Jak naznačují diskuzní fóra na mnoha stránkách věnovaných F1, závěr kvalifikace v Maďarsku opět vyvolal debaty, navíc publikum přímo na Hungaroringu vyprovodilo obhájce titulu silným bučením.
Závěrečné dvě minuty v poslední kvalifikační pasáži, až na Vettela jsou na trati prakticky všichni piloti, na chvostu čtveřice v pořadí Bottas, Hamilton, Verstappen a Pérez. Lewis už v boxech jede jak babka na nákup, jeho out-lap je rovněž plný střídání rychlostí. Je zjevné, že se snaží znemožnit dvojici Red Bullů nájezd do posledního rychlého kola naděje.
Nakonec se mu to povedlo jen napůl - Verstappen ještě nájezd zvládl, ale Pérez nikoli a pak jen mohl dát průchod své roztrpčenosti. Ačkoliv se Max dokázal mírně zlepšit, nebyl jeho výsledek takový, aby ohrozil Mercedesy v první řadě. Christian Horner byl v nadále vyhroceném vztahu mezi zástupci třícípé hvězdy a nápojových býků dotázán, zda podle něj šlo o odvetu za kroky, které Red Bull před Maďarskem proti Hamiltonovi podnikl.
"Lewis má zajeté extrémně dobré kolo a pak si svou pozici jistí horem dolem a evidentně našim vozům nechce umožnit jízdu po volné trati. Má ovšem právo něco podobného udělat. Má svou pozici na trati, my s tím nemáme žádný problém. Teď už to je o zítřku," vysvětlil Horner a pochopitelně musel zodpovědět i otázku, jak by se v podobné situaci zachoval jeho tým: "Myslím, že my jsme se mnohem více soustředili na přípravu našich pneumatik, protože jak je vidět, on se ani zdaleka nepřiblížil svému nejlepšímu času. Zjevně se zajímal víc o to, co se děje za ním. Ale to patří k věci," zněla vyhýbavá odpověď.
Nejvíc byl naštvaný Sergio Pérez, jemuž se v Maďarsku dlouhodobě nedaří. I on byl dotazován serverem Sky Sports, jak se na celou záležitost dívá. Mexičan se domníval, že času na to, aby mohl zajet ještě jedno rychlé kolo, bylo mnohem více, alespoň tak to podle týmu vypadalo. "Bohužel všechno bylo jinak a to znamenalo, že jsem v podstatě ztratil svůj poslední pokus. Myslím, že potenciál v autě byl. Provedli jsme nějaké úpravy a Hungaroring je okruh, že pokud najedete do první zatáčky správně, ušetříte hodně času, protože to je zatáčková trať. Takže to je velká škoda. Nakonec i přesto máme zítra dobrou výchozí pozici. Ale věděli jsme, že Mercedes bude hodně dobrý. Upřímně doufám, že zítra na ně budeme moci vyvinout maximální tlak."
Hamilton se brání
Hamilton pochopitelně na Hornerovo vyjádření zareagoval. Když mu moderátor Motorsport.com sdělil názor šéfa Red Bullu a přečetl twitter bývalého pilota F1 Romaina Grosjeana "... pokud to bylo úmyslné, pak to není nic hezkého...", vysvětlil svůj postoj: "Myslím, že pokud řekne něco takového (myšleno Grosjean), je hloupý člověk. Všichni jsme jeli pomalu - sledoval je vůbec? Nerozumím. Měl jsem zrychlit a nalepit se na Valtteriho? Tím chci říci, že všichni okolo jeli pomalu a ve skutečnosti vše probíhalo jako v ostatních podobných případech. Samozřejmě, pokaždé, když vyjíždíme z boxů, snažíme se připravit pneumatiky, tady jsme je chtěli nechat chladnější, protože tu je takové vedro. Nebyla to žádná taktická hra, jak se domnívá Horner. To nemám zapotřebí. Vím, co v autě provádím, aby bylo dost rychlé, nemusím přidávat taktiku. Takže ti, kteří celou věc komentují negativně, evidentně toho moc nevědí o práci, kterou děláme, což je pravděpodobně důvod, proč tu ani nejezdí.
Z boxů jsme vyjeli jako jedna z posledních aut. Věděl jsem, že když se dotáhnu na Valtteriho a kluky před ním, tak se na konci kola všichni dostaneme do chumlu, takže jsem si chtěl vytvořit co největší mezeru. A ještě bylo nutné na konci kola nechat určitou mezeru a počkat, až se pořádně rozjedou. Takže jsem se jenom snažil, abych měl pro svůj pokus dost místa před sebou. Ale v konečném důsledku si myslím, že se všichni chtěli co nejlépe vypořádat s pneumatikami, proto byli tak pomalí."
Nepovšimnut nezůstal ani fakt, že Hamiltonovo poslední rychlé kolo bylo o 2,335 pomalejší než jeho čas znamenající pro něj pole-position. I to dokázal Hamilton vysvětlit: "Hned na konci zahřívacího kola jsem nejspíš přišel o podstatnou část teploty ve všech pneumatikách. Takže ono kolo od samého počátku nebylo nijak excelentní. A ani se nezdálo, že by se věc v průběhu kola zlepšovala. Každopádně jsem opravdu vděčný, že tým odvedl tak tvrdou práci, abychom s naším vozem byli tam, kde po dnešku jsme."
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.