Jak naznačují diskuzní fóra na mnoha stránkách věnovaných F1, závěr kvalifikace v Maďarsku opět vyvolal debaty, navíc publikum přímo na Hungaroringu vyprovodilo obhájce titulu silným bučením.
Závěrečné dvě minuty v poslední kvalifikační pasáži, až na Vettela jsou na trati prakticky všichni piloti, na chvostu čtveřice v pořadí Bottas, Hamilton, Verstappen a Pérez. Lewis už v boxech jede jak babka na nákup, jeho out-lap je rovněž plný střídání rychlostí. Je zjevné, že se snaží znemožnit dvojici Red Bullů nájezd do posledního rychlého kola naděje.
Nakonec se mu to povedlo jen napůl - Verstappen ještě nájezd zvládl, ale Pérez nikoli a pak jen mohl dát průchod své roztrpčenosti. Ačkoliv se Max dokázal mírně zlepšit, nebyl jeho výsledek takový, aby ohrozil Mercedesy v první řadě. Christian Horner byl v nadále vyhroceném vztahu mezi zástupci třícípé hvězdy a nápojových býků dotázán, zda podle něj šlo o odvetu za kroky, které Red Bull před Maďarskem proti Hamiltonovi podnikl.
"Lewis má zajeté extrémně dobré kolo a pak si svou pozici jistí horem dolem a evidentně našim vozům nechce umožnit jízdu po volné trati. Má ovšem právo něco podobného udělat. Má svou pozici na trati, my s tím nemáme žádný problém. Teď už to je o zítřku," vysvětlil Horner a pochopitelně musel zodpovědět i otázku, jak by se v podobné situaci zachoval jeho tým: "Myslím, že my jsme se mnohem více soustředili na přípravu našich pneumatik, protože jak je vidět, on se ani zdaleka nepřiblížil svému nejlepšímu času. Zjevně se zajímal víc o to, co se děje za ním. Ale to patří k věci," zněla vyhýbavá odpověď.
Nejvíc byl naštvaný Sergio Pérez, jemuž se v Maďarsku dlouhodobě nedaří. I on byl dotazován serverem Sky Sports, jak se na celou záležitost dívá. Mexičan se domníval, že času na to, aby mohl zajet ještě jedno rychlé kolo, bylo mnohem více, alespoň tak to podle týmu vypadalo. "Bohužel všechno bylo jinak a to znamenalo, že jsem v podstatě ztratil svůj poslední pokus. Myslím, že potenciál v autě byl. Provedli jsme nějaké úpravy a Hungaroring je okruh, že pokud najedete do první zatáčky správně, ušetříte hodně času, protože to je zatáčková trať. Takže to je velká škoda. Nakonec i přesto máme zítra dobrou výchozí pozici. Ale věděli jsme, že Mercedes bude hodně dobrý. Upřímně doufám, že zítra na ně budeme moci vyvinout maximální tlak."
Hamilton se brání
Hamilton pochopitelně na Hornerovo vyjádření zareagoval. Když mu moderátor Motorsport.com sdělil názor šéfa Red Bullu a přečetl twitter bývalého pilota F1 Romaina Grosjeana "... pokud to bylo úmyslné, pak to není nic hezkého...", vysvětlil svůj postoj: "Myslím, že pokud řekne něco takového (myšleno Grosjean), je hloupý člověk. Všichni jsme jeli pomalu - sledoval je vůbec? Nerozumím. Měl jsem zrychlit a nalepit se na Valtteriho? Tím chci říci, že všichni okolo jeli pomalu a ve skutečnosti vše probíhalo jako v ostatních podobných případech. Samozřejmě, pokaždé, když vyjíždíme z boxů, snažíme se připravit pneumatiky, tady jsme je chtěli nechat chladnější, protože tu je takové vedro. Nebyla to žádná taktická hra, jak se domnívá Horner. To nemám zapotřebí. Vím, co v autě provádím, aby bylo dost rychlé, nemusím přidávat taktiku. Takže ti, kteří celou věc komentují negativně, evidentně toho moc nevědí o práci, kterou děláme, což je pravděpodobně důvod, proč tu ani nejezdí.
Z boxů jsme vyjeli jako jedna z posledních aut. Věděl jsem, že když se dotáhnu na Valtteriho a kluky před ním, tak se na konci kola všichni dostaneme do chumlu, takže jsem si chtěl vytvořit co největší mezeru. A ještě bylo nutné na konci kola nechat určitou mezeru a počkat, až se pořádně rozjedou. Takže jsem se jenom snažil, abych měl pro svůj pokus dost místa před sebou. Ale v konečném důsledku si myslím, že se všichni chtěli co nejlépe vypořádat s pneumatikami, proto byli tak pomalí."
Nepovšimnut nezůstal ani fakt, že Hamiltonovo poslední rychlé kolo bylo o 2,335 pomalejší než jeho čas znamenající pro něj pole-position. I to dokázal Hamilton vysvětlit: "Hned na konci zahřívacího kola jsem nejspíš přišel o podstatnou část teploty ve všech pneumatikách. Takže ono kolo od samého počátku nebylo nijak excelentní. A ani se nezdálo, že by se věc v průběhu kola zlepšovala. Každopádně jsem opravdu vděčný, že tým odvedl tak tvrdou práci, abychom s naším vozem byli tam, kde po dnešku jsme."
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.