Ve druhém tréninku se nejlépe dařilo Mercedesům. Verstappen se sice snažil, ale tempu Stříbrných šípů nestačil.
Druhý trénink přinesl slunečné a teplé počasí. Měřený čas si jako první připsal Charles Leclerc, který se před víkendem nechal slyšet, že Hungaroring nepatří mezi jeho oblíbené tratě. Do vedení se však brzy dostali ti, od kterých se to očekávalo. Tedy Mercedesy a Red Bully.
Nejlépe na tom byl Bottas s náskokem dvou desetin na Verstappena. Ve středu pole se mezitím věnovali někteří piloti jízdě na středních pneumatikách, jiní měli nazutou tvrdou směs. Takto měli svůj program rozdělený například jezdci Ferrari.
Slušná kola předváděli Alonso, Ocon i Gasly. Všichni tito piloti se průběžně nacházeli v první desítce. Naopak nenápadně začal McLaren. Nicméně britská stáj nečeká v Maďarsku zázraky.
Front wings need hydration too! 🥤#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/kizKS7QqCH
— Formula 1 (@F1) July 30, 2021Kvalifikační simulace započal Russell, který se dostal na devátou příčku. Následoval Vettel, jenž se vyšvihnul na druhou pozici. Pilot Aston Martinu zaznamenal úvodní dva nejrychlejší sektory, v tom třetím však ztratil. Smůlu měl Cunoda, mladý Japonec v prvním tréninku boural, během toho druhého se na trať v úvodních třiceti minutách nedostal.
První příčka patřila po pokusech na nejrychlejším obutí Bottasovi, druhý byl Hamilton a třetí se ztrátou dvou desetin Verstappen. Skvěle se prezentoval také čtvrtý Ocon. Mezi nejlepšími deseti byli rovněž oba vozy Aston Martinu nebo Gasly. Kdežto Ferrari se trápilo, jedenácté a dvanácté místo mají v Maranellu k ideálu daleko.
V závěru tréninku se k jednomu měřenému kolu dostal i Cunoda. Nehledě na to má ale pilot AlphaTauri po dnešku o čem přemýšlet. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.