Jak naznačují diskuzní fóra na mnoha stránkách věnovaných F1, závěr kvalifikace v Maďarsku opět vyvolal debaty, navíc publikum přímo na Hungaroringu vyprovodilo obhájce titulu silným bučením.
Závěrečné dvě minuty v poslední kvalifikační pasáži, až na Vettela jsou na trati prakticky všichni piloti, na chvostu čtveřice v pořadí Bottas, Hamilton, Verstappen a Pérez. Lewis už v boxech jede jak babka na nákup, jeho out-lap je rovněž plný střídání rychlostí. Je zjevné, že se snaží znemožnit dvojici Red Bullů nájezd do posledního rychlého kola naděje.
Nakonec se mu to povedlo jen napůl - Verstappen ještě nájezd zvládl, ale Pérez nikoli a pak jen mohl dát průchod své roztrpčenosti. Ačkoliv se Max dokázal mírně zlepšit, nebyl jeho výsledek takový, aby ohrozil Mercedesy v první řadě. Christian Horner byl v nadále vyhroceném vztahu mezi zástupci třícípé hvězdy a nápojových býků dotázán, zda podle něj šlo o odvetu za kroky, které Red Bull před Maďarskem proti Hamiltonovi podnikl.
"Lewis má zajeté extrémně dobré kolo a pak si svou pozici jistí horem dolem a evidentně našim vozům nechce umožnit jízdu po volné trati. Má ovšem právo něco podobného udělat. Má svou pozici na trati, my s tím nemáme žádný problém. Teď už to je o zítřku," vysvětlil Horner a pochopitelně musel zodpovědět i otázku, jak by se v podobné situaci zachoval jeho tým: "Myslím, že my jsme se mnohem více soustředili na přípravu našich pneumatik, protože jak je vidět, on se ani zdaleka nepřiblížil svému nejlepšímu času. Zjevně se zajímal víc o to, co se děje za ním. Ale to patří k věci," zněla vyhýbavá odpověď.
Nejvíc byl naštvaný Sergio Pérez, jemuž se v Maďarsku dlouhodobě nedaří. I on byl dotazován serverem Sky Sports, jak se na celou záležitost dívá. Mexičan se domníval, že času na to, aby mohl zajet ještě jedno rychlé kolo, bylo mnohem více, alespoň tak to podle týmu vypadalo. "Bohužel všechno bylo jinak a to znamenalo, že jsem v podstatě ztratil svůj poslední pokus. Myslím, že potenciál v autě byl. Provedli jsme nějaké úpravy a Hungaroring je okruh, že pokud najedete do první zatáčky správně, ušetříte hodně času, protože to je zatáčková trať. Takže to je velká škoda. Nakonec i přesto máme zítra dobrou výchozí pozici. Ale věděli jsme, že Mercedes bude hodně dobrý. Upřímně doufám, že zítra na ně budeme moci vyvinout maximální tlak."
Hamilton se brání
Hamilton pochopitelně na Hornerovo vyjádření zareagoval. Když mu moderátor Motorsport.com sdělil názor šéfa Red Bullu a přečetl twitter bývalého pilota F1 Romaina Grosjeana "... pokud to bylo úmyslné, pak to není nic hezkého...", vysvětlil svůj postoj: "Myslím, že pokud řekne něco takového (myšleno Grosjean), je hloupý člověk. Všichni jsme jeli pomalu - sledoval je vůbec? Nerozumím. Měl jsem zrychlit a nalepit se na Valtteriho? Tím chci říci, že všichni okolo jeli pomalu a ve skutečnosti vše probíhalo jako v ostatních podobných případech. Samozřejmě, pokaždé, když vyjíždíme z boxů, snažíme se připravit pneumatiky, tady jsme je chtěli nechat chladnější, protože tu je takové vedro. Nebyla to žádná taktická hra, jak se domnívá Horner. To nemám zapotřebí. Vím, co v autě provádím, aby bylo dost rychlé, nemusím přidávat taktiku. Takže ti, kteří celou věc komentují negativně, evidentně toho moc nevědí o práci, kterou děláme, což je pravděpodobně důvod, proč tu ani nejezdí.
Z boxů jsme vyjeli jako jedna z posledních aut. Věděl jsem, že když se dotáhnu na Valtteriho a kluky před ním, tak se na konci kola všichni dostaneme do chumlu, takže jsem si chtěl vytvořit co největší mezeru. A ještě bylo nutné na konci kola nechat určitou mezeru a počkat, až se pořádně rozjedou. Takže jsem se jenom snažil, abych měl pro svůj pokus dost místa před sebou. Ale v konečném důsledku si myslím, že se všichni chtěli co nejlépe vypořádat s pneumatikami, proto byli tak pomalí."
Nepovšimnut nezůstal ani fakt, že Hamiltonovo poslední rychlé kolo bylo o 2,335 pomalejší než jeho čas znamenající pro něj pole-position. I to dokázal Hamilton vysvětlit: "Hned na konci zahřívacího kola jsem nejspíš přišel o podstatnou část teploty ve všech pneumatikách. Takže ono kolo od samého počátku nebylo nijak excelentní. A ani se nezdálo, že by se věc v průběhu kola zlepšovala. Každopádně jsem opravdu vděčný, že tým odvedl tak tvrdou práci, abychom s naším vozem byli tam, kde po dnešku jsme."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.