Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko označil zprávy o snižování výkonu pohonné jednotky Hondy za totální nesmysly. Proč tedy proti Mercedesu na rovinkách opět začínají ztrácet?
Stříbrné šípy se v posledních závodech opět vzchopily, rakouský tým porazily a do letní přestávky jdou jako nejlepší tým letošního šampionátu. Objevily se zprávy o tom, že FIA pomocí technické směrnice uzavřela šedou zónu, kterou v oblasti motorů využívala Honda.
"Tohle je totální nesmysl. Nedošlo k žádným omezením ze strany FIA nebo Hondy. Nemuseli jsme tlumit výkon motoru. V Maďarsku jsme jezdili se stejným výkonem jako dříve," zlobí se Marko kvůli žvástům, které kolují v některých médiích.
"S Mercedesem to bylo jiné. Nenasadili novinky jen po stránce auta, ale i po stránce motoru. Proto jsou na rovinkách od Silverstone tak rychlí," vysvětluje odborný poradce Red Bullu zvrat v šampionátu.
Z 44bodového náskoku před Velkou cenou Británie se po Hungaroringu stalo 12bodové manko. Podle Marka největší vylepšení Mercedesu spočívá v "chladícím systému," díky němuž soupeř dokáže "odemknout více koní."
Jezdecká sestava - vystřídá Gasly Péreze?Dále se dotkl jezdecké sestavy Red Bullu pro příští rok. Udrží si své místo Sergio Pérez, jenž pořád na Maxe Verstappena ztrácí, nebo jej nahradí někdo jiný - například Pierre Gasly z dceřiné AlphaTauri?
"[Gasly] jezdí rozhodně svou nejsilnější sezónu. Je však velmi důležitý jako lídr týmu pro AlphaTauri. Z té se stal tým středu pole. Máme na Gaslyho služby opci do roku 2023, tu využijeme. Všechny ostatní povídačky jsou nesmyslné," odpovídá 78letý Rakušan, pravá ruka majitele Dietricha Mateschitze.
A jak se zdá, tak si tam svou sedačku udrží i Juki Cunoda: "Je mladý, má hodně z japonské mentality. Jenže dělá chyby, když jsou úplně zbytečné. Musí si uvědomit, že hlava neslouží jen pro nasazování přilby, ale i pro myšlení. Ale bude v pořádku, stále má čas."
Marko stále věří, že to Max Verstappen i přes výpadky v posledních dvou velkých cenách dotáhne k titulu, byť se Stříbrnými šípy čeká ještě tuhou bitvu: "Jsme silní na všech tratích, Hamilton je však extrémně silným soupeřem. A vypadá to, že s Mercedesem má tým, který v ničem nepolevuje."
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.