Sebastian Vettel se po přestupu z Ferrari k novému zaměstnavateli rozjížděl pomalu, nyní s ním ale už je majitel Aston Martinu Lawrence Stroll spokojený. Starosti si nedělá ani o výkonnost svého syna Lance, jenž bodově stále zaostává.
Kanadský miliardář se nikterak netají tím, že přetažení posily z Maranella jej stálo spoustu peněz. Seb se rozjížděl pomalu, v prvních čtyřech závodech navzdory vysokým očekáváním týmu bojujícího loni o třetí pozici mezi konstruktéry ani nebodoval - skončil v nich nejlépe třináctý.
V Monaku se ale konečně prosadil a dojel pátý, poté v Ázerbájdžánu dojel nečekaně dokonce na pódiu. V šampionátu mu po 10 podnicích nyní patří s 30 body 10. příčka. V Silverstone nicméně vyrobil další chybu, když se při souboji s Fernandem Alonsem roztočil a šachovnicovou vlajku neviděl.
"Jestli je naším nejdražším zaměstnancem? Ano. Jak hodnotím jeho dosavadní sezónu? Myslím, že odstartoval pomalu a v současnosti už je rychlý," odpovídá si na řečnické otázky Lawrence Stroll.
"Za pomalejší start můžou i potíže, jimž jsme čelili během testů, kdy jsme měli v první řadě velmi málo času. Myslím, že jsme měli k dispozici jen tři dny a on den a půl z těch tří dnů. S autem jsme měli celou řadu problémů, takže se toho moc nenajezdilo," vysvětluje dále.
"Takže ano, je nejdražší, podle mě však odvádí dobrou skvělou práci," vyjadřuje majitel Aston Martinu spokojenost se čtyřnásobným šampionem, jenž svými zkušenostmi vydatně pomáhá britskému týmu, který je mezi konstruktéry momentálně šestý. Na pátou AlphuTauri mu nicméně schází jediný bod.
Druhý pilot Lance Stroll za Vettelem zaostává - zatím nasbíral jen 18 bodů. Jeho otci to však starosti nedělá: "Myslím, že Lance odvádí výjimečnou práci. Ve svých teprve 22 letech díky své výkonnosti získal pole-position a několik pódií."
"Letos soupeří se Sebastianem. Myslím, že jsou možná i vyrovnaní, takže nemám žádné obavy nebo pocity, že Lance nemá dostatek výkonnosti. Jak vyrůstá, získá další zkušenosti. A s dalšími zkušenostmi se stane silnější, stejně jako kdokoliv ve věku Lance. Není výjimkou. Takže nemám absolutně žádné obavy," dodává majitel týmu a Lancův otec v jedné osobě.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.