V Rakousku dominoval Max Verstappen, druhý dojel Bottas a třetí Norris. Trápící se Hamilton obsadil "až" čtvrtou příčku. To Russell na body opět nedosáhl. Chyběly mu k tomu tři okruhy, přesně v ten moment jej na jedenácté místo odsunul Alonso.
Jezdce přivítalo v Rakousku o poznání chladnější počasí než včera. Už při nájezdu na startovní rošt měl problémy Russell, který do vysílačky hlásil nestabilitu v zadní části vozu.
Samotný start proběhl na špici beze změn. Vedl tedy Verstappen před Norrisem a Pérezem. Hamilton se sice snažil na Mexičana zaútočit, ale marně. V zadní části startovního pole však kolidoval Ocon, který si o jednu Alfu urazil přední kolo - SAFETY CAR
K restartu došlo ve čtvrtém okruhu. Norris trochu zaspal, čehož se snažil využít Pérez, jenže Brit svého soka z Red Bullu vyvezl až do štěrkové zóny. Checo se tak propadl až na jedenácté místo.
Od té doby si Verstappen na čele budoval bezpečný náskok. Několik vteřin za ním jezdili v těsném závěsu Norris s Hamiltonem, Brit se před svého mladšího soka nemohl dlouho dostat. Ve vysílačce tak nejednou zaznělo prosebné "more power"!
Povedlo se to až ve dvacátém kole, kdy se Lewis definitivně probil na druhou příčku. Na Verstappena už ale tou dobou ztrácel přes deset vteřin. To Norris musel akceptovat nejen ztrátu pozice, ale také penalizaci pěti vteřin za vystrčení Péreze mimo trať.
Hezké souboje probíhaly mezi šestým až desátým místem. Ferrari potvrzovalo dobré závodní tempo, když si Leclerc vyšlápl dokonce i na Péreze. Zde se sluší podotknout, že oba červené vozy do závodu odstartovaly na nejtvrdším obutí.
Čelo závodu zajelo postupně do boxů kolem 30. kola. Právě v tento moment si Lando Norris odpykal svou pětivteřinovou penalizaci, což posunulo na třetí příčku Valtteriho Bottase.
Fin se poté jal stíhat Hamiltona, který se se svým vozem trápil. Ve 40. kole dělily oba závodníky jen dvě vteřiny. K ostrému souboji došlo mezi Leclercem a Pérezem, Sergio Monačana vytlačil podobně, jak to jemu samotnému provedl Norris na začátku závodu.
Mimo elitní desítku se ale také bojovalo, když si Russell vyšlápl na Strolla. Závodní tempo Aston Martinu bylo bídné.
Následně dostal Pérez dvě pětivteřinové penalizace a to, že dvakrát vytlačil Leclerca. Neveselo bylo u Mercedesu - Hamilton se dále trápil, což vygradovalo ztrátou dvou pozic během jednoho jediného kola. Brita předjeli Bottas i Norris Sedminásobný šampion poté zamířil do boxů.
Pořadí deset kol před koncem tedy vypadalo následovně - Verstappen, Bottas, Norris, Hamilton.
V závěru závodu si jezdci Ferrari prohodili pozice, Sainz na čerstvějších gumách díky tomu zdolal i Ricciarda. Na čele se už každopádně nic nezměnilo. Suverénně vítězí Verstappen před Bottasem a Norrisem.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.