V Rakousku dominoval Max Verstappen, druhý dojel Bottas a třetí Norris. Trápící se Hamilton obsadil "až" čtvrtou příčku. To Russell na body opět nedosáhl. Chyběly mu k tomu tři okruhy, přesně v ten moment jej na jedenácté místo odsunul Alonso.
Jezdce přivítalo v Rakousku o poznání chladnější počasí než včera. Už při nájezdu na startovní rošt měl problémy Russell, který do vysílačky hlásil nestabilitu v zadní části vozu.
Samotný start proběhl na špici beze změn. Vedl tedy Verstappen před Norrisem a Pérezem. Hamilton se sice snažil na Mexičana zaútočit, ale marně. V zadní části startovního pole však kolidoval Ocon, který si o jednu Alfu urazil přední kolo - SAFETY CAR
K restartu došlo ve čtvrtém okruhu. Norris trochu zaspal, čehož se snažil využít Pérez, jenže Brit svého soka z Red Bullu vyvezl až do štěrkové zóny. Checo se tak propadl až na jedenácté místo.
Od té doby si Verstappen na čele budoval bezpečný náskok. Několik vteřin za ním jezdili v těsném závěsu Norris s Hamiltonem, Brit se před svého mladšího soka nemohl dlouho dostat. Ve vysílačce tak nejednou zaznělo prosebné "more power"!
Povedlo se to až ve dvacátém kole, kdy se Lewis definitivně probil na druhou příčku. Na Verstappena už ale tou dobou ztrácel přes deset vteřin. To Norris musel akceptovat nejen ztrátu pozice, ale také penalizaci pěti vteřin za vystrčení Péreze mimo trať.
Hezké souboje probíhaly mezi šestým až desátým místem. Ferrari potvrzovalo dobré závodní tempo, když si Leclerc vyšlápl dokonce i na Péreze. Zde se sluší podotknout, že oba červené vozy do závodu odstartovaly na nejtvrdším obutí.
Čelo závodu zajelo postupně do boxů kolem 30. kola. Právě v tento moment si Lando Norris odpykal svou pětivteřinovou penalizaci, což posunulo na třetí příčku Valtteriho Bottase.
Fin se poté jal stíhat Hamiltona, který se se svým vozem trápil. Ve 40. kole dělily oba závodníky jen dvě vteřiny. K ostrému souboji došlo mezi Leclercem a Pérezem, Sergio Monačana vytlačil podobně, jak to jemu samotnému provedl Norris na začátku závodu.
Mimo elitní desítku se ale také bojovalo, když si Russell vyšlápl na Strolla. Závodní tempo Aston Martinu bylo bídné.
Následně dostal Pérez dvě pětivteřinové penalizace a to, že dvakrát vytlačil Leclerca. Neveselo bylo u Mercedesu - Hamilton se dále trápil, což vygradovalo ztrátou dvou pozic během jednoho jediného kola. Brita předjeli Bottas i Norris Sedminásobný šampion poté zamířil do boxů.
Pořadí deset kol před koncem tedy vypadalo následovně - Verstappen, Bottas, Norris, Hamilton.
V závěru závodu si jezdci Ferrari prohodili pozice, Sainz na čerstvějších gumách díky tomu zdolal i Ricciarda. Na čele se už každopádně nic nezměnilo. Suverénně vítězí Verstappen před Bottasem a Norrisem.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.