Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko označil zprávy o snižování výkonu pohonné jednotky Hondy za totální nesmysly. Proč tedy proti Mercedesu na rovinkách opět začínají ztrácet?
Stříbrné šípy se v posledních závodech opět vzchopily, rakouský tým porazily a do letní přestávky jdou jako nejlepší tým letošního šampionátu. Objevily se zprávy o tom, že FIA pomocí technické směrnice uzavřela šedou zónu, kterou v oblasti motorů využívala Honda.
"Tohle je totální nesmysl. Nedošlo k žádným omezením ze strany FIA nebo Hondy. Nemuseli jsme tlumit výkon motoru. V Maďarsku jsme jezdili se stejným výkonem jako dříve," zlobí se Marko kvůli žvástům, které kolují v některých médiích.
"S Mercedesem to bylo jiné. Nenasadili novinky jen po stránce auta, ale i po stránce motoru. Proto jsou na rovinkách od Silverstone tak rychlí," vysvětluje odborný poradce Red Bullu zvrat v šampionátu.
Z 44bodového náskoku před Velkou cenou Británie se po Hungaroringu stalo 12bodové manko. Podle Marka největší vylepšení Mercedesu spočívá v "chladícím systému," díky němuž soupeř dokáže "odemknout více koní."
Jezdecká sestava - vystřídá Gasly Péreze?Dále se dotkl jezdecké sestavy Red Bullu pro příští rok. Udrží si své místo Sergio Pérez, jenž pořád na Maxe Verstappena ztrácí, nebo jej nahradí někdo jiný - například Pierre Gasly z dceřiné AlphaTauri?
"[Gasly] jezdí rozhodně svou nejsilnější sezónu. Je však velmi důležitý jako lídr týmu pro AlphaTauri. Z té se stal tým středu pole. Máme na Gaslyho služby opci do roku 2023, tu využijeme. Všechny ostatní povídačky jsou nesmyslné," odpovídá 78letý Rakušan, pravá ruka majitele Dietricha Mateschitze.
A jak se zdá, tak si tam svou sedačku udrží i Juki Cunoda: "Je mladý, má hodně z japonské mentality. Jenže dělá chyby, když jsou úplně zbytečné. Musí si uvědomit, že hlava neslouží jen pro nasazování přilby, ale i pro myšlení. Ale bude v pořádku, stále má čas."
Marko stále věří, že to Max Verstappen i přes výpadky v posledních dvou velkých cenách dotáhne k titulu, byť se Stříbrnými šípy čeká ještě tuhou bitvu: "Jsme silní na všech tratích, Hamilton je však extrémně silným soupeřem. A vypadá to, že s Mercedesem má tým, který v ničem nepolevuje."
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.