Kvalifikaci opanoval v Rakousku Max Verstappen. Z první řady odstartuje také Lando Norris. Ta druhá bude na startu zítřejšího závodu patřit Sergiu Pérezovi a Lewisi Hamiltonovi.
V odpolední kvalifikaci si jako první připsal nejrychlejší čas Nikita Mazepin (1:07,1). Mick Schumacher byl téměř o vteřinu rychlejší. Na čele však Haasy dlouho nevydržely. Vystřídal je Verstappen, za kterým se seřadili Hamilton, Bottas, Sainz a Norris.
Pět minut před koncem Q1 by do prostředního kvalifikačního segmentu nepostoupili, Latifi, Ocon, Gasly a oba Haasy. Naproti tomu výborně si vedl druhý Norris a třetí Alonso.
V závěrečných pokusech zlepšil svůj čas Gasly, který odsunul do pásma nepostupu Raikkonena. Před branami Q2 tak zůstali Raikkonen, Latifi, Ocon a oba vozy Haas. Velký rozdíl mezi piloty Apine, který činil více než šest desetin sekundy, je na tak krátkém okruhu, jaký je v Rakousku k zamyšlení. Vždyť Alonso byl třetí a Ocon až sedmnáctý.
4 MINS TO GO IN Q3 Verstappen is on provisional pole with Norris currently alongside the Dutchman on the front rowWe've got one more run to come! 🙌#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/yjYrCYFIGe
— Formula 1 (@F1) July 3, 2021V prostřední části se situace dost zamíchala. Někteří piloti totiž jeli na žlutých pneumatikách, jiní na červených. Na to doplatilo například Ferrari, Leclerc se Sainzem se snažili zajet svůj nejrychlejší čas na žlutém, ale protože řada ostatních jela na červeném, časy Ferrari na postup nestačily.
Skvěle zajel průběžně druhý Norris, který svůj čas zajel také na středním obutí. Byl tak podobně rychlý jako Verstappen nebo Hamilton. Trápil se Ricciardo, ten ztrácel na Norrise přes půl vteřiny. Do Q3 tedy nepostoupili oba jezdci Ferrari, kteří se chtěli vyhnout jízdě na nejměkčích pneumatikách, Ricciardo, Alonso a Giovinazzi.
Q3 přinesla pole position pro Maxe Verstappena, druhý odstartuje v zítřejším závodě senzačně Lando Norris. Třetí příčka patří Sergiu Pérezovi, ta čtvrtá Lewisi Hamiltonovi.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.