Sebastian Vettel se po přestupu z Ferrari k novému zaměstnavateli rozjížděl pomalu, nyní s ním ale už je majitel Aston Martinu Lawrence Stroll spokojený. Starosti si nedělá ani o výkonnost svého syna Lance, jenž bodově stále zaostává.
Kanadský miliardář se nikterak netají tím, že přetažení posily z Maranella jej stálo spoustu peněz. Seb se rozjížděl pomalu, v prvních čtyřech závodech navzdory vysokým očekáváním týmu bojujícího loni o třetí pozici mezi konstruktéry ani nebodoval - skončil v nich nejlépe třináctý.
V Monaku se ale konečně prosadil a dojel pátý, poté v Ázerbájdžánu dojel nečekaně dokonce na pódiu. V šampionátu mu po 10 podnicích nyní patří s 30 body 10. příčka. V Silverstone nicméně vyrobil další chybu, když se při souboji s Fernandem Alonsem roztočil a šachovnicovou vlajku neviděl.
"Jestli je naším nejdražším zaměstnancem? Ano. Jak hodnotím jeho dosavadní sezónu? Myslím, že odstartoval pomalu a v současnosti už je rychlý," odpovídá si na řečnické otázky Lawrence Stroll.
"Za pomalejší start můžou i potíže, jimž jsme čelili během testů, kdy jsme měli v první řadě velmi málo času. Myslím, že jsme měli k dispozici jen tři dny a on den a půl z těch tří dnů. S autem jsme měli celou řadu problémů, takže se toho moc nenajezdilo," vysvětluje dále.
"Takže ano, je nejdražší, podle mě však odvádí dobrou skvělou práci," vyjadřuje majitel Aston Martinu spokojenost se čtyřnásobným šampionem, jenž svými zkušenostmi vydatně pomáhá britskému týmu, který je mezi konstruktéry momentálně šestý. Na pátou AlphuTauri mu nicméně schází jediný bod.
Druhý pilot Lance Stroll za Vettelem zaostává - zatím nasbíral jen 18 bodů. Jeho otci to však starosti nedělá: "Myslím, že Lance odvádí výjimečnou práci. Ve svých teprve 22 letech díky své výkonnosti získal pole-position a několik pódií."
"Letos soupeří se Sebastianem. Myslím, že jsou možná i vyrovnaní, takže nemám žádné obavy nebo pocity, že Lance nemá dostatek výkonnosti. Jak vyrůstá, získá další zkušenosti. A s dalšími zkušenostmi se stane silnější, stejně jako kdokoliv ve věku Lance. Není výjimkou. Takže nemám absolutně žádné obavy," dodává majitel týmu a Lancův otec v jedné osobě.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.