Kolize v prvním kole britské Grand Prix, po níž vedoucí pilot průběžné klasifikace skončil v bariéře zatáčky Copse Corner, vzbudila značné emoce. Hamilton nakonec závod vyhrál, zatímco Verstappen putoval do nemocnice.
Na sociálních sítích se vedou výbušné debaty, názory vyslovily obě zúčastněné strany, přičemž Red Bull jménem dr. Helmuta Marka a šéfa závodního týmu Christiana Hornera byly vysloveně útočné a dokonce inklinující k invektivám. Mercedes a Hamilton se bránili, že si nejsou vědomi žádného prohřešku, přestože komisaři při přerušení závodu udělili britskému pilotovi trestných 10 vteřin.
Verstappen dokázal po nehodě vylézt z vozu sám, ale už na první pohled vypadal značně otřeseně, takže vzal zavděk pomocí traťových maršálů. Byl schopen dojít sám k sanitce, náznak jistých problémů s koordinací pohybů byl znát. První prohlídka vedla k závěru, že je nezbytná důkladná lékařská kontrola, proto bylo rozhodnuto o transportu do nemocnice.
"Po závěru traťových lékařů na Silverstone Circuit Medical Center byl Max převezen do místní nemocnice k dalším preventivním testům. Veškeré poznatky budou zveřejněny v pravou chvíli," uvádí se v oficiálním prohlášení týmu Red Bull.
Maxův otec, bývalý závodník Jos Verstappen k tomu dodává: "Max cítil určité závratě, teď ho čeká v nemocnici vyšetření na CT. Měl rovněž určitou bolest v rameni a celkově utrpěl několik pohmožděnin. Stojí to za ho**o..." prohlásil při rozhovoru se Ziggo Sport.
Reaction from @redbullracing boss Christian Horner, after Max Verstappen was forced to retire on lap one at Silverstone - following a collision with Lewis Hamilton#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/iEPNuqDsd0
— Formula 1 (@F1) July 18, 2021Rovněž podotkl, že se se svým synem podíval na záznam nehody: "S Maxem jsme si ten incident prohlédli, abychom přesně viděli, co se stalo. Max mi řekl: »Nechal jsem mu dostatek prostoru a už jsem byl polovinou vozu před ním. Prostě vrazil předním kolem do mého zadního kola. Je to jeho jasná chyba.« A za to dostane jen trest 10 vteřin, myslím, že to je směšné... Zvláště v takové zatáčce to není správné," pokračuje Jos Verstappen. Tesně před 23. hodinou poslali Verstapennové tweet z nemocnice, na němž sdělují, že po všech vyšetřeních je Max OK a děkuje za všechny přání a podporu.
Hamilton si chyby není vědomHamilton po oslavě vítězství na domácí půdě schytal pořádnou dávku útoků především ze strany Red Bullu. Na tiskové konferenci pilotů po závodě ještě před zveřejněním komentářů Maxe Verstappena a jeho otce na sociálních sítích prohlásil, že dle jeho názoru šlo o závodní incident a nemá potřebu se nijak omlouvat.
"Záběry jsem detailně nezkoumal, viděl jsem jen rychlou ukázku, když jsem se vrátil do garáže, ale pořádně se na ně podívám a budu se na tím vším určitě zamýšlet. Nemyslím, že se dle mého současného chápání nacházím v pozici, kdy bych se měl za cokoli omlouvat," prohlásil Lewis a dodal, že když se dozvěděl, že Verstappen putoval do nemocnice, měl o něj obavy a chtěl s ním co nejdřív mluvit, aby se »projasnil vzduch«.
"Slyšel jsem, že Max je v nemocnici a to se mě rozhodně týká. Nikdo z nás nikdy nechce, aby se někdo z nás zranil, to nikdy nebylo mým záměrem, takže doufám , že je v pořádku. Určitě ho budu kontaktovat, jen abych se přesvědčil, že je v pořádku. Žijeme, abychom v dalších dnech opět soupeřili, čeká nás spousta těžkých závodů, musíme se naučit je slušně zvládat. S rozhodnutím komisařů nesouhlasím, ale vezmu si trest k srdci a budu pokračovat ve své práci. Nebudu si stěžovat. Každý může mít jiný názor a je mi úplně jedno, jak na to lidé nahlížejí. Dělám jen to, co mám a za dnešek jsem opravdu vděčný," rozhovořil se Hamilton.
Reagoval rovněž na výpady ze strany Red Bullu a zejména Christiana Hornera, že se dopustil špinavé praktiky: "Opravdu nemám Christianovi co vzkázat, snad jen kromě toho, že ona výhra rozhodně není laciná. V našem týmu je 2000 zaměstnanců, kteří nesmírně tvrdě pracují, takže nejde jenom o mě. Už jsem řekl, že tohle není způsob, o co bych v závodě stál. Je důležité, abychom všichni udělali krok zpět, protože emoce planou a já dobře vím, jaké to je přijít o důležité body a být v takové pozici, takže obecně si s tím nelámu hlavu," uzavírá Hamilton.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.