Fernando Alonso očekává příští rok s novými pravidly mnoho překvapení, když se během zimního testování na dráze představí nová generace monopostů.
Nových vozů jsme se měli dočkat již letos, kvůli pandemii Covid-19 však byl velké technické změny o rok odloženy. Jejich aerodynamika má být jednodušší, více přítlaku bude vytvářet podlaha, aby se usnadnila jízda aut za sebou a zlepšila se kvalita závodů.
Týmy kvůli tomu museli své zdroje k příštím monopostům přesunout dříve, jelikož začínají v podstatě s čistým listem. Navíc si budou muset vystačit s omezeným rozpočtem (140 mil. dolarů), což vytváří prosto pro změny v zavedeném pořadí.
"Pracujeme na projektu pro příští rok, ale jde o velmi ranou fázi a nikdo nezná čísla, protože nemáte co s čím srovnávat," komentuje přípravy na nový rok zkušený jezdec Fernando Alonso, jenž se letos vrátil s Alpine (bývalý Renault) do Formule 1 po dvouleté přestávce.
"Jsme v tom tedy trochu realisté a čekáme na únor, protože se dočkáme mnoha překvapení, až budou auta všem odhalena. Spatříme odlišné filozofie, odlišné nápady. Bude čas na to, abychom byli bystří a zareagovali, pokud uvidíme něco zajímavého," usmívá se 40letý španělský pilot.
Zatímco podle pozorovatelů budou díky velikosti svých týmů znovu na špici Mercedes s Red Bullem, podle Alonsa nemají ani špičkové týmy záruku, že vše uchopí správně. A pokud někdo vyskočí do čela, bude to pro konkurenci možná těžké ho dostihnout.
"Myslím, že v podstatě neexistují žádné záruky pro to, abyste si mohli vsadit na kterýkoliv tým. Zřejmě ani ty špičkové, jež nyní sportu dominují. Správně se nových pravidel a interpretace těch aut obávají," upozorňuje Alonso.
"V prvních závodech příští rok poznáte, že jde o první rok té sady pravidel. Možná se čtyři nebo pět let budeme setkávat se stejnými výsledky, jak jsme to zažili: tým, který bude dominantní na počátku zavedení nových pravidel si svou výhodu udrží po léta. Všichni se mu budou přibližovat, ale vítězit bude pořád ten stejný," přemýšlí pilot Alpine.
"Příští rok tedy bude zajímavý, obzvlášť pro mladé jezdce, jak ovlivní budoucnost. Protože nikdo, žádný tým nemá záručeno, že se mu bude dařit," dodává Alonso, jenž se v polovině sezóny drží v šampionátu s 38 body na 11. pozici. Další může přidat již tento víkend, kdy se jede Velká cena Belgie. Hned po ní bez přestávky budou následovat závody v Holandsku a v Itálii.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.