Stoffel Vandoorne patřil svého času k velkým talentům Formule 1. Když v roce 2016 zaskakoval za zraněného Fernanda Alonsa a hned při své premiéře získal mistrovský bod, byla mu v královně motorsportu prorokována velká budoucnost.
Jenže k té nakonec nikdy nedošlo. Belgičan sice dostal závodní sedačku pro sezony 2017 a 2018, jeho výsledky však dobré nebyly. Objektivně řečeno se po boku Fernanda Alonsa trápil. Výrazně. Po dvou letech pak dal Wokingu sbohem.
Nutno však podotknout, že Vandoorne nenačasoval svůj příchod do McLarenu ideálně. Tradiční stáj se toho času trápila s nespolehlivou a slabou pohonnou jednotkou. Po Stoffelově odchodu došlo k restrukturalizaci týmu. Nabízí se proto otázka, jestli by se nynější pilot Formule E prosadil v konkurenceschopnějším monopostu.
„Jsem rád zejména za to, že jsem se do F1 vůbec dostal. Už to pro mě hodně znamená. McLaren mou kariéru podporoval velmi dlouho, dost možná bych bez jejich podpory tak daleko nedošel. Nakonec mi dali příležitost i na samotném vrcholu pyramidy, ale je pravda, že co se týče načasování, bylo to dost možná nejhorší období McLarenu v historii. Tým se trápil ve strukturální oblasti i v oblasti konkurenceschopnosti vozu," vzpomíná Belgičan.
Po konci u McLarenu zamířil Vandoorne k Mercedesu kde vykonává roli vývojového pilota stáje Formule 1, ale především se soustředí na Formuli E, kde hájí barvy továrního týmu. Právě v tomto šampionátu také vidí svou další budoucnost
„Popravdě jsem spokojený ve Formuli E. Tady taky vidím svou další budoucnost. Užívám si, že jsem zapojený do obou programů, jak do Formule 1, tak i do Formule E. To je fajn pocit, oběma divizím tak můžu přinést nějaké zkušenosti," uzavírá.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.