Fernando Alonso se pozastavuje nad kvalifikačním pravidlem, které určuje použití pneumatik na startu. Podle něj dává těm nejrychlejším výhodu navíc, což je spíše kontraproduktivní.
Piloti, kteří postoupí z prostřední části kvalifikace (Q2) do té poslední (Q3), musí do nedělního závodu odstartovat na té směsi, na níž v Q2 zajeli svůj nejrychlejší čas. A vzhledem k tomu, že ta nejrychlejší auta nemají s postupem do elitní desítky problém, dokážou to zvládnout i na tvrdších pneumatikách. Ve velkých cenách tak mají ke své rychlosti k dobru i strategickou výhodu.
Tento víkend to bude ještě markantnější, jelikož Pirelli přiveze pro Velkou cenu Rakouska o stupeň měkčí pneumatiky pro Velkou cenu Štýrska, která se na stejném okruhu ve Spielbergu jela i minulý víkend.
A to se Fernandovi Alonsovi moc nelíbí: "Bude to výzva jet na jednu zastávku. Pokud začnete na C5 [směsi pneumatik], pak to bude zřejmě ještě těžší."
Toto pravidlo podle něj nesmyslně nahrává velkým týmům: "Rychlá auta mají ten luxus, že se té [nejměkčí C5] pneumatice můžou vyhnout. A uprostřed pole tento luxus nemáme. To je na těchto pravidlech špatné."
"Snažili se vymyslet jedno pravidlo, ze kterého by těžila show, a místo toho z něj těží velké týmy," pokračuje španělský pilot, jemuž se minulý víkend podařilo pro svůj tým Alpine získat další dva mistrovské body, zatímco jeho týmový kolega Esteban Ocon už potřetí za sebou nebodoval.
Alonso nyní ale pochybuje, že se mu podobný výsledek podaří zopakovat: "Nemyslím si, že by Rakousko bylo naší nejlepší tratí. Žel tady máme dva závody, takže se musíme pokusit omezit škody, pokud jde o body.
V prvním závodě jsme si podle mě vedli velmi dobře, protože jsme získali více bodů než AlphaTauri, a o dva méně než Aston Martin, takže se nám podařilo omezit tyto škody. Ale v závodě č. 2 si myslím, že půjde o další náročný víkend. Pokusíme se odvést lepší práci, bude to však těžké. Myslím, že tohle je naším limitem," dodává Alonso.
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Sezóna představování nových vozů pro rok 2025 pomalu začíná a McLaren se stal včera prvním týmem, který na slavném okruhu ve Silverstonu odhalil své nejnovější očekávání pro novou sezonu.
Čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel ukončil svou závodní kariéru v roce 2022 po více než patnácti letech ve vrcholném motorsportu, během nichž závodil za týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull Racing, Ferrari a Aston Martin.
Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.