V prvním a jediném pátečním tréninku před GP Velké Británie dominoval Max Verstappen. Solidně se jevil Lando Norris i Ferrari. Naopak u Mercedesu spokojenost nepanovala.
Atypický závodní víkend v Silverstone, kdy Formule 1 zkouší nový formát závodního víkendu začal slunečným počasím. Hned od počátku prvního tréninku byl na trati hustý provoz. Není se co divit, vždyť kvalifikace je na programu už dnes večer, takže času na vyzkoušení nových dílů, případně ideálního nastavení je opravdu málo.
Na čele průběžného pořadí se okamžitě usadily oba Mercedesy s oběma Red Bully. Nejrychlejší čas drželi v určitou chvíli všichni čtyři piloti těchto dvou zmíněných stájí. Nutno podotknout, že Mercedes přivezl do Silverstone několik nových dílů, od kterých si slibuje vyšší konkurenceschopnost. Vylepšení se týká například upravené podlahy.
Údaje o rychlosti jednotlivých týmů a pilotů se však získávaly velmi složitě. Důvod byl jednoduchý - vzhledem k velmi malému času na ladění monopostů jeli takřka všichni odlišné programy. Jestliže během klasického závodního víkendu je třeba brát páteční tréninky s rezervou, tentokrát z přípravné jízdy nešlo vyčíst téměř vůbec nic.
Rychlost Red Bullu však byla naprosto zřejmá. Dvacet minut před vypršením času určeného pro první trénink zajel Max Verstappen nejrychlejší čas na nejměkčích pneumatikách. Jeho hodnota byla 1:27, 7. Pérez tempu svého holandského parťáka nestačil - ztrácel přes sekundu.
FP1 is about finding the limit, especially with qualifying to come later today!Valtteri Bottas is pushing hard 💪#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/MXmkPFb6Qr
— Formula 1 (@F1) July 16, 2021Chyby se dopustil Carlos Sainz, který předvedl v první pasáži okruhu hodiny. Ostatně Ferrari toho od závodu v Silverstone moc neočekává, jeho slabinou je správa pneumatik, přičemž právě v Anglii hraje tento aspekt opravdu důležitou roli a vzpomeňme si, jak se Scuderii nedařilo ve Francii, která je charakteristicky Silverstone blízká.
To McLarenu by se mělo ve Velké Británii dařit. Potvrzoval to Lando Norris, který byl po ostrých pokusech rychlejší než oba Mercedesy. Mladík ve službách stáje z Wokingu nestačil pouze na Verstappena.
Tímto pořadím také první trénink skončil. Solidně se jevilo i Ferrari a Sebastian Vettel, naopak Lance Stroll si do vysílačky stěžoval, že svému vozu nevěří. Odpovídala tomu i výsledková listina, ve které byl Kanaďan až osmnáctý. Večer nás od 19:00 hodin čeká kvalifikace.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.