Aston Martin se chce stál nejlepším týmem ve Formuli 1. Pro splnění tohoto cíle investuje Lawrence Stroll do technických, ale stejně tak lidských zdrojů. A ve svých plánech zdaleka nekončí.
Lawrence Stroll se dlouhodobě netají velkými plány, které s nynějším Aston Martinem má. Připomeňme si, že stáj koupil v době, kdy ještě nesla jméno Force India, následně ji přejmenoval na Racing Point, ze kterého se později stal Aston Martin.
A nezůstalo jen u změny jména, respektive image. Kanadský magnát se postil do budování nové supermoderní továrny, která má být ve Formuli 1 nejlepší svého druhu. S jejími technologickými zdroji chce Stroll dobýt nejvyšší mety. K tomu bude ale potřebovat také lidské kapacity. Sám říká, že v době, kdy tým přebíral, pracovalo v jeho řadách 400 zaměstnanců. Nyní chce tento počet zdvojnásobit.
„V podstatě neustále pracujeme na zkvalitnění naší inženýrské a technické organizace. Přijímáme nové talenty, čímž se chceme posouvat. Velmi brzy představíme dalšího zkušeného inženýra z řad konkurenčního týmu, který nás posílí. Výsledkem tohohle náboru bude nejsilnější skupina inženýrů ve Formuli 1," přeje si Stroll.
„Ve Formuli 1 sice trvá nějaký čas než získáte lidi s platnými smlouvami, ale jsem přesvědčen o správnosti naší cesty. Momentálně máme asi 500 zaměstnanců, od mého příchodu se jejich počet zvýšil zhruba o stovku. Chceme se dostat na 800. Každopádně nehledáme kvantitu, nýbrž kvalitu. Nebráníme se posilám na všech úrovních, nebudeme však nikoho přivádět unáhleně," pokračuje.
Šéf týmu Otmar Szafnauer se však o své místo bát nemusí. Třebaže některé zdroje informují o snaze najít za něj náhradu, Stroll senior takové zvěsti dementuje. Szafnauer, který tým vede nepřetržitě od roku 2009 by prý měl ve své funkci pokračovat. „Nového generálního ředitele nehledáme," ubezpečil Stroll.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.