Aston Martin se chce stál nejlepším týmem ve Formuli 1. Pro splnění tohoto cíle investuje Lawrence Stroll do technických, ale stejně tak lidských zdrojů. A ve svých plánech zdaleka nekončí.
Lawrence Stroll se dlouhodobě netají velkými plány, které s nynějším Aston Martinem má. Připomeňme si, že stáj koupil v době, kdy ještě nesla jméno Force India, následně ji přejmenoval na Racing Point, ze kterého se později stal Aston Martin.
A nezůstalo jen u změny jména, respektive image. Kanadský magnát se postil do budování nové supermoderní továrny, která má být ve Formuli 1 nejlepší svého druhu. S jejími technologickými zdroji chce Stroll dobýt nejvyšší mety. K tomu bude ale potřebovat také lidské kapacity. Sám říká, že v době, kdy tým přebíral, pracovalo v jeho řadách 400 zaměstnanců. Nyní chce tento počet zdvojnásobit.
„V podstatě neustále pracujeme na zkvalitnění naší inženýrské a technické organizace. Přijímáme nové talenty, čímž se chceme posouvat. Velmi brzy představíme dalšího zkušeného inženýra z řad konkurenčního týmu, který nás posílí. Výsledkem tohohle náboru bude nejsilnější skupina inženýrů ve Formuli 1," přeje si Stroll.
„Ve Formuli 1 sice trvá nějaký čas než získáte lidi s platnými smlouvami, ale jsem přesvědčen o správnosti naší cesty. Momentálně máme asi 500 zaměstnanců, od mého příchodu se jejich počet zvýšil zhruba o stovku. Chceme se dostat na 800. Každopádně nehledáme kvantitu, nýbrž kvalitu. Nebráníme se posilám na všech úrovních, nebudeme však nikoho přivádět unáhleně," pokračuje.
Šéf týmu Otmar Szafnauer se však o své místo bát nemusí. Třebaže některé zdroje informují o snaze najít za něj náhradu, Stroll senior takové zvěsti dementuje. Szafnauer, který tým vede nepřetržitě od roku 2009 by prý měl ve své funkci pokračovat. „Nového generálního ředitele nehledáme," ubezpečil Stroll.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.