Fernando Alonso očekává příští rok s novými pravidly mnoho překvapení, když se během zimního testování na dráze představí nová generace monopostů.
Nových vozů jsme se měli dočkat již letos, kvůli pandemii Covid-19 však byl velké technické změny o rok odloženy. Jejich aerodynamika má být jednodušší, více přítlaku bude vytvářet podlaha, aby se usnadnila jízda aut za sebou a zlepšila se kvalita závodů.
Týmy kvůli tomu museli své zdroje k příštím monopostům přesunout dříve, jelikož začínají v podstatě s čistým listem. Navíc si budou muset vystačit s omezeným rozpočtem (140 mil. dolarů), což vytváří prosto pro změny v zavedeném pořadí.
"Pracujeme na projektu pro příští rok, ale jde o velmi ranou fázi a nikdo nezná čísla, protože nemáte co s čím srovnávat," komentuje přípravy na nový rok zkušený jezdec Fernando Alonso, jenž se letos vrátil s Alpine (bývalý Renault) do Formule 1 po dvouleté přestávce.
"Jsme v tom tedy trochu realisté a čekáme na únor, protože se dočkáme mnoha překvapení, až budou auta všem odhalena. Spatříme odlišné filozofie, odlišné nápady. Bude čas na to, abychom byli bystří a zareagovali, pokud uvidíme něco zajímavého," usmívá se 40letý španělský pilot.
Zatímco podle pozorovatelů budou díky velikosti svých týmů znovu na špici Mercedes s Red Bullem, podle Alonsa nemají ani špičkové týmy záruku, že vše uchopí správně. A pokud někdo vyskočí do čela, bude to pro konkurenci možná těžké ho dostihnout.
"Myslím, že v podstatě neexistují žádné záruky pro to, abyste si mohli vsadit na kterýkoliv tým. Zřejmě ani ty špičkové, jež nyní sportu dominují. Správně se nových pravidel a interpretace těch aut obávají," upozorňuje Alonso.
"V prvních závodech příští rok poznáte, že jde o první rok té sady pravidel. Možná se čtyři nebo pět let budeme setkávat se stejnými výsledky, jak jsme to zažili: tým, který bude dominantní na počátku zavedení nových pravidel si svou výhodu udrží po léta. Všichni se mu budou přibližovat, ale vítězit bude pořád ten stejný," přemýšlí pilot Alpine.
"Příští rok tedy bude zajímavý, obzvlášť pro mladé jezdce, jak ovlivní budoucnost. Protože nikdo, žádný tým nemá záručeno, že se mu bude dařit," dodává Alonso, jenž se v polovině sezóny drží v šampionátu s 38 body na 11. pozici. Další může přidat již tento víkend, kdy se jede Velká cena Belgie. Hned po ní bez přestávky budou následovat závody v Holandsku a v Itálii.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.