Sebastian Vettel se po přestupu z Ferrari k novému zaměstnavateli rozjížděl pomalu, nyní s ním ale už je majitel Aston Martinu Lawrence Stroll spokojený. Starosti si nedělá ani o výkonnost svého syna Lance, jenž bodově stále zaostává.
Kanadský miliardář se nikterak netají tím, že přetažení posily z Maranella jej stálo spoustu peněz. Seb se rozjížděl pomalu, v prvních čtyřech závodech navzdory vysokým očekáváním týmu bojujícího loni o třetí pozici mezi konstruktéry ani nebodoval - skončil v nich nejlépe třináctý.
V Monaku se ale konečně prosadil a dojel pátý, poté v Ázerbájdžánu dojel nečekaně dokonce na pódiu. V šampionátu mu po 10 podnicích nyní patří s 30 body 10. příčka. V Silverstone nicméně vyrobil další chybu, když se při souboji s Fernandem Alonsem roztočil a šachovnicovou vlajku neviděl.
"Jestli je naším nejdražším zaměstnancem? Ano. Jak hodnotím jeho dosavadní sezónu? Myslím, že odstartoval pomalu a v současnosti už je rychlý," odpovídá si na řečnické otázky Lawrence Stroll.
"Za pomalejší start můžou i potíže, jimž jsme čelili během testů, kdy jsme měli v první řadě velmi málo času. Myslím, že jsme měli k dispozici jen tři dny a on den a půl z těch tří dnů. S autem jsme měli celou řadu problémů, takže se toho moc nenajezdilo," vysvětluje dále.
"Takže ano, je nejdražší, podle mě však odvádí dobrou skvělou práci," vyjadřuje majitel Aston Martinu spokojenost se čtyřnásobným šampionem, jenž svými zkušenostmi vydatně pomáhá britskému týmu, který je mezi konstruktéry momentálně šestý. Na pátou AlphuTauri mu nicméně schází jediný bod.
Druhý pilot Lance Stroll za Vettelem zaostává - zatím nasbíral jen 18 bodů. Jeho otci to však starosti nedělá: "Myslím, že Lance odvádí výjimečnou práci. Ve svých teprve 22 letech díky své výkonnosti získal pole-position a několik pódií."
"Letos soupeří se Sebastianem. Myslím, že jsou možná i vyrovnaní, takže nemám žádné obavy nebo pocity, že Lance nemá dostatek výkonnosti. Jak vyrůstá, získá další zkušenosti. A s dalšími zkušenostmi se stane silnější, stejně jako kdokoliv ve věku Lance. Není výjimkou. Takže nemám absolutně žádné obavy," dodává majitel týmu a Lancův otec v jedné osobě.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.