Třetí trénink ovlivněný deštěm a kluzkou tratí potrápil piloty i inženýry. Viděli jsme výlety mimo trať a nejrychlejší čas si připsal Verstappen před svým týmovým kolegou Pérezem.
Ve včerejším druhém tréninku si nejrychlejší čas udržel Max Verstappen, který však ke konci se svým Red Bullem havaroval. Způsobil tak druhou červenou vlajku po Leclercovi ve Ferrari. Monačan nakonec musel kvůli poškození vyměnit celé šasi.
Dnes je v Belgii deštivé a zamračené počasí, teplota vzduchu je něco přes 13 °C a trať má 15,6 ° C. Před začátkem tréninku sice nepršelo, ale je vlhko a trať je stále mokrá.
Poté, co se na konci boxové uličky objevila zelená, se na trať vydal Russell a Ocon následováni oběma piloty Haasu. Williams i Alpine zvolili přechodné pneumatiky zatímco Haas zvolil pneumatiky do deště.
Na přechodných po pár minutách vyrazili také Latifi, Sainz, Alonso či Leclerc. První měřený čas si připsal Russell a měl hodnotu 2:05,546 min, v dalším kole toto zlepšil na 2:01,699 min. Hamilton si týmu postěžoval na špatně fungující brzdy. A není jediný, kdo s nimi má problémy, Räikkönen tým informoval, že mu selhaly. Fin zajel do garáže a mechanici na jeho voze začali pracovat.
Right this way, sir! 👈 pic.twitter.com/cfP3UYTPD2
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 28, 2021
Mezitím se do čela dostal Gasly s časem 2:01,385 min. Po deseti minutách tak bylo pořadí Russell, Latifi, Ricciardo, Leclerc. Ale moc dlouho toto pořadí nevydrželo, brzy jde do čela Hamilton (čas 1:57,996 min) následován Norrisem, který ztratil 0,5 s. Na třetí místo se posunul Pérez.
Po patnácti minutách zajeli měřené kolo všichni piloti s výjimkou Estebana Ocona. Podle Norrise trať postupně osychá, ale pořád to hodně klouže.
Šlápl na to Verstappen, který zajel čas 1:56,924 min a vyhoupl se tak do čela. Na druhém místě ho doplnil jeho týmový kolega Pérez, který ztratil 0,9 s. To už se blíží polovina tréninku a podle některých pilotů trať kolo za kolem osychá.
Red Bull dokonce zkusil obout střední pneumatiky, ale po pár metrech v boxové uličce Verstappenovi jeho mechanici pomohli zpět do garáže. Mezitím si Ocon zajel své první měřené kolo a brzy se vyhoupl na páté místo.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Verstappen, Pérez, Hamilton, Norris, Ocon, Strol, Gasly, Vettel, Russell, Alonso, Bottas, Latifi, Ricciardo, Sainz, Schumacher, Leclerc, Cunoda, Giovinazzi, Mazepin, Räikkönen.
⏱ Halfway Point ⏱P5 // #EO31 6 laps. 1:58.913P10 // #FA14 7 laps. 1:59.613 pic.twitter.com/KlbwNREVA3
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) August 28, 2021
Zbývá polovina tréninku a na trati se proháněl pouze Latifi a Ocon. U Alfy Romeo stále nevyřešili technický problém na Raïkkonenově voze a mechanici na tom pracují. A začalo pršet!
Latifi zajel do boxů, ale legendární okruh Spa pro sebe Ocon dlouho neměl. Přidal se k němu Verstappen a Giovinazzi. "Ty suché stopy pomalu mizí," okomentoval situaci Verstappen a zajel po chvíli do boxů. Pár jezdců ale i tak zamířilo opačným směrem. Například Gasly, Alonso či obě Ferrari. "Je to zase na pneumatiky do mokra," zahlásil týmu Sainz. Nicméně jezdci jsou stále na přechodných a podle předpovědi to byla jen přeháňka a pršet už nebude.
Do konce zbývá dvacet minut. Zlepšení v časech ale moc očekávat nelze. Lewis Hamilton si v Les Combes udělal výlet mimo trať. A není jediný. Sebastian Vettel při výjezdu z Pif-Paf přejel obrubník a málem z toho mohl být náraz do zdi. Dalším pilotem mimo trať je například Sainz.
Pět minut do konce a objevil se statečný Norris, který vyjel na hladkých pneumatikách. Zajel jen jedno pomalé kolo a hned při výjezdu na trať mu to pěkně podklouzlo. Jinak už ale piloti postupně zajížděli do boxů. Na čele zůstaly Red Bully. Verstappen s náskokem první.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.