Ferrari vstoupilo do letošní sezony s částečně obměněnou jezdeckou sestavou. Po boku Charlesa Leclerca se objevil Carlos Sainz, který se v Maranellu dokázal velmi dobře zabydlet.
Tento fakt nejlíp dokládá pohled na průběžnou tabulku jezdeckého šampionátu, v ní je Sainz šestý s tříbodovým náskokem na Leclerca. Při srovnání s loňskou mizérií Sebastiana Vettela je tak na první pohled patrné, že Scuderia disponuje o poznání vyrovnanějším jezdeckým tandemem.
Potvrzuje to i šéf týmu Mattia Binotto, který si dokonce myslí, že nyní mají v Maranellu nejlepší jezdeckou sestavu napříč celým startovním roštem. „Jsem velmi spokojený. Těch důvodů je několik, hlavně si myslím, že máme nejlepší jezdeckou sestavu v poli. Oba kluci na sebe vzájemně tlačí, což je motivuje k lepším výkonům."
Ferrari letos získalo dvě pole position, o obě se přitom postaral Charles Leclerc. Poprvé v Monaku, kde se ale nakonec závod musel bez Monačana obejít a podruhé v Baku. Největší šanci na vítězství měl Leclerc v Silverstone, kde ještě tři kola před koncem vedl. v úplném závěru jej však předčil Hamilton. To Sainz vystoupal na bednu v Monaku a také na Hungaroringu, byť v tomto případě dodatečně po diskvalifikaci Sebastiana Vettela.
„Měli jsme velkou šanci, abychom vyhráli v Monaku, ale to nám bohužel nevyšlo. Totéž platí o Silverstone. Carlos se v týmu velmi dobře adaptoval. je pro Charlese laťkou, takže se vzájemně zlepšují. Při pohledu na Pohár konstruktérů je evidentní, jak důležité je mít dva vyrovnané jezdce. Jsem si jistý, že tihle dva chlapci pro nás v budoucnu získají velké úspěchy," dodává boss Scuderie.
Je však otázkou, zda k tomu dojde v éře Matii Binotta. Zákulisní zdroje hovoří o tom, že současné vedení Scuderie má příští rok poslední možnost k tomu, aby (konečně) postavilo nejlepší vůz v poli. Bez něj se totiž neobejdou ani ti nejlepší piloti. Pokud se to Binottovi a spol. nepodaří, dají se čekat velké změny.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.