Mercedes minulý víkend uvedl, že zastavil veškeré vývojové práce na voze W12 a že se již plně věnuje pouze monopostu pro příští rok. Red Bull chrlící jednu novinku za druhou mu to ale nevěří.
Toto Wolff po nedělní porážce odhalil, že se vývoji W12 už nevěnuje. Veškeré zdroje údajně vrhnul na auto nové generace pro sezónu 2012, kdy dojde k rozsáhlým technickým změnám. Rakouská stáj naopak přivezla další sérii novinek, kromě křídel závodila s novou podlahou a s novým difuzorem, jenž měl na horní straně žraločí zuby.
A její šéf Christian Horner je samozřejmě skeptický vůči tomu, že by Stříbrné šípy již žádnou pozornost svému letošnímu vozu nevěnovaly: "To, co dělá Mercedes, je jeho věc, my se soustředíme sami na sebe. Víme, že Toto rád obrací pozornost někam jinam, proto nevěřím, že by zbytkem tohoto roku prošli, aniž by nasadili na auto jediný [nový] díl."
"Ale jak říkám, my se se můžeme soustředit akorát na svou vlastní práci. Samozřejmě jde o balancování mezi letošním a příštím rokem. Pokud to ale znamená, že všichni budeme muset pracovat o něco tvrději než ostatní týmy, tak jsme plně připraveni to udělat," pokračuje šéf Red Bullu.
Mercedes samozřejmě vidí, že jeho soupeř stále usilovně vyvíjí své letošní auto RB16B, podle Wolffa na to však z dlouhodobého hlediska můžou doplatit, jelikož Formule 1 přechází příští rok na zcela nový koncept monopostu.
"Jde o velmi, velmi složité rozhodnutí, protože nová pravidla budou platit nejen pro příští rok, ale i pro ty následující - půjde o zcela odlišný koncept auta. Musíme si zvolit to správné vyvážení. Všichni v podstatě přejdou na příští auto. Někteří můžou stále nasazovat novinky," vysvětluje šéf Stříbrných šípů.
"Red Bull ve čtvrtek a v pátek přivezl kamiony nových dílů. A abych byl férový, jde o strategii. A takovou, která je úspěšná, protože tady si opravdu jeli svou vlastní ligu, pokud jde o rychlost auta," říká Wolff, jehož tým ztratil v boji o titul další 3 body na svého největšího rivala.
Horner nicméně věří, že postupují správně: "Poprvé za celkem dlouhou dobu jsme letos začali s konkurenceschopným autem a daří se nám ho optimalizovat a ladit. U těchto vozů jste samozřejmě na vrcholu křivky a dosahujete drobných zisků."
"A když se podíváte na nové auto pro příští rok, tak samozřejmě při každém vývojovém cyklu dosahujete významného pokroku. Jde o to zvolit to správné vyvážení mezi drobnými zisky pro letošní rok a velkými pokroky pro ten příští. Ale nikterak se to neliší od toho, co jsme zažívali v minulosti," dodává šéf Red Bullu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.