Třetí trénink ovlivněný deštěm a kluzkou tratí potrápil piloty i inženýry. Viděli jsme výlety mimo trať a nejrychlejší čas si připsal Verstappen před svým týmovým kolegou Pérezem.
Ve včerejším druhém tréninku si nejrychlejší čas udržel Max Verstappen, který však ke konci se svým Red Bullem havaroval. Způsobil tak druhou červenou vlajku po Leclercovi ve Ferrari. Monačan nakonec musel kvůli poškození vyměnit celé šasi.
Dnes je v Belgii deštivé a zamračené počasí, teplota vzduchu je něco přes 13 °C a trať má 15,6 ° C. Před začátkem tréninku sice nepršelo, ale je vlhko a trať je stále mokrá.
Poté, co se na konci boxové uličky objevila zelená, se na trať vydal Russell a Ocon následováni oběma piloty Haasu. Williams i Alpine zvolili přechodné pneumatiky zatímco Haas zvolil pneumatiky do deště.
Na přechodných po pár minutách vyrazili také Latifi, Sainz, Alonso či Leclerc. První měřený čas si připsal Russell a měl hodnotu 2:05,546 min, v dalším kole toto zlepšil na 2:01,699 min. Hamilton si týmu postěžoval na špatně fungující brzdy. A není jediný, kdo s nimi má problémy, Räikkönen tým informoval, že mu selhaly. Fin zajel do garáže a mechanici na jeho voze začali pracovat.
Right this way, sir! 👈 pic.twitter.com/cfP3UYTPD2
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 28, 2021
Mezitím se do čela dostal Gasly s časem 2:01,385 min. Po deseti minutách tak bylo pořadí Russell, Latifi, Ricciardo, Leclerc. Ale moc dlouho toto pořadí nevydrželo, brzy jde do čela Hamilton (čas 1:57,996 min) následován Norrisem, který ztratil 0,5 s. Na třetí místo se posunul Pérez.
Po patnácti minutách zajeli měřené kolo všichni piloti s výjimkou Estebana Ocona. Podle Norrise trať postupně osychá, ale pořád to hodně klouže.
Šlápl na to Verstappen, který zajel čas 1:56,924 min a vyhoupl se tak do čela. Na druhém místě ho doplnil jeho týmový kolega Pérez, který ztratil 0,9 s. To už se blíží polovina tréninku a podle některých pilotů trať kolo za kolem osychá.
Red Bull dokonce zkusil obout střední pneumatiky, ale po pár metrech v boxové uličce Verstappenovi jeho mechanici pomohli zpět do garáže. Mezitím si Ocon zajel své první měřené kolo a brzy se vyhoupl na páté místo.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Verstappen, Pérez, Hamilton, Norris, Ocon, Strol, Gasly, Vettel, Russell, Alonso, Bottas, Latifi, Ricciardo, Sainz, Schumacher, Leclerc, Cunoda, Giovinazzi, Mazepin, Räikkönen.
⏱ Halfway Point ⏱P5 // #EO31 6 laps. 1:58.913P10 // #FA14 7 laps. 1:59.613 pic.twitter.com/KlbwNREVA3
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) August 28, 2021
Zbývá polovina tréninku a na trati se proháněl pouze Latifi a Ocon. U Alfy Romeo stále nevyřešili technický problém na Raïkkonenově voze a mechanici na tom pracují. A začalo pršet!
Latifi zajel do boxů, ale legendární okruh Spa pro sebe Ocon dlouho neměl. Přidal se k němu Verstappen a Giovinazzi. "Ty suché stopy pomalu mizí," okomentoval situaci Verstappen a zajel po chvíli do boxů. Pár jezdců ale i tak zamířilo opačným směrem. Například Gasly, Alonso či obě Ferrari. "Je to zase na pneumatiky do mokra," zahlásil týmu Sainz. Nicméně jezdci jsou stále na přechodných a podle předpovědi to byla jen přeháňka a pršet už nebude.
Do konce zbývá dvacet minut. Zlepšení v časech ale moc očekávat nelze. Lewis Hamilton si v Les Combes udělal výlet mimo trať. A není jediný. Sebastian Vettel při výjezdu z Pif-Paf přejel obrubník a málem z toho mohl být náraz do zdi. Dalším pilotem mimo trať je například Sainz.
Pět minut do konce a objevil se statečný Norris, který vyjel na hladkých pneumatikách. Zajel jen jedno pomalé kolo a hned při výjezdu na trať mu to pěkně podklouzlo. Jinak už ale piloti postupně zajížděli do boxů. Na čele zůstaly Red Bully. Verstappen s náskokem první.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.