Bývalý šéf Formule 1 jen kroutí hlavou nad nerozhodností a řešením situace v Belgii, kde se kvůli dešti odjelo za safety-carem pouze pár kol, a poté byly rozděleny body, aniž by se ve skutečnosti závodilo. Podle něj mělo vedení projevit větší odvahu.
Komisaři se v neděli nakonec rozhodli po dvou kolech za zpomalovacím vozem závod zastavit a jezdcům přidělit poloviční body. Ti se tomu divili, protože za deště a velmi špatné viditelnosti nic ze svého umění nemohli předvést, zklamaní byli pochopitelně i diváci.
Jak by situaci řešil bývalý šéf F1? "V 15 hodin bych týmům a jezdcům řekl: 'Prší, jsme připraveni to o hodinu odložit v naději, že se počasí změní. Ale bez ohledu na to bude závod v 16 hodin odstartován. Pak to bude na vás, zda se ho zúčastníte či nikoliv,'" odpovídá nekompromisně Ecclestone.
Rozhodnutí, zda do velké ceny nastoupit či nikoliv, by nechal na jezdcích: "Kdyby chtěli riskovat, aby získali body, pak by to bylo na nich. Kdybyste tam chtěli vydržet a odjet více kol ve snaze vyhrát, pak byste tu možnost měli."
We've completed two laps and we will have a classificationThe cars will be out on track for a maximum of 1 hour from the green light ⏱#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/NRUIGcJfE1
— Formula 1 (@F1) August 29, 2021"Když chcete riskovat, je to na vás. Pokud nechcete, tak nebudete. Když si myslíte, že je to nebezpečné rychle závodit, pak nezávoďte rychle. Dnes tam je ale jiná skupina lidí. Nemají odvahu a nechtějí riskovat," komentuje 90letý Brit.
Podle něj vozy nakonec vyslali na trať za safety-carem pouze z komerčních důvodů, byť to současný výkonný ředitel F1 Stefano Domenicali popřel. "Kdyby závod zrušili, pak by organizátoři museli vrátit veřejnosti všechny peníze," říká Ecclestone.
"Jsem si jistý tím, že držiteli komerčních práv budou stejně muset zaplatit poplatek za závod. A televizní společnosti jsou také pod smlouvou, takže ten, kdo by trpěl více než kdokoliv jiný, by byl pořadatel," má jasno bývalý šéf F1.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.