Ve druhém tréninku se nejlépe dařilo Mercedesům. Verstappen se sice snažil, ale tempu Stříbrných šípů nestačil.
Druhý trénink přinesl slunečné a teplé počasí. Měřený čas si jako první připsal Charles Leclerc, který se před víkendem nechal slyšet, že Hungaroring nepatří mezi jeho oblíbené tratě. Do vedení se však brzy dostali ti, od kterých se to očekávalo. Tedy Mercedesy a Red Bully.
Nejlépe na tom byl Bottas s náskokem dvou desetin na Verstappena. Ve středu pole se mezitím věnovali někteří piloti jízdě na středních pneumatikách, jiní měli nazutou tvrdou směs. Takto měli svůj program rozdělený například jezdci Ferrari.
Slušná kola předváděli Alonso, Ocon i Gasly. Všichni tito piloti se průběžně nacházeli v první desítce. Naopak nenápadně začal McLaren. Nicméně britská stáj nečeká v Maďarsku zázraky.
Front wings need hydration too! 🥤#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/kizKS7QqCH
— Formula 1 (@F1) July 30, 2021Kvalifikační simulace započal Russell, který se dostal na devátou příčku. Následoval Vettel, jenž se vyšvihnul na druhou pozici. Pilot Aston Martinu zaznamenal úvodní dva nejrychlejší sektory, v tom třetím však ztratil. Smůlu měl Cunoda, mladý Japonec v prvním tréninku boural, během toho druhého se na trať v úvodních třiceti minutách nedostal.
První příčka patřila po pokusech na nejrychlejším obutí Bottasovi, druhý byl Hamilton a třetí se ztrátou dvou desetin Verstappen. Skvěle se prezentoval také čtvrtý Ocon. Mezi nejlepšími deseti byli rovněž oba vozy Aston Martinu nebo Gasly. Kdežto Ferrari se trápilo, jedenácté a dvanácté místo mají v Maranellu k ideálu daleko.
V závěru tréninku se k jednomu měřenému kolu dostal i Cunoda. Nehledě na to má ale pilot AlphaTauri po dnešku o čem přemýšlet. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.