bude mít navrch, byť Hamilton začal ve třetím tréninku pozvolněji. Jeho úvodní měřený pokus byl o půl vteřiny pomalejší než ten Pérezův.
Následně se před Mexičana dostal Verstappen. Časy však byly o poznání pomalejší než včera. Týmy se v úvodu odpoledního tréninku očividně soustředily na jízdu s větším množstvím paliva.
Po půlhodině tréninku tvrdě havaroval Carlos Sainz, což zapříčinilo červené vlajky. Jeho vůz byl opravdu hodně poškozen, zdá se nepravděpodobné, že by jej Ferrari dokázalo do odpoledního sprintu opravit.
🚩 RED FLAG 🚩Big crash for Carlos Sainz as he exits Ascari Driver has safely exited and says he is OK #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/cCs5EXUVEj
— Formula 1 (@F1) September 11, 2021Po restartu pokračoval poklidný průběh, který byl na Monze k vidění i před Sainzovou nehodou. Vypadalo to, že nikdo nechce příliš opotřebovat komponenty v tréninku, který vlastně nemá žádný zásadní význam. K vidění nebyly ani jinak pro třetí trénink typické kvalifikační simulace.
I proto byl Robert Kubica patnáct minut před koncem odpoledních jízd čtvrtý. Je však jasné, že nejlépe na tom budou Mercedesy, otázkou je, jak moc jim dokáže zatopit Max Verstappen. Ani Holanďan to však nebude mít snadné. Minimálně McLareny by mohly být Red Bullu hodně blízko.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.