Stoffel Vandoorne patřil svého času k velkým talentům Formule 1. Když v roce 2016 zaskakoval za zraněného Fernanda Alonsa a hned při své premiéře získal mistrovský bod, byla mu v královně motorsportu prorokována velká budoucnost.
Jenže k té nakonec nikdy nedošlo. Belgičan sice dostal závodní sedačku pro sezony 2017 a 2018, jeho výsledky však dobré nebyly. Objektivně řečeno se po boku Fernanda Alonsa trápil. Výrazně. Po dvou letech pak dal Wokingu sbohem.
Nutno však podotknout, že Vandoorne nenačasoval svůj příchod do McLarenu ideálně. Tradiční stáj se toho času trápila s nespolehlivou a slabou pohonnou jednotkou. Po Stoffelově odchodu došlo k restrukturalizaci týmu. Nabízí se proto otázka, jestli by se nynější pilot Formule E prosadil v konkurenceschopnějším monopostu.
„Jsem rád zejména za to, že jsem se do F1 vůbec dostal. Už to pro mě hodně znamená. McLaren mou kariéru podporoval velmi dlouho, dost možná bych bez jejich podpory tak daleko nedošel. Nakonec mi dali příležitost i na samotném vrcholu pyramidy, ale je pravda, že co se týče načasování, bylo to dost možná nejhorší období McLarenu v historii. Tým se trápil ve strukturální oblasti i v oblasti konkurenceschopnosti vozu," vzpomíná Belgičan.
Po konci u McLarenu zamířil Vandoorne k Mercedesu kde vykonává roli vývojového pilota stáje Formule 1, ale především se soustředí na Formuli E, kde hájí barvy továrního týmu. Právě v tomto šampionátu také vidí svou další budoucnost
„Popravdě jsem spokojený ve Formuli E. Tady taky vidím svou další budoucnost. Užívám si, že jsem zapojený do obou programů, jak do Formule 1, tak i do Formule E. To je fajn pocit, oběma divizím tak můžu přinést nějaké zkušenosti," uzavírá.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.