V prvním a jediném pátečním tréninku před GP Velké Británie dominoval Max Verstappen. Solidně se jevil Lando Norris i Ferrari. Naopak u Mercedesu spokojenost nepanovala.
Atypický závodní víkend v Silverstone, kdy Formule 1 zkouší nový formát závodního víkendu začal slunečným počasím. Hned od počátku prvního tréninku byl na trati hustý provoz. Není se co divit, vždyť kvalifikace je na programu už dnes večer, takže času na vyzkoušení nových dílů, případně ideálního nastavení je opravdu málo.
Na čele průběžného pořadí se okamžitě usadily oba Mercedesy s oběma Red Bully. Nejrychlejší čas drželi v určitou chvíli všichni čtyři piloti těchto dvou zmíněných stájí. Nutno podotknout, že Mercedes přivezl do Silverstone několik nových dílů, od kterých si slibuje vyšší konkurenceschopnost. Vylepšení se týká například upravené podlahy.
Údaje o rychlosti jednotlivých týmů a pilotů se však získávaly velmi složitě. Důvod byl jednoduchý - vzhledem k velmi malému času na ladění monopostů jeli takřka všichni odlišné programy. Jestliže během klasického závodního víkendu je třeba brát páteční tréninky s rezervou, tentokrát z přípravné jízdy nešlo vyčíst téměř vůbec nic.
Rychlost Red Bullu však byla naprosto zřejmá. Dvacet minut před vypršením času určeného pro první trénink zajel Max Verstappen nejrychlejší čas na nejměkčích pneumatikách. Jeho hodnota byla 1:27, 7. Pérez tempu svého holandského parťáka nestačil - ztrácel přes sekundu.
FP1 is about finding the limit, especially with qualifying to come later today!Valtteri Bottas is pushing hard 💪#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/MXmkPFb6Qr
— Formula 1 (@F1) July 16, 2021Chyby se dopustil Carlos Sainz, který předvedl v první pasáži okruhu hodiny. Ostatně Ferrari toho od závodu v Silverstone moc neočekává, jeho slabinou je správa pneumatik, přičemž právě v Anglii hraje tento aspekt opravdu důležitou roli a vzpomeňme si, jak se Scuderii nedařilo ve Francii, která je charakteristicky Silverstone blízká.
To McLarenu by se mělo ve Velké Británii dařit. Potvrzoval to Lando Norris, který byl po ostrých pokusech rychlejší než oba Mercedesy. Mladík ve službách stáje z Wokingu nestačil pouze na Verstappena.
Tímto pořadím také první trénink skončil. Solidně se jevilo i Ferrari a Sebastian Vettel, naopak Lance Stroll si do vysílačky stěžoval, že svému vozu nevěří. Odpovídala tomu i výsledková listina, ve které byl Kanaďan až osmnáctý. Večer nás od 19:00 hodin čeká kvalifikace.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.