Fernando Alonso se pozastavuje nad kvalifikačním pravidlem, které určuje použití pneumatik na startu. Podle něj dává těm nejrychlejším výhodu navíc, což je spíše kontraproduktivní.
Piloti, kteří postoupí z prostřední části kvalifikace (Q2) do té poslední (Q3), musí do nedělního závodu odstartovat na té směsi, na níž v Q2 zajeli svůj nejrychlejší čas. A vzhledem k tomu, že ta nejrychlejší auta nemají s postupem do elitní desítky problém, dokážou to zvládnout i na tvrdších pneumatikách. Ve velkých cenách tak mají ke své rychlosti k dobru i strategickou výhodu.
Tento víkend to bude ještě markantnější, jelikož Pirelli přiveze pro Velkou cenu Rakouska o stupeň měkčí pneumatiky pro Velkou cenu Štýrska, která se na stejném okruhu ve Spielbergu jela i minulý víkend.
A to se Fernandovi Alonsovi moc nelíbí: "Bude to výzva jet na jednu zastávku. Pokud začnete na C5 [směsi pneumatik], pak to bude zřejmě ještě těžší."
Toto pravidlo podle něj nesmyslně nahrává velkým týmům: "Rychlá auta mají ten luxus, že se té [nejměkčí C5] pneumatice můžou vyhnout. A uprostřed pole tento luxus nemáme. To je na těchto pravidlech špatné."
"Snažili se vymyslet jedno pravidlo, ze kterého by těžila show, a místo toho z něj těží velké týmy," pokračuje španělský pilot, jemuž se minulý víkend podařilo pro svůj tým Alpine získat další dva mistrovské body, zatímco jeho týmový kolega Esteban Ocon už potřetí za sebou nebodoval.
Alonso nyní ale pochybuje, že se mu podobný výsledek podaří zopakovat: "Nemyslím si, že by Rakousko bylo naší nejlepší tratí. Žel tady máme dva závody, takže se musíme pokusit omezit škody, pokud jde o body.
V prvním závodě jsme si podle mě vedli velmi dobře, protože jsme získali více bodů než AlphaTauri, a o dva méně než Aston Martin, takže se nám podařilo omezit tyto škody. Ale v závodě č. 2 si myslím, že půjde o další náročný víkend. Pokusíme se odvést lepší práci, bude to však těžké. Myslím, že tohle je naším limitem," dodává Alonso.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.