Mercedes minulý víkend uvedl, že zastavil veškeré vývojové práce na voze W12 a že se již plně věnuje pouze monopostu pro příští rok. Red Bull chrlící jednu novinku za druhou mu to ale nevěří.
Toto Wolff po nedělní porážce odhalil, že se vývoji W12 už nevěnuje. Veškeré zdroje údajně vrhnul na auto nové generace pro sezónu 2012, kdy dojde k rozsáhlým technickým změnám. Rakouská stáj naopak přivezla další sérii novinek, kromě křídel závodila s novou podlahou a s novým difuzorem, jenž měl na horní straně žraločí zuby.
A její šéf Christian Horner je samozřejmě skeptický vůči tomu, že by Stříbrné šípy již žádnou pozornost svému letošnímu vozu nevěnovaly: "To, co dělá Mercedes, je jeho věc, my se soustředíme sami na sebe. Víme, že Toto rád obrací pozornost někam jinam, proto nevěřím, že by zbytkem tohoto roku prošli, aniž by nasadili na auto jediný [nový] díl."
"Ale jak říkám, my se se můžeme soustředit akorát na svou vlastní práci. Samozřejmě jde o balancování mezi letošním a příštím rokem. Pokud to ale znamená, že všichni budeme muset pracovat o něco tvrději než ostatní týmy, tak jsme plně připraveni to udělat," pokračuje šéf Red Bullu.
Mercedes samozřejmě vidí, že jeho soupeř stále usilovně vyvíjí své letošní auto RB16B, podle Wolffa na to však z dlouhodobého hlediska můžou doplatit, jelikož Formule 1 přechází příští rok na zcela nový koncept monopostu.
"Jde o velmi, velmi složité rozhodnutí, protože nová pravidla budou platit nejen pro příští rok, ale i pro ty následující - půjde o zcela odlišný koncept auta. Musíme si zvolit to správné vyvážení. Všichni v podstatě přejdou na příští auto. Někteří můžou stále nasazovat novinky," vysvětluje šéf Stříbrných šípů.
"Red Bull ve čtvrtek a v pátek přivezl kamiony nových dílů. A abych byl férový, jde o strategii. A takovou, která je úspěšná, protože tady si opravdu jeli svou vlastní ligu, pokud jde o rychlost auta," říká Wolff, jehož tým ztratil v boji o titul další 3 body na svého největšího rivala.
Horner nicméně věří, že postupují správně: "Poprvé za celkem dlouhou dobu jsme letos začali s konkurenceschopným autem a daří se nám ho optimalizovat a ladit. U těchto vozů jste samozřejmě na vrcholu křivky a dosahujete drobných zisků."
"A když se podíváte na nové auto pro příští rok, tak samozřejmě při každém vývojovém cyklu dosahujete významného pokroku. Jde o to zvolit to správné vyvážení mezi drobnými zisky pro letošní rok a velkými pokroky pro ten příští. Ale nikterak se to neliší od toho, co jsme zažívali v minulosti," dodává šéf Red Bullu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.