Bývalý šéf Formule 1 jen kroutí hlavou nad nerozhodností a řešením situace v Belgii, kde se kvůli dešti odjelo za safety-carem pouze pár kol, a poté byly rozděleny body, aniž by se ve skutečnosti závodilo. Podle něj mělo vedení projevit větší odvahu.
Komisaři se v neděli nakonec rozhodli po dvou kolech za zpomalovacím vozem závod zastavit a jezdcům přidělit poloviční body. Ti se tomu divili, protože za deště a velmi špatné viditelnosti nic ze svého umění nemohli předvést, zklamaní byli pochopitelně i diváci.
Jak by situaci řešil bývalý šéf F1? "V 15 hodin bych týmům a jezdcům řekl: 'Prší, jsme připraveni to o hodinu odložit v naději, že se počasí změní. Ale bez ohledu na to bude závod v 16 hodin odstartován. Pak to bude na vás, zda se ho zúčastníte či nikoliv,'" odpovídá nekompromisně Ecclestone.
Rozhodnutí, zda do velké ceny nastoupit či nikoliv, by nechal na jezdcích: "Kdyby chtěli riskovat, aby získali body, pak by to bylo na nich. Kdybyste tam chtěli vydržet a odjet více kol ve snaze vyhrát, pak byste tu možnost měli."
We've completed two laps and we will have a classificationThe cars will be out on track for a maximum of 1 hour from the green light ⏱#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/NRUIGcJfE1
— Formula 1 (@F1) August 29, 2021"Když chcete riskovat, je to na vás. Pokud nechcete, tak nebudete. Když si myslíte, že je to nebezpečné rychle závodit, pak nezávoďte rychle. Dnes tam je ale jiná skupina lidí. Nemají odvahu a nechtějí riskovat," komentuje 90letý Brit.
Podle něj vozy nakonec vyslali na trať za safety-carem pouze z komerčních důvodů, byť to současný výkonný ředitel F1 Stefano Domenicali popřel. "Kdyby závod zrušili, pak by organizátoři museli vrátit veřejnosti všechny peníze," říká Ecclestone.
"Jsem si jistý tím, že držiteli komerčních práv budou stejně muset zaplatit poplatek za závod. A televizní společnosti jsou také pod smlouvou, takže ten, kdo by trpěl více než kdokoliv jiný, by byl pořadatel," má jasno bývalý šéf F1.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.