Sebastian Vettel se po přestupu z Ferrari k novému zaměstnavateli rozjížděl pomalu, nyní s ním ale už je majitel Aston Martinu Lawrence Stroll spokojený. Starosti si nedělá ani o výkonnost svého syna Lance, jenž bodově stále zaostává.
Kanadský miliardář se nikterak netají tím, že přetažení posily z Maranella jej stálo spoustu peněz. Seb se rozjížděl pomalu, v prvních čtyřech závodech navzdory vysokým očekáváním týmu bojujícího loni o třetí pozici mezi konstruktéry ani nebodoval - skončil v nich nejlépe třináctý.
V Monaku se ale konečně prosadil a dojel pátý, poté v Ázerbájdžánu dojel nečekaně dokonce na pódiu. V šampionátu mu po 10 podnicích nyní patří s 30 body 10. příčka. V Silverstone nicméně vyrobil další chybu, když se při souboji s Fernandem Alonsem roztočil a šachovnicovou vlajku neviděl.
"Jestli je naším nejdražším zaměstnancem? Ano. Jak hodnotím jeho dosavadní sezónu? Myslím, že odstartoval pomalu a v současnosti už je rychlý," odpovídá si na řečnické otázky Lawrence Stroll.
"Za pomalejší start můžou i potíže, jimž jsme čelili během testů, kdy jsme měli v první řadě velmi málo času. Myslím, že jsme měli k dispozici jen tři dny a on den a půl z těch tří dnů. S autem jsme měli celou řadu problémů, takže se toho moc nenajezdilo," vysvětluje dále.
"Takže ano, je nejdražší, podle mě však odvádí dobrou skvělou práci," vyjadřuje majitel Aston Martinu spokojenost se čtyřnásobným šampionem, jenž svými zkušenostmi vydatně pomáhá britskému týmu, který je mezi konstruktéry momentálně šestý. Na pátou AlphuTauri mu nicméně schází jediný bod.
Druhý pilot Lance Stroll za Vettelem zaostává - zatím nasbíral jen 18 bodů. Jeho otci to však starosti nedělá: "Myslím, že Lance odvádí výjimečnou práci. Ve svých teprve 22 letech díky své výkonnosti získal pole-position a několik pódií."
"Letos soupeří se Sebastianem. Myslím, že jsou možná i vyrovnaní, takže nemám žádné obavy nebo pocity, že Lance nemá dostatek výkonnosti. Jak vyrůstá, získá další zkušenosti. A s dalšími zkušenostmi se stane silnější, stejně jako kdokoliv ve věku Lance. Není výjimkou. Takže nemám absolutně žádné obavy," dodává majitel týmu a Lancův otec v jedné osobě.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.