Kolize v prvním kole britské Grand Prix, po níž vedoucí pilot průběžné klasifikace skončil v bariéře zatáčky Copse Corner, vzbudila značné emoce. Hamilton nakonec závod vyhrál, zatímco Verstappen putoval do nemocnice.
Na sociálních sítích se vedou výbušné debaty, názory vyslovily obě zúčastněné strany, přičemž Red Bull jménem dr. Helmuta Marka a šéfa závodního týmu Christiana Hornera byly vysloveně útočné a dokonce inklinující k invektivám. Mercedes a Hamilton se bránili, že si nejsou vědomi žádného prohřešku, přestože komisaři při přerušení závodu udělili britskému pilotovi trestných 10 vteřin.
Verstappen dokázal po nehodě vylézt z vozu sám, ale už na první pohled vypadal značně otřeseně, takže vzal zavděk pomocí traťových maršálů. Byl schopen dojít sám k sanitce, náznak jistých problémů s koordinací pohybů byl znát. První prohlídka vedla k závěru, že je nezbytná důkladná lékařská kontrola, proto bylo rozhodnuto o transportu do nemocnice.
"Po závěru traťových lékařů na Silverstone Circuit Medical Center byl Max převezen do místní nemocnice k dalším preventivním testům. Veškeré poznatky budou zveřejněny v pravou chvíli," uvádí se v oficiálním prohlášení týmu Red Bull.
Maxův otec, bývalý závodník Jos Verstappen k tomu dodává: "Max cítil určité závratě, teď ho čeká v nemocnici vyšetření na CT. Měl rovněž určitou bolest v rameni a celkově utrpěl několik pohmožděnin. Stojí to za ho**o..." prohlásil při rozhovoru se Ziggo Sport.
Reaction from @redbullracing boss Christian Horner, after Max Verstappen was forced to retire on lap one at Silverstone - following a collision with Lewis Hamilton#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/iEPNuqDsd0
— Formula 1 (@F1) July 18, 2021Rovněž podotkl, že se se svým synem podíval na záznam nehody: "S Maxem jsme si ten incident prohlédli, abychom přesně viděli, co se stalo. Max mi řekl: »Nechal jsem mu dostatek prostoru a už jsem byl polovinou vozu před ním. Prostě vrazil předním kolem do mého zadního kola. Je to jeho jasná chyba.« A za to dostane jen trest 10 vteřin, myslím, že to je směšné... Zvláště v takové zatáčce to není správné," pokračuje Jos Verstappen. Tesně před 23. hodinou poslali Verstapennové tweet z nemocnice, na němž sdělují, že po všech vyšetřeních je Max OK a děkuje za všechny přání a podporu.
Hamilton si chyby není vědomHamilton po oslavě vítězství na domácí půdě schytal pořádnou dávku útoků především ze strany Red Bullu. Na tiskové konferenci pilotů po závodě ještě před zveřejněním komentářů Maxe Verstappena a jeho otce na sociálních sítích prohlásil, že dle jeho názoru šlo o závodní incident a nemá potřebu se nijak omlouvat.
"Záběry jsem detailně nezkoumal, viděl jsem jen rychlou ukázku, když jsem se vrátil do garáže, ale pořádně se na ně podívám a budu se na tím vším určitě zamýšlet. Nemyslím, že se dle mého současného chápání nacházím v pozici, kdy bych se měl za cokoli omlouvat," prohlásil Lewis a dodal, že když se dozvěděl, že Verstappen putoval do nemocnice, měl o něj obavy a chtěl s ním co nejdřív mluvit, aby se »projasnil vzduch«.
"Slyšel jsem, že Max je v nemocnici a to se mě rozhodně týká. Nikdo z nás nikdy nechce, aby se někdo z nás zranil, to nikdy nebylo mým záměrem, takže doufám , že je v pořádku. Určitě ho budu kontaktovat, jen abych se přesvědčil, že je v pořádku. Žijeme, abychom v dalších dnech opět soupeřili, čeká nás spousta těžkých závodů, musíme se naučit je slušně zvládat. S rozhodnutím komisařů nesouhlasím, ale vezmu si trest k srdci a budu pokračovat ve své práci. Nebudu si stěžovat. Každý může mít jiný názor a je mi úplně jedno, jak na to lidé nahlížejí. Dělám jen to, co mám a za dnešek jsem opravdu vděčný," rozhovořil se Hamilton.
Reagoval rovněž na výpady ze strany Red Bullu a zejména Christiana Hornera, že se dopustil špinavé praktiky: "Opravdu nemám Christianovi co vzkázat, snad jen kromě toho, že ona výhra rozhodně není laciná. V našem týmu je 2000 zaměstnanců, kteří nesmírně tvrdě pracují, takže nejde jenom o mě. Už jsem řekl, že tohle není způsob, o co bych v závodě stál. Je důležité, abychom všichni udělali krok zpět, protože emoce planou a já dobře vím, jaké to je přijít o důležité body a být v takové pozici, takže obecně si s tím nelámu hlavu," uzavírá Hamilton.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.