Třetí trénink ovlivněný deštěm a kluzkou tratí potrápil piloty i inženýry. Viděli jsme výlety mimo trať a nejrychlejší čas si připsal Verstappen před svým týmovým kolegou Pérezem.
Ve včerejším druhém tréninku si nejrychlejší čas udržel Max Verstappen, který však ke konci se svým Red Bullem havaroval. Způsobil tak druhou červenou vlajku po Leclercovi ve Ferrari. Monačan nakonec musel kvůli poškození vyměnit celé šasi.
Dnes je v Belgii deštivé a zamračené počasí, teplota vzduchu je něco přes 13 °C a trať má 15,6 ° C. Před začátkem tréninku sice nepršelo, ale je vlhko a trať je stále mokrá.
Poté, co se na konci boxové uličky objevila zelená, se na trať vydal Russell a Ocon následováni oběma piloty Haasu. Williams i Alpine zvolili přechodné pneumatiky zatímco Haas zvolil pneumatiky do deště.
Na přechodných po pár minutách vyrazili také Latifi, Sainz, Alonso či Leclerc. První měřený čas si připsal Russell a měl hodnotu 2:05,546 min, v dalším kole toto zlepšil na 2:01,699 min. Hamilton si týmu postěžoval na špatně fungující brzdy. A není jediný, kdo s nimi má problémy, Räikkönen tým informoval, že mu selhaly. Fin zajel do garáže a mechanici na jeho voze začali pracovat.
Right this way, sir! 👈 pic.twitter.com/cfP3UYTPD2
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 28, 2021
Mezitím se do čela dostal Gasly s časem 2:01,385 min. Po deseti minutách tak bylo pořadí Russell, Latifi, Ricciardo, Leclerc. Ale moc dlouho toto pořadí nevydrželo, brzy jde do čela Hamilton (čas 1:57,996 min) následován Norrisem, který ztratil 0,5 s. Na třetí místo se posunul Pérez.
Po patnácti minutách zajeli měřené kolo všichni piloti s výjimkou Estebana Ocona. Podle Norrise trať postupně osychá, ale pořád to hodně klouže.
Šlápl na to Verstappen, který zajel čas 1:56,924 min a vyhoupl se tak do čela. Na druhém místě ho doplnil jeho týmový kolega Pérez, který ztratil 0,9 s. To už se blíží polovina tréninku a podle některých pilotů trať kolo za kolem osychá.
Red Bull dokonce zkusil obout střední pneumatiky, ale po pár metrech v boxové uličce Verstappenovi jeho mechanici pomohli zpět do garáže. Mezitím si Ocon zajel své první měřené kolo a brzy se vyhoupl na páté místo.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Verstappen, Pérez, Hamilton, Norris, Ocon, Strol, Gasly, Vettel, Russell, Alonso, Bottas, Latifi, Ricciardo, Sainz, Schumacher, Leclerc, Cunoda, Giovinazzi, Mazepin, Räikkönen.
⏱ Halfway Point ⏱P5 // #EO31 6 laps. 1:58.913P10 // #FA14 7 laps. 1:59.613 pic.twitter.com/KlbwNREVA3
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) August 28, 2021
Zbývá polovina tréninku a na trati se proháněl pouze Latifi a Ocon. U Alfy Romeo stále nevyřešili technický problém na Raïkkonenově voze a mechanici na tom pracují. A začalo pršet!
Latifi zajel do boxů, ale legendární okruh Spa pro sebe Ocon dlouho neměl. Přidal se k němu Verstappen a Giovinazzi. "Ty suché stopy pomalu mizí," okomentoval situaci Verstappen a zajel po chvíli do boxů. Pár jezdců ale i tak zamířilo opačným směrem. Například Gasly, Alonso či obě Ferrari. "Je to zase na pneumatiky do mokra," zahlásil týmu Sainz. Nicméně jezdci jsou stále na přechodných a podle předpovědi to byla jen přeháňka a pršet už nebude.
Do konce zbývá dvacet minut. Zlepšení v časech ale moc očekávat nelze. Lewis Hamilton si v Les Combes udělal výlet mimo trať. A není jediný. Sebastian Vettel při výjezdu z Pif-Paf přejel obrubník a málem z toho mohl být náraz do zdi. Dalším pilotem mimo trať je například Sainz.
Pět minut do konce a objevil se statečný Norris, který vyjel na hladkých pneumatikách. Zajel jen jedno pomalé kolo a hned při výjezdu na trať mu to pěkně podklouzlo. Jinak už ale piloti postupně zajížděli do boxů. Na čele zůstaly Red Bully. Verstappen s náskokem první.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.