Mercedes minulý víkend uvedl, že zastavil veškeré vývojové práce na voze W12 a že se již plně věnuje pouze monopostu pro příští rok. Red Bull chrlící jednu novinku za druhou mu to ale nevěří.
Toto Wolff po nedělní porážce odhalil, že se vývoji W12 už nevěnuje. Veškeré zdroje údajně vrhnul na auto nové generace pro sezónu 2012, kdy dojde k rozsáhlým technickým změnám. Rakouská stáj naopak přivezla další sérii novinek, kromě křídel závodila s novou podlahou a s novým difuzorem, jenž měl na horní straně žraločí zuby.
A její šéf Christian Horner je samozřejmě skeptický vůči tomu, že by Stříbrné šípy již žádnou pozornost svému letošnímu vozu nevěnovaly: "To, co dělá Mercedes, je jeho věc, my se soustředíme sami na sebe. Víme, že Toto rád obrací pozornost někam jinam, proto nevěřím, že by zbytkem tohoto roku prošli, aniž by nasadili na auto jediný [nový] díl."
"Ale jak říkám, my se se můžeme soustředit akorát na svou vlastní práci. Samozřejmě jde o balancování mezi letošním a příštím rokem. Pokud to ale znamená, že všichni budeme muset pracovat o něco tvrději než ostatní týmy, tak jsme plně připraveni to udělat," pokračuje šéf Red Bullu.
Mercedes samozřejmě vidí, že jeho soupeř stále usilovně vyvíjí své letošní auto RB16B, podle Wolffa na to však z dlouhodobého hlediska můžou doplatit, jelikož Formule 1 přechází příští rok na zcela nový koncept monopostu.
"Jde o velmi, velmi složité rozhodnutí, protože nová pravidla budou platit nejen pro příští rok, ale i pro ty následující - půjde o zcela odlišný koncept auta. Musíme si zvolit to správné vyvážení. Všichni v podstatě přejdou na příští auto. Někteří můžou stále nasazovat novinky," vysvětluje šéf Stříbrných šípů.
"Red Bull ve čtvrtek a v pátek přivezl kamiony nových dílů. A abych byl férový, jde o strategii. A takovou, která je úspěšná, protože tady si opravdu jeli svou vlastní ligu, pokud jde o rychlost auta," říká Wolff, jehož tým ztratil v boji o titul další 3 body na svého největšího rivala.
Horner nicméně věří, že postupují správně: "Poprvé za celkem dlouhou dobu jsme letos začali s konkurenceschopným autem a daří se nám ho optimalizovat a ladit. U těchto vozů jste samozřejmě na vrcholu křivky a dosahujete drobných zisků."
"A když se podíváte na nové auto pro příští rok, tak samozřejmě při každém vývojovém cyklu dosahujete významného pokroku. Jde o to zvolit to správné vyvážení mezi drobnými zisky pro letošní rok a velkými pokroky pro ten příští. Ale nikterak se to neliší od toho, co jsme zažívali v minulosti," dodává šéf Red Bullu.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.