Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko označil zprávy o snižování výkonu pohonné jednotky Hondy za totální nesmysly. Proč tedy proti Mercedesu na rovinkách opět začínají ztrácet?
Stříbrné šípy se v posledních závodech opět vzchopily, rakouský tým porazily a do letní přestávky jdou jako nejlepší tým letošního šampionátu. Objevily se zprávy o tom, že FIA pomocí technické směrnice uzavřela šedou zónu, kterou v oblasti motorů využívala Honda.
"Tohle je totální nesmysl. Nedošlo k žádným omezením ze strany FIA nebo Hondy. Nemuseli jsme tlumit výkon motoru. V Maďarsku jsme jezdili se stejným výkonem jako dříve," zlobí se Marko kvůli žvástům, které kolují v některých médiích.
"S Mercedesem to bylo jiné. Nenasadili novinky jen po stránce auta, ale i po stránce motoru. Proto jsou na rovinkách od Silverstone tak rychlí," vysvětluje odborný poradce Red Bullu zvrat v šampionátu.
Z 44bodového náskoku před Velkou cenou Británie se po Hungaroringu stalo 12bodové manko. Podle Marka největší vylepšení Mercedesu spočívá v "chladícím systému," díky němuž soupeř dokáže "odemknout více koní."
Jezdecká sestava - vystřídá Gasly Péreze?Dále se dotkl jezdecké sestavy Red Bullu pro příští rok. Udrží si své místo Sergio Pérez, jenž pořád na Maxe Verstappena ztrácí, nebo jej nahradí někdo jiný - například Pierre Gasly z dceřiné AlphaTauri?
"[Gasly] jezdí rozhodně svou nejsilnější sezónu. Je však velmi důležitý jako lídr týmu pro AlphaTauri. Z té se stal tým středu pole. Máme na Gaslyho služby opci do roku 2023, tu využijeme. Všechny ostatní povídačky jsou nesmyslné," odpovídá 78letý Rakušan, pravá ruka majitele Dietricha Mateschitze.
A jak se zdá, tak si tam svou sedačku udrží i Juki Cunoda: "Je mladý, má hodně z japonské mentality. Jenže dělá chyby, když jsou úplně zbytečné. Musí si uvědomit, že hlava neslouží jen pro nasazování přilby, ale i pro myšlení. Ale bude v pořádku, stále má čas."
Marko stále věří, že to Max Verstappen i přes výpadky v posledních dvou velkých cenách dotáhne k titulu, byť se Stříbrnými šípy čeká ještě tuhou bitvu: "Jsme silní na všech tratích, Hamilton je však extrémně silným soupeřem. A vypadá to, že s Mercedesem má tým, který v ničem nepolevuje."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.