Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko označil zprávy o snižování výkonu pohonné jednotky Hondy za totální nesmysly. Proč tedy proti Mercedesu na rovinkách opět začínají ztrácet?
Stříbrné šípy se v posledních závodech opět vzchopily, rakouský tým porazily a do letní přestávky jdou jako nejlepší tým letošního šampionátu. Objevily se zprávy o tom, že FIA pomocí technické směrnice uzavřela šedou zónu, kterou v oblasti motorů využívala Honda.
"Tohle je totální nesmysl. Nedošlo k žádným omezením ze strany FIA nebo Hondy. Nemuseli jsme tlumit výkon motoru. V Maďarsku jsme jezdili se stejným výkonem jako dříve," zlobí se Marko kvůli žvástům, které kolují v některých médiích.
"S Mercedesem to bylo jiné. Nenasadili novinky jen po stránce auta, ale i po stránce motoru. Proto jsou na rovinkách od Silverstone tak rychlí," vysvětluje odborný poradce Red Bullu zvrat v šampionátu.
Z 44bodového náskoku před Velkou cenou Británie se po Hungaroringu stalo 12bodové manko. Podle Marka největší vylepšení Mercedesu spočívá v "chladícím systému," díky němuž soupeř dokáže "odemknout více koní."
Jezdecká sestava - vystřídá Gasly Péreze?Dále se dotkl jezdecké sestavy Red Bullu pro příští rok. Udrží si své místo Sergio Pérez, jenž pořád na Maxe Verstappena ztrácí, nebo jej nahradí někdo jiný - například Pierre Gasly z dceřiné AlphaTauri?
"[Gasly] jezdí rozhodně svou nejsilnější sezónu. Je však velmi důležitý jako lídr týmu pro AlphaTauri. Z té se stal tým středu pole. Máme na Gaslyho služby opci do roku 2023, tu využijeme. Všechny ostatní povídačky jsou nesmyslné," odpovídá 78letý Rakušan, pravá ruka majitele Dietricha Mateschitze.
A jak se zdá, tak si tam svou sedačku udrží i Juki Cunoda: "Je mladý, má hodně z japonské mentality. Jenže dělá chyby, když jsou úplně zbytečné. Musí si uvědomit, že hlava neslouží jen pro nasazování přilby, ale i pro myšlení. Ale bude v pořádku, stále má čas."
Marko stále věří, že to Max Verstappen i přes výpadky v posledních dvou velkých cenách dotáhne k titulu, byť se Stříbrnými šípy čeká ještě tuhou bitvu: "Jsme silní na všech tratích, Hamilton je však extrémně silným soupeřem. A vypadá to, že s Mercedesem má tým, který v ničem nepolevuje."
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.