Bývalý šéf Formule 1 jen kroutí hlavou nad nerozhodností a řešením situace v Belgii, kde se kvůli dešti odjelo za safety-carem pouze pár kol, a poté byly rozděleny body, aniž by se ve skutečnosti závodilo. Podle něj mělo vedení projevit větší odvahu.
Komisaři se v neděli nakonec rozhodli po dvou kolech za zpomalovacím vozem závod zastavit a jezdcům přidělit poloviční body. Ti se tomu divili, protože za deště a velmi špatné viditelnosti nic ze svého umění nemohli předvést, zklamaní byli pochopitelně i diváci.
Jak by situaci řešil bývalý šéf F1? "V 15 hodin bych týmům a jezdcům řekl: 'Prší, jsme připraveni to o hodinu odložit v naději, že se počasí změní. Ale bez ohledu na to bude závod v 16 hodin odstartován. Pak to bude na vás, zda se ho zúčastníte či nikoliv,'" odpovídá nekompromisně Ecclestone.
Rozhodnutí, zda do velké ceny nastoupit či nikoliv, by nechal na jezdcích: "Kdyby chtěli riskovat, aby získali body, pak by to bylo na nich. Kdybyste tam chtěli vydržet a odjet více kol ve snaze vyhrát, pak byste tu možnost měli."
We've completed two laps and we will have a classificationThe cars will be out on track for a maximum of 1 hour from the green light ⏱#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/NRUIGcJfE1
— Formula 1 (@F1) August 29, 2021"Když chcete riskovat, je to na vás. Pokud nechcete, tak nebudete. Když si myslíte, že je to nebezpečné rychle závodit, pak nezávoďte rychle. Dnes tam je ale jiná skupina lidí. Nemají odvahu a nechtějí riskovat," komentuje 90letý Brit.
Podle něj vozy nakonec vyslali na trať za safety-carem pouze z komerčních důvodů, byť to současný výkonný ředitel F1 Stefano Domenicali popřel. "Kdyby závod zrušili, pak by organizátoři museli vrátit veřejnosti všechny peníze," říká Ecclestone.
"Jsem si jistý tím, že držiteli komerčních práv budou stejně muset zaplatit poplatek za závod. A televizní společnosti jsou také pod smlouvou, takže ten, kdo by trpěl více než kdokoliv jiný, by byl pořadatel," má jasno bývalý šéf F1.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.
Super Bowl patří mezi nejsledovanější sportovní akce roku – v USA ho u obrazovek sleduje kolem 120 milionů fanoušků, dalších 60 milionů pak po celém světě. Tento vrchol sezóny amerického fotbalu je nejen sportovním svátkem, ale i obrovskou kulturní událostí.
Na letošním Super Bowlu bylo k vidění několik reklam a nových trailerů, mezi nimiž nechyběla ani čerstvá ukázka z očekávaného závodního filmu, v němž hlavní roli ztvárňuje Brad Pitt a děj se točí kolem světa F1.
Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Atmosféra v Maranellu vibruje očekáváním. Ferrari vstupuje do nové éry a Lewis Hamilton má být tím, kdo rozpoutá rudou revoluci. Jak si povede při svém velkolepém debutu v Austrálii?
Kimi Antonelli, italský talent, se v letošní sezóně stane dalším italským jezdcem ve Formuli 1 od doby, co debutoval Antonio Giovinazzi. Mladý pilot, který vstupuje do Mercedesu, je považován za nástupce Lewise Hamiltona.
Otázka, která v roce 2024 visela ve vzduchu. Jak se blíží sezóna 2025, spekulace o možném odchodu nizozemského šampiona sílí.