Kvalifikaci opanoval v Rakousku Max Verstappen. Z první řady odstartuje také Lando Norris. Ta druhá bude na startu zítřejšího závodu patřit Sergiu Pérezovi a Lewisi Hamiltonovi.
V odpolední kvalifikaci si jako první připsal nejrychlejší čas Nikita Mazepin (1:07,1). Mick Schumacher byl téměř o vteřinu rychlejší. Na čele však Haasy dlouho nevydržely. Vystřídal je Verstappen, za kterým se seřadili Hamilton, Bottas, Sainz a Norris.
Pět minut před koncem Q1 by do prostředního kvalifikačního segmentu nepostoupili, Latifi, Ocon, Gasly a oba Haasy. Naproti tomu výborně si vedl druhý Norris a třetí Alonso.
V závěrečných pokusech zlepšil svůj čas Gasly, který odsunul do pásma nepostupu Raikkonena. Před branami Q2 tak zůstali Raikkonen, Latifi, Ocon a oba vozy Haas. Velký rozdíl mezi piloty Apine, který činil více než šest desetin sekundy, je na tak krátkém okruhu, jaký je v Rakousku k zamyšlení. Vždyť Alonso byl třetí a Ocon až sedmnáctý.
4 MINS TO GO IN Q3 Verstappen is on provisional pole with Norris currently alongside the Dutchman on the front rowWe've got one more run to come! 🙌#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/yjYrCYFIGe
— Formula 1 (@F1) July 3, 2021V prostřední části se situace dost zamíchala. Někteří piloti totiž jeli na žlutých pneumatikách, jiní na červených. Na to doplatilo například Ferrari, Leclerc se Sainzem se snažili zajet svůj nejrychlejší čas na žlutém, ale protože řada ostatních jela na červeném, časy Ferrari na postup nestačily.
Skvěle zajel průběžně druhý Norris, který svůj čas zajel také na středním obutí. Byl tak podobně rychlý jako Verstappen nebo Hamilton. Trápil se Ricciardo, ten ztrácel na Norrise přes půl vteřiny. Do Q3 tedy nepostoupili oba jezdci Ferrari, kteří se chtěli vyhnout jízdě na nejměkčích pneumatikách, Ricciardo, Alonso a Giovinazzi.
Q3 přinesla pole position pro Maxe Verstappena, druhý odstartuje v zítřejším závodě senzačně Lando Norris. Třetí příčka patří Sergiu Pérezovi, ta čtvrtá Lewisi Hamiltonovi.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.