Fernando Alonso očekává příští rok s novými pravidly mnoho překvapení, když se během zimního testování na dráze představí nová generace monopostů.
Nových vozů jsme se měli dočkat již letos, kvůli pandemii Covid-19 však byl velké technické změny o rok odloženy. Jejich aerodynamika má být jednodušší, více přítlaku bude vytvářet podlaha, aby se usnadnila jízda aut za sebou a zlepšila se kvalita závodů.
Týmy kvůli tomu museli své zdroje k příštím monopostům přesunout dříve, jelikož začínají v podstatě s čistým listem. Navíc si budou muset vystačit s omezeným rozpočtem (140 mil. dolarů), což vytváří prosto pro změny v zavedeném pořadí.
"Pracujeme na projektu pro příští rok, ale jde o velmi ranou fázi a nikdo nezná čísla, protože nemáte co s čím srovnávat," komentuje přípravy na nový rok zkušený jezdec Fernando Alonso, jenž se letos vrátil s Alpine (bývalý Renault) do Formule 1 po dvouleté přestávce.
"Jsme v tom tedy trochu realisté a čekáme na únor, protože se dočkáme mnoha překvapení, až budou auta všem odhalena. Spatříme odlišné filozofie, odlišné nápady. Bude čas na to, abychom byli bystří a zareagovali, pokud uvidíme něco zajímavého," usmívá se 40letý španělský pilot.
Zatímco podle pozorovatelů budou díky velikosti svých týmů znovu na špici Mercedes s Red Bullem, podle Alonsa nemají ani špičkové týmy záruku, že vše uchopí správně. A pokud někdo vyskočí do čela, bude to pro konkurenci možná těžké ho dostihnout.
"Myslím, že v podstatě neexistují žádné záruky pro to, abyste si mohli vsadit na kterýkoliv tým. Zřejmě ani ty špičkové, jež nyní sportu dominují. Správně se nových pravidel a interpretace těch aut obávají," upozorňuje Alonso.
"V prvních závodech příští rok poznáte, že jde o první rok té sady pravidel. Možná se čtyři nebo pět let budeme setkávat se stejnými výsledky, jak jsme to zažili: tým, který bude dominantní na počátku zavedení nových pravidel si svou výhodu udrží po léta. Všichni se mu budou přibližovat, ale vítězit bude pořád ten stejný," přemýšlí pilot Alpine.
"Příští rok tedy bude zajímavý, obzvlášť pro mladé jezdce, jak ovlivní budoucnost. Protože nikdo, žádný tým nemá záručeno, že se mu bude dařit," dodává Alonso, jenž se v polovině sezóny drží v šampionátu s 38 body na 11. pozici. Další může přidat již tento víkend, kdy se jede Velká cena Belgie. Hned po ní bez přestávky budou následovat závody v Holandsku a v Itálii.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.