Třetí trénink ovlivněný deštěm a kluzkou tratí potrápil piloty i inženýry. Viděli jsme výlety mimo trať a nejrychlejší čas si připsal Verstappen před svým týmovým kolegou Pérezem.
Ve včerejším druhém tréninku si nejrychlejší čas udržel Max Verstappen, který však ke konci se svým Red Bullem havaroval. Způsobil tak druhou červenou vlajku po Leclercovi ve Ferrari. Monačan nakonec musel kvůli poškození vyměnit celé šasi.
Dnes je v Belgii deštivé a zamračené počasí, teplota vzduchu je něco přes 13 °C a trať má 15,6 ° C. Před začátkem tréninku sice nepršelo, ale je vlhko a trať je stále mokrá.
Poté, co se na konci boxové uličky objevila zelená, se na trať vydal Russell a Ocon následováni oběma piloty Haasu. Williams i Alpine zvolili přechodné pneumatiky zatímco Haas zvolil pneumatiky do deště.
Na přechodných po pár minutách vyrazili také Latifi, Sainz, Alonso či Leclerc. První měřený čas si připsal Russell a měl hodnotu 2:05,546 min, v dalším kole toto zlepšil na 2:01,699 min. Hamilton si týmu postěžoval na špatně fungující brzdy. A není jediný, kdo s nimi má problémy, Räikkönen tým informoval, že mu selhaly. Fin zajel do garáže a mechanici na jeho voze začali pracovat.
Right this way, sir! 👈 pic.twitter.com/cfP3UYTPD2
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 28, 2021
Mezitím se do čela dostal Gasly s časem 2:01,385 min. Po deseti minutách tak bylo pořadí Russell, Latifi, Ricciardo, Leclerc. Ale moc dlouho toto pořadí nevydrželo, brzy jde do čela Hamilton (čas 1:57,996 min) následován Norrisem, který ztratil 0,5 s. Na třetí místo se posunul Pérez.
Po patnácti minutách zajeli měřené kolo všichni piloti s výjimkou Estebana Ocona. Podle Norrise trať postupně osychá, ale pořád to hodně klouže.
Šlápl na to Verstappen, který zajel čas 1:56,924 min a vyhoupl se tak do čela. Na druhém místě ho doplnil jeho týmový kolega Pérez, který ztratil 0,9 s. To už se blíží polovina tréninku a podle některých pilotů trať kolo za kolem osychá.
Red Bull dokonce zkusil obout střední pneumatiky, ale po pár metrech v boxové uličce Verstappenovi jeho mechanici pomohli zpět do garáže. Mezitím si Ocon zajel své první měřené kolo a brzy se vyhoupl na páté místo.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Verstappen, Pérez, Hamilton, Norris, Ocon, Strol, Gasly, Vettel, Russell, Alonso, Bottas, Latifi, Ricciardo, Sainz, Schumacher, Leclerc, Cunoda, Giovinazzi, Mazepin, Räikkönen.
⏱ Halfway Point ⏱P5 // #EO31 6 laps. 1:58.913P10 // #FA14 7 laps. 1:59.613 pic.twitter.com/KlbwNREVA3
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) August 28, 2021
Zbývá polovina tréninku a na trati se proháněl pouze Latifi a Ocon. U Alfy Romeo stále nevyřešili technický problém na Raïkkonenově voze a mechanici na tom pracují. A začalo pršet!
Latifi zajel do boxů, ale legendární okruh Spa pro sebe Ocon dlouho neměl. Přidal se k němu Verstappen a Giovinazzi. "Ty suché stopy pomalu mizí," okomentoval situaci Verstappen a zajel po chvíli do boxů. Pár jezdců ale i tak zamířilo opačným směrem. Například Gasly, Alonso či obě Ferrari. "Je to zase na pneumatiky do mokra," zahlásil týmu Sainz. Nicméně jezdci jsou stále na přechodných a podle předpovědi to byla jen přeháňka a pršet už nebude.
Do konce zbývá dvacet minut. Zlepšení v časech ale moc očekávat nelze. Lewis Hamilton si v Les Combes udělal výlet mimo trať. A není jediný. Sebastian Vettel při výjezdu z Pif-Paf přejel obrubník a málem z toho mohl být náraz do zdi. Dalším pilotem mimo trať je například Sainz.
Pět minut do konce a objevil se statečný Norris, který vyjel na hladkých pneumatikách. Zajel jen jedno pomalé kolo a hned při výjezdu na trať mu to pěkně podklouzlo. Jinak už ale piloti postupně zajížděli do boxů. Na čele zůstaly Red Bully. Verstappen s náskokem první.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.