Kolize v prvním kole Grand Prix na Silverstone rozvířila velké množství emocí, dohadů a názorů. Obě zúčastněné strany a jejich fanoušci se na věci dívají odlišně - ona "poškozenější" část dokonce zvažuje zásadní požadavek.
Incident v Copse Corner znamenal pro Verstappena nejen nebezpečný náraz do bariéry, následné lékařské vyšetření a zásadní úbytek bodů v šampionátu: jeho náskok se smrskl na pouhých osm bodů. Závodní komisaři v pauze po přerušení závodu prošetřili celou záležitost a výsledkem bylo trestných deset vteřin pro Hamiltona. To ovšem Red Bull odmítá akceptovat.
Dr. Helmut Marko poměrně rozhořčeně v rozhovoru pro Sky German prohlásil, že v případě kolize Verstappena a Hamiltona už vůbec nešlo o pouhý závodní incident, ale událost zcela výjimečnou. "U této situace už s běžným sportovním řádem nevystačíte. Nevím, jaký by měl být maximální trest, ale tak nebezpečné a bezohledné chování jako v případě Hamiltona by mělo být potrestáno vyloučením pro příští závod nebo něčím podobným! Pokud závodník takto kontaktuje předním kolem naše zadní kolo, pak už to není závodní nehoda v nejrychlejší zatáčce okruhu. To je nedbalost a imunita vůči nebezpečnému jednání," dštil síru a oheň na Hamiltona Marko, mimochodem bývalý závodník, jenž až do svého úrazu oka v Grand Prix Francie 1972 pilotoval vozy BRM a byl soupeřem Niki Laudy.
Když se Marko dozvěděl, že Mercedes klade vinu za nehodu Verstappenovi, opět se rozčílil: "Pak jsou všichni slepí! Záznamy nám to jasně ukázaly. Levým předním kolem najel do Verstappenova pravého zadního a poslal ho do bariéry." Red Bull dále uvedl, že při nárazu do pásu použitých pneumatik čelil Verstappen nárazu v hodnotě 51G. Závod musel být přerušen, aby bariéra byla opět bezpečná a funkční.
"Podle mě jedinou a plnou vinu nese Hamilton, jenž v této pozici nikdy neměl být. Mohla to být až tragická nehoda, díky bohu, že z ní Max vyvázl bez úhony. Doufám, že tento případ řádně a odpovědně posoudíš," poslal Marko vzkaz řediteli F1 Michaelu Masimu.
Svou trochou do mlýna přispěl i Christian Horner, šéf týmu. Podle něj je způsob chování Hamiltona nedůstojný jeho pověsti. "Myslím, že to byl zoufalý tah. Nezdařil se mu manévr v první části rovinky, s nímž zjevně počítal, pak to byl jen ubohý pokus, kdy to zkusil vnitřkem, což se jednoduše nedělá. Víte to stejně dobře jako kdokoli jiný. Copse Corner je jednou z nejrychlejších zatáček na světě. Tohle byla špinavost!" uvedl pro stanici Channel 4 Horner.
Zároveň dodal informace o prvních reakcích na Verstappenovu nehodu: "Viděli jsme ho odcházet, byl opravdu hodně vytočený. Zamířil do zdravotního centra ke kontrole, víte, byla to obrovská úleva, když jsem viděl, jak vylezl ven. Vždyť se to stalo v jedné z nejrychlejších zatáček v kalendáři F1," dodal Horner.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.