Fernando Alonso se pozastavuje nad kvalifikačním pravidlem, které určuje použití pneumatik na startu. Podle něj dává těm nejrychlejším výhodu navíc, což je spíše kontraproduktivní.
Piloti, kteří postoupí z prostřední části kvalifikace (Q2) do té poslední (Q3), musí do nedělního závodu odstartovat na té směsi, na níž v Q2 zajeli svůj nejrychlejší čas. A vzhledem k tomu, že ta nejrychlejší auta nemají s postupem do elitní desítky problém, dokážou to zvládnout i na tvrdších pneumatikách. Ve velkých cenách tak mají ke své rychlosti k dobru i strategickou výhodu.
Tento víkend to bude ještě markantnější, jelikož Pirelli přiveze pro Velkou cenu Rakouska o stupeň měkčí pneumatiky pro Velkou cenu Štýrska, která se na stejném okruhu ve Spielbergu jela i minulý víkend.
A to se Fernandovi Alonsovi moc nelíbí: "Bude to výzva jet na jednu zastávku. Pokud začnete na C5 [směsi pneumatik], pak to bude zřejmě ještě těžší."
Toto pravidlo podle něj nesmyslně nahrává velkým týmům: "Rychlá auta mají ten luxus, že se té [nejměkčí C5] pneumatice můžou vyhnout. A uprostřed pole tento luxus nemáme. To je na těchto pravidlech špatné."
"Snažili se vymyslet jedno pravidlo, ze kterého by těžila show, a místo toho z něj těží velké týmy," pokračuje španělský pilot, jemuž se minulý víkend podařilo pro svůj tým Alpine získat další dva mistrovské body, zatímco jeho týmový kolega Esteban Ocon už potřetí za sebou nebodoval.
Alonso nyní ale pochybuje, že se mu podobný výsledek podaří zopakovat: "Nemyslím si, že by Rakousko bylo naší nejlepší tratí. Žel tady máme dva závody, takže se musíme pokusit omezit škody, pokud jde o body.
V prvním závodě jsme si podle mě vedli velmi dobře, protože jsme získali více bodů než AlphaTauri, a o dva méně než Aston Martin, takže se nám podařilo omezit tyto škody. Ale v závodě č. 2 si myslím, že půjde o další náročný víkend. Pokusíme se odvést lepší práci, bude to však těžké. Myslím, že tohle je naším limitem," dodává Alonso.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.