Souboj mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem má grády, užívat si jej musí snad všichni. Výjimkou není v tomto ohledu ani Nico Rosberg.
Mistr světa z roku 2016 označuje nynější epický duel za souboj generací. Na jedné straně Lewis Hamilton, který je dost možná nejlepším jezdcem současnosti, na té druhé Max Verstappen, lídr generace následující.
Rosbergovi připomíná tento duel jiné památné bitvy z let minulých. „Je to takový generační souboj. Na jedné straně máte nejlepšího jezdce současné generace a proti němu stojí nejlepší jezdec budoucí generace. Užívám si to, připomíná to bitvy mezi Sennou a Schumacherem nebo Schumacherem a Alonsem," líčí Nico.
K tak intenzivní řeži logicky patří i kontroverze. Ta posledně (doposud největší) napsala svůj příběh v uplynulé GP Velké Británie. Na okruhu v Silverstone oba ctižádostiví piloti hned v prvním kole kolidovali. Výsledek? Verstappen havaroval a odstoupil, Hamilton i přes časovou penalizaci čítající deset vteřin závod vyhrál. Brit díky tomu značně zredukoval svou ztrátu v jezdeckém šampionátu.
„Všechny zatáčky po startu byly těsné. Byl to férový souboj, jen v jednom momentu to přehnali a dotkli se. Bylo to kousek za hranou. Jasně, vždycky můžete přičíst tomu či onomu větší díl viny, ale za mě šlo o závodní incident," nechal se slyšet bývalý pilot Mercedesu.
Nyní čeká kolotoč Formule 1 závod v Maďarsku. Poslední klání před letní přestávkou. Hungaroringu se mimo jiné přezdívá Monako bez svodidel. Všeobecně se předpokládá, že Red Bull bude mít mírně navrch, protože tato trať mu seděla i v době, kdy s Mercedesem neměl auto na stejné úrovni. Rosberg však očekává vyrovnanou bitvu.
„Trať v Maďarsku je podobná Monaku. Z logiky věci byste si proto vsadili na Red Bull. Ale zároveň jde o trať, která patří k Lewisovým nejoblíbenějším. Jde o jeho doménu, podobně jako Montreal nebo Silverstone, takže uvidíme."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.