Kolize v prvním kole Grand Prix na Silverstone rozvířila velké množství emocí, dohadů a názorů. Obě zúčastněné strany a jejich fanoušci se na věci dívají odlišně - ona "poškozenější" část dokonce zvažuje zásadní požadavek.
Incident v Copse Corner znamenal pro Verstappena nejen nebezpečný náraz do bariéry, následné lékařské vyšetření a zásadní úbytek bodů v šampionátu: jeho náskok se smrskl na pouhých osm bodů. Závodní komisaři v pauze po přerušení závodu prošetřili celou záležitost a výsledkem bylo trestných deset vteřin pro Hamiltona. To ovšem Red Bull odmítá akceptovat.
Dr. Helmut Marko poměrně rozhořčeně v rozhovoru pro Sky German prohlásil, že v případě kolize Verstappena a Hamiltona už vůbec nešlo o pouhý závodní incident, ale událost zcela výjimečnou. "U této situace už s běžným sportovním řádem nevystačíte. Nevím, jaký by měl být maximální trest, ale tak nebezpečné a bezohledné chování jako v případě Hamiltona by mělo být potrestáno vyloučením pro příští závod nebo něčím podobným! Pokud závodník takto kontaktuje předním kolem naše zadní kolo, pak už to není závodní nehoda v nejrychlejší zatáčce okruhu. To je nedbalost a imunita vůči nebezpečnému jednání," dštil síru a oheň na Hamiltona Marko, mimochodem bývalý závodník, jenž až do svého úrazu oka v Grand Prix Francie 1972 pilotoval vozy BRM a byl soupeřem Niki Laudy.
Když se Marko dozvěděl, že Mercedes klade vinu za nehodu Verstappenovi, opět se rozčílil: "Pak jsou všichni slepí! Záznamy nám to jasně ukázaly. Levým předním kolem najel do Verstappenova pravého zadního a poslal ho do bariéry." Red Bull dále uvedl, že při nárazu do pásu použitých pneumatik čelil Verstappen nárazu v hodnotě 51G. Závod musel být přerušen, aby bariéra byla opět bezpečná a funkční.
"Podle mě jedinou a plnou vinu nese Hamilton, jenž v této pozici nikdy neměl být. Mohla to být až tragická nehoda, díky bohu, že z ní Max vyvázl bez úhony. Doufám, že tento případ řádně a odpovědně posoudíš," poslal Marko vzkaz řediteli F1 Michaelu Masimu.
Svou trochou do mlýna přispěl i Christian Horner, šéf týmu. Podle něj je způsob chování Hamiltona nedůstojný jeho pověsti. "Myslím, že to byl zoufalý tah. Nezdařil se mu manévr v první části rovinky, s nímž zjevně počítal, pak to byl jen ubohý pokus, kdy to zkusil vnitřkem, což se jednoduše nedělá. Víte to stejně dobře jako kdokoli jiný. Copse Corner je jednou z nejrychlejších zatáček na světě. Tohle byla špinavost!" uvedl pro stanici Channel 4 Horner.
Zároveň dodal informace o prvních reakcích na Verstappenovu nehodu: "Viděli jsme ho odcházet, byl opravdu hodně vytočený. Zamířil do zdravotního centra ke kontrole, víte, byla to obrovská úleva, když jsem viděl, jak vylezl ven. Vždyť se to stalo v jedné z nejrychlejších zatáček v kalendáři F1," dodal Horner.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.