V Rakousku dominoval Max Verstappen, druhý dojel Bottas a třetí Norris. Trápící se Hamilton obsadil "až" čtvrtou příčku. To Russell na body opět nedosáhl. Chyběly mu k tomu tři okruhy, přesně v ten moment jej na jedenácté místo odsunul Alonso.
Jezdce přivítalo v Rakousku o poznání chladnější počasí než včera. Už při nájezdu na startovní rošt měl problémy Russell, který do vysílačky hlásil nestabilitu v zadní části vozu.
Samotný start proběhl na špici beze změn. Vedl tedy Verstappen před Norrisem a Pérezem. Hamilton se sice snažil na Mexičana zaútočit, ale marně. V zadní části startovního pole však kolidoval Ocon, který si o jednu Alfu urazil přední kolo - SAFETY CAR
K restartu došlo ve čtvrtém okruhu. Norris trochu zaspal, čehož se snažil využít Pérez, jenže Brit svého soka z Red Bullu vyvezl až do štěrkové zóny. Checo se tak propadl až na jedenácté místo.
Od té doby si Verstappen na čele budoval bezpečný náskok. Několik vteřin za ním jezdili v těsném závěsu Norris s Hamiltonem, Brit se před svého mladšího soka nemohl dlouho dostat. Ve vysílačce tak nejednou zaznělo prosebné "more power"!
Povedlo se to až ve dvacátém kole, kdy se Lewis definitivně probil na druhou příčku. Na Verstappena už ale tou dobou ztrácel přes deset vteřin. To Norris musel akceptovat nejen ztrátu pozice, ale také penalizaci pěti vteřin za vystrčení Péreze mimo trať.
Hezké souboje probíhaly mezi šestým až desátým místem. Ferrari potvrzovalo dobré závodní tempo, když si Leclerc vyšlápl dokonce i na Péreze. Zde se sluší podotknout, že oba červené vozy do závodu odstartovaly na nejtvrdším obutí.
Čelo závodu zajelo postupně do boxů kolem 30. kola. Právě v tento moment si Lando Norris odpykal svou pětivteřinovou penalizaci, což posunulo na třetí příčku Valtteriho Bottase.
Fin se poté jal stíhat Hamiltona, který se se svým vozem trápil. Ve 40. kole dělily oba závodníky jen dvě vteřiny. K ostrému souboji došlo mezi Leclercem a Pérezem, Sergio Monačana vytlačil podobně, jak to jemu samotnému provedl Norris na začátku závodu.
Mimo elitní desítku se ale také bojovalo, když si Russell vyšlápl na Strolla. Závodní tempo Aston Martinu bylo bídné.
Následně dostal Pérez dvě pětivteřinové penalizace a to, že dvakrát vytlačil Leclerca. Neveselo bylo u Mercedesu - Hamilton se dále trápil, což vygradovalo ztrátou dvou pozic během jednoho jediného kola. Brita předjeli Bottas i Norris Sedminásobný šampion poté zamířil do boxů.
Pořadí deset kol před koncem tedy vypadalo následovně - Verstappen, Bottas, Norris, Hamilton.
V závěru závodu si jezdci Ferrari prohodili pozice, Sainz na čerstvějších gumách díky tomu zdolal i Ricciarda. Na čele se už každopádně nic nezměnilo. Suverénně vítězí Verstappen před Bottasem a Norrisem.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.