Ve druhém tréninku se nejlépe dařilo Mercedesům. Verstappen se sice snažil, ale tempu Stříbrných šípů nestačil.
Druhý trénink přinesl slunečné a teplé počasí. Měřený čas si jako první připsal Charles Leclerc, který se před víkendem nechal slyšet, že Hungaroring nepatří mezi jeho oblíbené tratě. Do vedení se však brzy dostali ti, od kterých se to očekávalo. Tedy Mercedesy a Red Bully.
Nejlépe na tom byl Bottas s náskokem dvou desetin na Verstappena. Ve středu pole se mezitím věnovali někteří piloti jízdě na středních pneumatikách, jiní měli nazutou tvrdou směs. Takto měli svůj program rozdělený například jezdci Ferrari.
Slušná kola předváděli Alonso, Ocon i Gasly. Všichni tito piloti se průběžně nacházeli v první desítce. Naopak nenápadně začal McLaren. Nicméně britská stáj nečeká v Maďarsku zázraky.
Front wings need hydration too! 🥤#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/kizKS7QqCH
— Formula 1 (@F1) July 30, 2021Kvalifikační simulace započal Russell, který se dostal na devátou příčku. Následoval Vettel, jenž se vyšvihnul na druhou pozici. Pilot Aston Martinu zaznamenal úvodní dva nejrychlejší sektory, v tom třetím však ztratil. Smůlu měl Cunoda, mladý Japonec v prvním tréninku boural, během toho druhého se na trať v úvodních třiceti minutách nedostal.
První příčka patřila po pokusech na nejrychlejším obutí Bottasovi, druhý byl Hamilton a třetí se ztrátou dvou desetin Verstappen. Skvěle se prezentoval také čtvrtý Ocon. Mezi nejlepšími deseti byli rovněž oba vozy Aston Martinu nebo Gasly. Kdežto Ferrari se trápilo, jedenácté a dvanácté místo mají v Maranellu k ideálu daleko.
V závěru tréninku se k jednomu měřenému kolu dostal i Cunoda. Nehledě na to má ale pilot AlphaTauri po dnešku o čem přemýšlet. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.