Sebastian Vettel se po přestupu z Ferrari k novému zaměstnavateli rozjížděl pomalu, nyní s ním ale už je majitel Aston Martinu Lawrence Stroll spokojený. Starosti si nedělá ani o výkonnost svého syna Lance, jenž bodově stále zaostává.
Kanadský miliardář se nikterak netají tím, že přetažení posily z Maranella jej stálo spoustu peněz. Seb se rozjížděl pomalu, v prvních čtyřech závodech navzdory vysokým očekáváním týmu bojujícího loni o třetí pozici mezi konstruktéry ani nebodoval - skončil v nich nejlépe třináctý.
V Monaku se ale konečně prosadil a dojel pátý, poté v Ázerbájdžánu dojel nečekaně dokonce na pódiu. V šampionátu mu po 10 podnicích nyní patří s 30 body 10. příčka. V Silverstone nicméně vyrobil další chybu, když se při souboji s Fernandem Alonsem roztočil a šachovnicovou vlajku neviděl.
"Jestli je naším nejdražším zaměstnancem? Ano. Jak hodnotím jeho dosavadní sezónu? Myslím, že odstartoval pomalu a v současnosti už je rychlý," odpovídá si na řečnické otázky Lawrence Stroll.
"Za pomalejší start můžou i potíže, jimž jsme čelili během testů, kdy jsme měli v první řadě velmi málo času. Myslím, že jsme měli k dispozici jen tři dny a on den a půl z těch tří dnů. S autem jsme měli celou řadu problémů, takže se toho moc nenajezdilo," vysvětluje dále.
"Takže ano, je nejdražší, podle mě však odvádí dobrou skvělou práci," vyjadřuje majitel Aston Martinu spokojenost se čtyřnásobným šampionem, jenž svými zkušenostmi vydatně pomáhá britskému týmu, který je mezi konstruktéry momentálně šestý. Na pátou AlphuTauri mu nicméně schází jediný bod.
Druhý pilot Lance Stroll za Vettelem zaostává - zatím nasbíral jen 18 bodů. Jeho otci to však starosti nedělá: "Myslím, že Lance odvádí výjimečnou práci. Ve svých teprve 22 letech díky své výkonnosti získal pole-position a několik pódií."
"Letos soupeří se Sebastianem. Myslím, že jsou možná i vyrovnaní, takže nemám žádné obavy nebo pocity, že Lance nemá dostatek výkonnosti. Jak vyrůstá, získá další zkušenosti. A s dalšími zkušenostmi se stane silnější, stejně jako kdokoliv ve věku Lance. Není výjimkou. Takže nemám absolutně žádné obavy," dodává majitel týmu a Lancův otec v jedné osobě.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.