Aston Martin se chce stál nejlepším týmem ve Formuli 1. Pro splnění tohoto cíle investuje Lawrence Stroll do technických, ale stejně tak lidských zdrojů. A ve svých plánech zdaleka nekončí.
Lawrence Stroll se dlouhodobě netají velkými plány, které s nynějším Aston Martinem má. Připomeňme si, že stáj koupil v době, kdy ještě nesla jméno Force India, následně ji přejmenoval na Racing Point, ze kterého se později stal Aston Martin.
A nezůstalo jen u změny jména, respektive image. Kanadský magnát se postil do budování nové supermoderní továrny, která má být ve Formuli 1 nejlepší svého druhu. S jejími technologickými zdroji chce Stroll dobýt nejvyšší mety. K tomu bude ale potřebovat také lidské kapacity. Sám říká, že v době, kdy tým přebíral, pracovalo v jeho řadách 400 zaměstnanců. Nyní chce tento počet zdvojnásobit.
„V podstatě neustále pracujeme na zkvalitnění naší inženýrské a technické organizace. Přijímáme nové talenty, čímž se chceme posouvat. Velmi brzy představíme dalšího zkušeného inženýra z řad konkurenčního týmu, který nás posílí. Výsledkem tohohle náboru bude nejsilnější skupina inženýrů ve Formuli 1," přeje si Stroll.
„Ve Formuli 1 sice trvá nějaký čas než získáte lidi s platnými smlouvami, ale jsem přesvědčen o správnosti naší cesty. Momentálně máme asi 500 zaměstnanců, od mého příchodu se jejich počet zvýšil zhruba o stovku. Chceme se dostat na 800. Každopádně nehledáme kvantitu, nýbrž kvalitu. Nebráníme se posilám na všech úrovních, nebudeme však nikoho přivádět unáhleně," pokračuje.
Šéf týmu Otmar Szafnauer se však o své místo bát nemusí. Třebaže některé zdroje informují o snaze najít za něj náhradu, Stroll senior takové zvěsti dementuje. Szafnauer, který tým vede nepřetržitě od roku 2009 by prý měl ve své funkci pokračovat. „Nového generálního ředitele nehledáme," ubezpečil Stroll.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.